آشنایی با سیستم حکاکی و برش لیزر فلزی

کد خبر : ۱۳۶۳۳۸
آشنایی با سیستم حکاکی و برش لیزر فلزی

در این مقاله سعی شده تا شما عزیزان را با نکات کلی و اصلی سیستم لیزر فلزی بیشتر آشنا کنیم. با ما در شرکت پرسناژ همراه باشید.

به گزارش اینتیتر ،‌ در این مقاله سعی شده تا شما عزیزان را با نکات کلی و اصلی سیستم لیزر فلزی بیشتر آشنا کنیم. با ما در شرکت پرسناژ همراه باشید.

سایز پلتفرم

اندازه پلتفرم باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که بزرگ‌ترین قطعات فلزی را که با لیزر پردازش می‌شوند در خود جای دهد و یا به قابلیت کلاس ۴ برای پردازش قطعات بزرگ مجهز باشد.

طول موج

طول موج ۱.۰۶ میکرون به خوبی توسط بیشتر فلزات جذب می شود و برای برش لیزری، حکاکی لیزری و علامت گذاری لیزری مستقیم فلزات توصیه می شود. لیزر CO2 با طول موج ۱۰.۶ میکرون بهترین انتخاب برای فرآیند مارک گذاری لیزری غیرمستقیم با استفاده از ترکیب مارک لیزری فلز یا حذف پوشش است.

آشتایی با نکات اصلی سیستم لیزر فلزی

قدرت لیزر

قدرت لیزر باید بر اساس فرآیندهایی که انجام می شود انتخاب شود. حداقل ۵۰ وات توان لیزر فایبر برای برش لیزر فلزات یا حکاکی لیزری فلزات توصیه می شود. ۴۰ یا ۵۰ وات توان لیزر فایبر را می توان برای لیزر مستقیم فلزات مورد استفاده قرار داد. ۲۵ تا ۱۵۰ وات لیزر CO2 برای علامت گذاری لیزری مستقیم فلزات توصیه می شود.

لنز

لنز ۲.۰ بهترین لنز فرآیند کلی برای پردازش مواد لیزری فلزی است.

اگزوز (خروجی)

باید دارای جریان کافی برای حذف گازها و ذرات تولید شده در طی فرآیند لیزر از تجهیزات برش لیزری، حکاکی لیزری و علامت گذاری لیزری فلزات داشته باشد.

جریان هوای کمک

فشار هوا در نزدیکی نقطه کانونی لیزر به حذف فلزات مذاب در حین برش لیزری آهن و حکاکی لیزری فراهم می کند. همچنین به حذف گازها و ذرات تولید شده در حکاکی لیزر، برش لیزر و علامت گذاری لیزری فلزات کمک می کند.

ملاحظات زیست محیطی، بهداشتی و ایمنی برای پردازش مواد لیزری فلزات

فعل و انفعالات لیزر مواد تقریباً همیشه باعث ایجاد پساب و یا ذرات گازی می شود. این پساب شامل ذرات فلزی برای برش لیزری و حکاکی لیزری فلز خواهد بود. این شامل اجزای پوششی برای علامت گذاری لیزری غیرمستقیم نیز خواهد بود.

این پساب باید به یک محیط خارجی هدایت شود. روش دیگر، ممکن است ابتدا با سیستم فیلتراسیون انجام و سپس به یک محیط بیرونی هدایت شود. تمام فرآیندهای لیزر حرارت تولید می کنند. بنابراین، پردازش مواد لیزری فلزی باید همیشه تحت نظارت باشد.

حکاکی لیزری فلزات با دستگاه لیزر

حکاکی لیزری فلزات بادستگاه لیزر راهکاری عالی برای درج نشان و آرم خود روی محصول و در نتیجه اثرگذاری بیشتر می باشد. با استفاده از دستگاه های لیزری مخصوص فلزات می توان روی طیف وسیعی از مواد، عمل حکاکی لیزری فلزات یا مارک زنی را انجام داد. با این دستگاه ها می توان با عمق بسیار کم (چند صدم میلیمتر) بر روی بخشی از فلزات و آلیاژهای فلزی حکاکی نمود که در صنایع خودروسازی، تجهیزات بیمارستانی، سرویس های غذا خوری، صنایع طلا سازی، ماشین افزار ( قلاویز، مته، تیغ اره و …) مورد استفاده قرار می گیرد.

محبوبیت دستگاه حکاکی لیزری بین صنعتگران

استفاده از دستگاه های لیزر حکاکی صرفا به حوزه حکاکی فلزات محدود نمیشود و میتواند طیف گسنرده ای از محصولات را در بر بگیرد. از آنجا که، دستگاه های لیزر حکاکی مزایای بسیاری نسبت به تکنولوژی های قدیمی مانند ماشینکاری دارند، استفاده از دستگاه حک لیزری در بین صنعتگران بسیار فراگیر شده است. حکاکی لیزری فلزات از رایج ترین کاربردهای دستگاه لیزر می باشد. فرآیند حکاکی لیزری توسط پرتو لیزر و به منظور برداشتن سطح متریال انجام می شود در نتیجه لیزر طرح مورد نظر را روی سطح متریال حکاکی می کند. سرعت ، دقت، کیفیت و عدم محدودیت در انتخاب جنس از مهمترین عوامل جهت استفاده از دستگاه های حکاکی لیزر می باشد. مزیت اصلی این است که بین قطعات ماشین وجود ندارد که بدان معنی است که هیچ سایش ابزار وجود ندارد. لیزر ها همچنین دقت بیشتری را ارائه می دهند و می توانند الگوهای پیچیده تر و تصاویر را جذب کنند.

نکات سیستم لیزر فلزی

لیزر فیبر در حکاکی لیزری

لیزر فیبر یک تکنولوژی نسبتا جدید است که نتایج بسیار مثبتی در زمینه حکاکی لیزری نشان داده است. در مقایسه با دیگر انواع لیزرها، آنها می توانند با کیفیت پایین در اثر مارک گذاری و عمیق حکاکی با کیفیت پایین، تاثیرات حرارتی و سرعت پردازش سریع با پالس های پیک قوی را ارائه دهند.

حک با لیزر و تاثیر آن در محبوبیت محصولات

حکاکی لیزری فلزات با دستگاه لیزر راهکاری عالی برای درج متن، نشان و آرم مورد نظر روی محصول و در نتیجه اثرگذاری بیشتر می باشد. با استفاده از دستگاه های لیزری مخصوص فلزات می توان بر روی طیف وسیعی از مواد، عمل حکاکی لیزر یا مارک زنی را انجام داد. با دستگاه های حکاکی لیز می توان با عمق بسیار کم (چند صدم میلیمتر) و بر روی بخشی از فلزات و آلیاژهای فلزی با ظرافت بسیار عالی حکاکی نمود. دستگاه حکاکی فلزات قادر است براساس نیاز مشتری حکاکی لیزری عمیق را نیز بر روی فلزات انجام دهد.

با استفاده از دستگاه های لیزری مخصوص فلزات می توان روی طیف وسیعی از مواد، عمل حکاکی یا مارک زنی را انجام داد. با این دستگاه ها می توان با عمق بسیار کم (چند صدم میلیمتر) بر روی بخشی از فلزات و آلیاژهای فلزی حکاکی نمود که در صنایع خودروسازی، تجهیزات بیمارستانی، سرویس های غذا خوری، صنایع طلا سازی، ماشین افزار ( قلاویز، مته، تیغ اره و …) مورد استفاده قرار می گیرد.

حکاکی روی فلزات

ماشین های حکاکی لیزری فلزات جهت حکاکی لیزری فلزاتی نظیر استیل، آلومینیوم، آهن، فولاد، مس، برنج، طلا، نقره، پلاتین، تیتانیوم، چدن و …. بسیار مناسب می باشد. از جمله موارد استفاده از دستگاه حک لیزر فلزات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حکاکی لیزری در صنعت خودروسازی
  • حکاکی لیزری محصولات تبلیغاتی نظیر (بج سینه، کارت ویزیت، فلش مموری، خودکار، پاوربانک)
  • حکاکی لیزری کالای دیجیتال نظیر (تبلت، لپ تاب و موبایل)
  • حکاکی هدایای مناسبتی
  • حکاکی لیزری تجهیزات پزشکی و بیمارستانی
  • حکاکی لیزری قطعات نظامی
  • حکاکی لیزری سریال روی ابزارآلات و وسایل اندازه گیری
  • حکاکی لیزری ماشین افزار ( قلاویز، مته، تیغ اره)
  • حکاکی لیزری طلا و جواهرات
  • حکاکی لیزری بدلیجات و زیورآلات

سخن آخر

پرسناژ بزرگترین و با سابقه ترین شرکت در زمینه خدمات دستگاه های برش و حکاکی لیزری فلزات و حکاکی روی چوب در ایران می باشد. شرکت بین المللی پرسناژ با ۲۹ سال سابقه درخشان در زمینه خدمات برش و حکاکی لیزری بر روی کلیه محصولات فلزی و غیر فلزی مانند پارچه، چرم، چوب، آهن، فوم، کاغذ، پلکسی و … مصمم به اجرای طرح ها و ایده ها با بهترین و دقیق ترین کیفیت است. برای انجام کلیه خدمات لیزری به وبسایت شرکت بین المللی پرسناژ (www.personageco.com) مراجعه نمایید.

نظرات بینندگان