آتش سوزی مهیب در دانشگاه کرت یونان

کد خبر : ۴۲۳۷۱
آتش سوزی مهیب در دانشگاه کرت یونان

آتش سوزی مهیب روز یکشنبه به دلایلی که هنوز علت آن مشخص نشده در دانشگاه جزیره کرت واقع در شرق یونان خسارات فراوانی به تاسیسات این دانشگاه وارد آورد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، روز یکشنبه به دلایلی که هنوز علت آن مشخص نشده دانشگاه کرت یونان دچار آتش سوزی شد و بخش زیادی از این دانشگاه طمعه حریق گردید و خسارات فراوانی به تاسیسات و خوابگاه آن وارد آمد.

به گزارش رسانه های خبری یونان، این آتش سوزی در نزدیکی خواب دانشجویان و در نزدیکی آزمایشگاههای این دانشگاه رخ داد که حاوی مواد شیمیایی فراوانی هستند و به همین دلیل مهار و خاموش کردن آتش کاری آسانی نیست.

نیروهای آتش نشانی به همراه ۲۵ خودروی آتش نشانی، تعداد ۵۰ نفر آتشنشان ،نیروهای دواطلب و کارکنان دانشگاه برای مهار و خاموش کردن این آتش سوزی در حال تلاش می باشند ولی تاکنون قادر به مهار آن نشده اند.

براساس گزارش مسئولان امنیتی و محلی این جزیره کلیه خوابگاه های این دانشگاه بلافاصله تخلیه گردیده و دانشجویان به محل امنی انتقال داده شدند. در همین حال شدت آتش سوزی و دود غلیظ حاصل از آن به حدی است که تنفس در چند کیلومتری این دانشگاه برای شهروندان مشکلات جدی تنفسی ایجاد کرده است.

به دستور وزارت آموزش و امور مذهب یونان مدارس ابتدایی و راهنمایی در این جزیره به مدت ۲ روز یعنی دوشنبه و سه شنبه به علت وجود دود غلیظ در محیط ، تعطیل می باشد.

نظرات بینندگان