آخرین اخبار از عملیات طوفان الاقصی امروز ۱۸ مهر ۱۴۰۲

کد خبر : ۲۷۰۹۹۰
آخرین اخبار از عملیات طوفان الاقصی امروز ۱۸ مهر ۱۴۰۲

با آخرین اخبار از عملیات طوفان الاقصی امروز ۱۸ مهر ۱۴۰۲ در این مطلب همراه ما باشد.

اینتیتر - سحر سادات زمانی؛ روز شنبه ۱۵ مهر ماه بود که حماس عملیات طوفان الاقصی را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد و تل آویو را با موشک ها و راکت های هوایی هدف کرد. این حمله باعث غافلگیری اسرائیل شد. سیستم امنیتی این رژیم کاملا از این جمله بی خبر بود. در جریان این درگیری حماس بیش از ۱۰۰ تن از نیروهای رژیم صهیونیستی را به اسارت گرفت.

پس از آغاز درگیری ها اسرائیل به مناطق مسکونی غزه حمله کرد و خانه های مردم غزه را مورد هدف قرار داد. در ادامه آخرین اخبار از عملیات طوفان الاقصی را می خوانید.

حداقل ۱۱ آمریکایی در حمله اخیر به اسرائیل کشته شدند

رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به حملات اخیر به رژیم صهیونیستی اعلام کرد: متاسفانه می‌دانیم که حداقل ۱۱ شهروند آمریکایی در میان کشته‌شدگان بوده‌اند.

مسئله فلسطین تنها با پایان دادن به اشغالگری حل می‌شود

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در بیانیه‌ای به تشریح مواضع ایران در مورد وضعیت جاری در فلسطین اشغالی پرداخت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

"- وضعیت جاری در فلسطین اشغالی نتیجه انکار طولانی‌مدت حق مشروع مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت، تجاوزات مداوم اسرائیل به مردم فلسطین و سرزمین آن‌ها، تداوم هتک حرمت به اماکن مقدس مسلمانان از جمله مسجد الاقصی و ادامه تروریسم توسط رژیم اسرائیل است.

- ۷۵ سال است که مردم فلسطین قربانی تجاوزات بی‌امان، خشونت، تبعیض نژادی و سیاست‌های آپارتاید رژیم اسرائیل بوده‌اند. اشغال زمین‌های آن‌ها با محاصره شهرها، تخریب و مصادره اموال و زمین‌های کشاورزی و تخلیه اجباری مردم از خانه‌هایشان ادامه دارد. چنین جنایات مستمری نشان‌دهنده نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه و اصول و هنجارهای حقوق بشری است.

- اشغالگری اسرائیل و جنایات وحشیانه آن تنها واقعیتی است که نسل‌های فلسطینی با آن بزرگ شده‌اند. نقض آشکار قواعد و هنجارهای آمره حقوق بین‌الملل از سوی اسرائیل، از جمله ممنوعیت صریح تصاحب سرزمین از طریق زور، حق ذاتی تعیین سرنوشت، و ممنوعیت تبعیض نژادی و آپارتاید، به‌عنوان شواهد آشکار چنین اشغالی است.

- متأسفانه، جامعه بین‌الملل هنوز واکنش کافی نشان نداده و یا مسئولین این تخلفات شدید و جدی را مورد بازخواست قرار نداده است. فقدان پاسخگویی و سکوت آزاردهنده ارگان‌های سازمان ملل، به‌ویژه شورای امنیت، اجازه داده است که قطعنامه‌های چنددهه‌ای سازمان ملل صرفاً روی کاغذ باقی بماند. در عین حال، ما همچنان شاهد جنایات وحشتناک‌تر رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین هستیم.

- جمهوری اسلامی ایران ضمن به رسمیت شناختن حق ذاتی دفاع از خود برای همه فلسطینی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی، بر این باور استوار است که مسئله فلسطین تنها با پایان دادن به اشغالگری حل می‌شود؛ جمهوری اسلامی ایران همچنین حقوق مسلم تعیین سرنوشت توسط مردم فلسطین و از طریق برگزاری رفراندوم ملی با مشارکت همه مردم فلسطین که مستلزم احیای کامل و حفظ این حقوق است و منجر به استقرار حاکمیت فلسطین بر کل فلسطین می‌شود، را به رسمیت می‌شناسد.

- جمهوری اسلامی ایران قاطعانه پشت آرمان‌های مردم فلسطین ایستاده و از تلاش‌های گروه‌های مقاومت و فلسطینیان مظلوم در پیگیری بی‌دریغ حقوق ذاتی و مسلم خود در برابر اشغالگری و تجاوز حمایت می‌کند. این حمایت کاملاً با حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد، از جمله اصل حق تعیین سرنوشت مطابقت دارد. این موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران تا پایان اشغال خواهد بود.

- تصمیمات و اقدامات اخیر مقاومت فلسطین ریشه محکمی در اصل اساسی تعیین سرنوشت دارد که نشان‌دهنده پاسخی کاملاً مشروع به هفت دهه اشغال ظالمانه و جنایات متعدد رژیم اسرائیل است. ایران بی‌دریغ در همبستگی با فلسطین می‌ایستد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که ایران در واکنش فلسطین دخالتی ندارد، زیرا این اقدامات تنها توسط خود فلسطینی‌ها تعیین می‌شود. فلسطینی‌ها این آزادی را دارند که انتخاب‌هایی داشته باشند که معتقدند به نفع آن‌ها است و در تعیین مسیر اقدام خود قضاوت خود را اعمال کنند.

- از سوی دیگر، رژیم اسرائیل در حال حاضر درگیر یک اشغال نامعلوم و جنگ‌طلبانه است که با نیات الحاقی هدایت می‌شود و حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین را آشکارا نقض می‌کند. این نقض فاحش حقوق بین‌الملل پیامدهای قابل‌توجهی به‌همراه دارد و ایجاب می‌کند که جامعه بین‌المللی و کشورهای عضو سازمان ملل مسئولیت را بر عهده بگیرند و قاطعانه برای پایان دادن به این اشغال غیرقانونی اقدام کنند. همدردی صرف دیگر کافی نیست.

- برخی از کشورها باید استانداردهای دوگانه خود را کنار بگذارند. اگر این کشورها واقعاً مایلند تعهد اعلام‌شده خود را برای کمک به قربانیان در درگیری‌ها حفظ کنند، در این صورت کمک آن‌ها باید بدون تردید قربانیان واقعی را به جای قربانیان تجاوز در اولویت قرار دهد، همان‌طور که در سایر درگیری‌ها چنین است. به جای کمک به متجاوز، حمایت باید به سمت قربانیان واقعی در فلسطین هدایت شود؛ ملتی که ۷۵ سال تهاجم، اشغال و آوارگی حیرت‌انگیزی را تحمل کرده است."

حملات وحشیانه صهیونیستی در غزه/ قطع آب و برق/ افزایش تعداد شهدا به ۶۸۷ نفر

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که اظهارات وزیر جنگ «اسرائیل» تهوع‌آور و مایه انزجار است و محروم کردن ساکنان سرزمین اشغال شده، از غذا و برق یک مجازات دسته‌جمعی است.

سازمان حقوق بشر سازمان ملل همچنین اعلام کرد که دادگاه کیفری بین المللی باید بداند که اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دعوت به ارتکاب جنایت جنگی است.

بیانیه مهم و هشدارآمیز گردان‌های قسام

متن کامل بیانیه هشدار آمیز قسام در ذیل آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ذَٰلِکَ وَمَنْ عَاقَبَ بِمِثْلِ مَا عُوقِبَ بِهِ ثُمَّ بُغِیَ عَلَیْهِ لَیَنصُرَنَّهُ اللَّهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَعَفُوٌّ غَفُورٌ

هر کس به همان قدر ظلمی که به او شده در مقام انتقام برآید و باز بر او ظلم شود البته خدا او را یاری می‌کند. خدا عفوکننده و آمرزنده است.

ما در گردان‌های شهید عزالدین قسام به اخلاق دینی، نظامی و انسانی که برادرمان فرمانده کل (قسام) در سخنرانی اعلام نبرد طوفان الاقصی بیان داشت، ایمان و باور داریم. ما به آموزه‌های دین حنیف خود در حفظ جان گروگان‌ها و اسرا ایمان داریم، اما جنایت‌های صهیونیستی علیه فرزندان بی‌دفاع ملت ما و تخریب منازل غیر نظامیان بر سر آن‌ها و کشتار جمعی کودکان، زنان و سالخوردگان در منازلشان نشان می‌دهد که دشمن زبان اخلاق و انسانیت را نمی‌فهمد و باید با زبانی با آن سخن گفت که آن را خوب می‌فهمد.

جنایت‌های صهیونیستی فاشیستی وحشیانه علیه خانواده‌های زیادی در نوار غزه از طریق بمباران منازل بر سر ساکنانش برای ما دردآور بود. بر این اساس، تصمیم گرفتیم که حدی برای جنایت‌ها قرار دهیم و به این علت اعلام می‌کنیم که از این ساعت هر حمله‌ای به فرزندان بی‌دفاع ملت‌مان در خانه‌هایشان بدون اخطار قبلی انجام شود، متاسفانه با اعدام یکی از گروگان‌های دشمن پاسخ داده خواهد شد. به ناچار نیز صدا و تصویر آن را پخش خواهیم کرد. ما این تصمیم خود را اعلام می‌کنیم تا دشمن و رهبرانش را در برابر جهانیان متوجه مسئولیت خود در قبال این تصمیم کنیم. اکنون هم توپ در زمین دشمن است.

والله غالب علی امره ولکن اکثر الناس لا یعلمون

کسی که قبلا بیم و هشدار دهد معذور است.

خداوند بر امر خود چیره است، اما بیشتر مردم نمی‌دانند.

گردان‌های شهید عزالدین قسام

تعداد زیادی از نیروهای صهیونیستی به اسارت درآمدند

ابوعبیده دوشنبه شب در سخنانی از طریق شبکه ماهواره ای الاقصی گفت که نبرد طوفان الاقصی پس از سال‌ها برنامه‌ریزی و آماده‌سازی و پس از تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی آغاز شد.

وی گفت: پس از اینکه تجاوزات و هتاکی صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی به اوج رسید، دشمن گمان می‌کرد که با بستن مسجد الاقصی به روی فلسطینیان و رها کردن افسار شهرک‌نشینان که جنگی دینی را به راه انداخته، به مسجد الاقصی ـ سومین حرم شریف ـ هتاکی کرده و پیامبر اسلام (ص) را مورد دشنام قرار دادند، می‌توانند از پرداخت بهای جنایات خود در امان بمانند.

ابوعبیده اظهار کرد: دشمن گمان می‌کرد ساکنان کرانه باختری هیچ پشتیبانی ندارند و برای همین صدها نفر از آنان را به شهادت رساند و هزاران نفر را هم مجروح کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی ادامه داد: دشمن گمان می‌کرد فشار بر ساکنان سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و جنایت علیه آنان بی‌پاسخ خواهد ماند.

سخنگوی قسام بیان کرد که دشمن اشغالگر گمان می‌کرد محاصره غزه و فشار بر مردم آن و قتل و کشتار تدریجی آن‌ها پاسخی در پی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: جنایات دشمن صهیونیستی که جهانیان به روی آن چشم بسته‌اند و سازمان ملل به رغم فریاد مظلومیت فلسطینیان و هتک حرمت مقدسات فلسطین در مقابل آن سکوت کرده، نبرد طوفان الاقصی را به دنبال داشت و این نبرد پاسخی به این جنایات بود.

ابوعبیده افزود: به هیچ وجه زیر فشار آتش درباره اسرا مذاکره نخواهیم کرد. تهدید و فشار هرگز نخواهد توانست ما را به مذاکره درباره اسرا تحت آتش وادار کند.

اشغالگران هلاکت فرمانده صهیونیست در جریان درگیری در مرز لبنان را تایید کردند

سخنگوی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی از کشته شدن سرهنگ علیم سعد جانشین فرمانده تیپ ۳۰۰ در لشکر الجلیل در جریان درگیری در مرز لبنان و فلسطین اشغالی خبر داد.

گردان‌های قدس پیشتر مسؤولیت عملیاتی را که بعدازظهر دوشنبه در جنوب لبنان در مرز با فلسطین اشغالی انجام شد، بر عهده گرفت و کشته شدن دو افسر صهیونیست و زخمی شدن تعدادی از نظامیان را اعلام کرد. گردان‌های قدس نیز شهادت دو تن از مبارزان خود که در جریان درگیری با اشغالگران به شهادت رسیدند، تایید کرد.

حماس: سخنان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی فراتر از نازی‌هاست

سخنگوی جنبش حماس با اشاره به اظهارات گستاخانه یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره قطع آب، غذا و برق به روی ساکنان نوار غزه و اهانت به آنها با توصیفشان با عبارت «حیوان‌های انسان‌نما» اظهار کرد: این سخنان وزیر جنگ صهیونیستی فراتر از رفتار نازی‌ها و نژادپرستی بی‌شرمانه بوده و متعلق به رویکرد گروهک‌ها است.

سازمان ملل: تاکنون بیش از ۱۸۷ هزار تن در نوار غزه آواره شده‌اند

سخنگوی دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل (اوچا) در گفتگویی مطبوعاتی در ژنو اعلام کرد، تعداد آوارگان در نوار غزه از روز شنبه به شدت افزایش یافته و حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه از شنبه موجب آوارگی بیش از ۱۸۷ هزار ۵۰۰ تن در این منطقه شده و بیشتر آنها به مدارس آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی) پناهنده شده‌اند.

سازمان ملل: محاصره غزه طبق قوانین بین‌المللی ممنوع

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد، حملات رژیم صهیونیستی به غزه، مدارس و برج‌های مسکونی را هدف گرفته و منجر به قربانی شدن غیرنظامیان شده است.

طبق نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل همچنین تصریح کرد، محاصره غزه باعث وخامت بیشتر اوضاع می‌شود و بر فعالیت مراکز پزشکی تأثیر می‌گذارد.

این نهاد حقوق بشری از کشورهای بانفوذ خواست تا بحران میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان را مهار کنند.

درگیری‌ها امروز (سه‌شنبه) در چهارمین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس علیه اشغالگران صهیونیستی ادامه دارد. رژیم صهیونیستی در میان خشن‌ترین حملات هوایی، دریایی و زمینی در چهار روز گذشته، جنگ وحشیانه خود را در نوار غزه عمیق‌تر کرده و صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

غزه هم‌اکنون در محاصره است و ارتش رژیم صهیونیستی تجهیزات نظامی بسیاری را به غلاف غزه گسیل کرده است و نظامیان بی‌شماری نیز در مرزهای مشترک با غزه مستقر هستند. ارتش رژیم صهیونیستی افزود: به واسطه تانک‌ها دیواری آهنین در منطقه حائل با غزه ایجاد کرده‌ایم و هر که به آن نزدیک شود، کشته خواهد شد.

از سوی دیگر، سازمان ملل اعلام کرد که در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه چهار مدرسه و هشت مرکز پزشکی متحمل ضرر شده‌اند.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) از شهادت دو تن از کارکنان این نهاد و پنج دانش‌آموز خبر داد. آنروا همچنین اعلام کرد، طی ساعات گذشته بیش از ۱۸۷ هزار تن در سرتاسر نوار غزه آواره شده‌اند.

نظرات بینندگان