رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آیا خوابیدن زیر باد کولر مضر است؟

با ادامه موج گرما بسیاری از مردم به دنبال راه‌هایی برای خنک کردن خود از طریق مرطوب‌سازی مناسب یا خرید یک پنکه یا کولر برای ایجاد نسیم مصنوعی هستند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، برخی ممکن است که اجازه دهند تا این پنکه یا کولر تمام شب کار کند و خود را از این طریق خنک نگهدارند؛ اما آیا این کار برای سلامت فرد مضر است؟

کریستن لپ یک کارشناس مسئله خواب، استدلال می‌کند که اگرچه طرفداران این روش ممکن است راحتی بیشتری در طول خواب داشته باشند، اما ممکن است با جنبه‌های منفی نیز همراه باشد.

واکنش‌های آلرژیک را تحریک می‌کند

Lapp می‌گوید: «پنکه یا کولر شما به طور بالقوه می‌تواند رگباری از گرد و غبار و ذرات گرده را از سراسر اتاق شما پخش کند.» بنابراین اگر آسم یا آلرژی دارید، گرد و غبار در اطراف اتاق شما می‌تواند علائم را بدتر یا تحریک کند.

هوای خشک

وی افزود: “اگر با دهان باز بخوابید، دمیدن مداوم هوا می‌تواند باعث خشکی آزاردهنده دهان شود. برخی افراد تمایل دارند با چشمان نیمه باز بخوابند. در حالی که این معمولا عوارض جانبی کمی دارد، خشکی بیش از حد می‌تواند باعث سوزش چشم شود. مخصوصا برای افرادی که از لنز استفاده می‌کنند.

گرفتگی بینی و گلو

هوای خشک که در اطراف اتاق رانده می‌شود همچنین باعث گرفتگی حلق و بین‌ی می‌شود. از آنجایی که فن‌ها بینی، دهان و گلو شما را خشک می‌کنند، بدن شما ممکن است بیش از حد به جبران این خشکی بپردازد و مخاط اضافی برای روان کردن بدن شما تولید کند. با این حال، تولید بیش از حد مخاط مجرای بینی را مسدود می‌کند و منجر به سینوزیت می‌شود که باعث ایجاد علائمی مانند سردرد سینوسی، گرفتگی بینی و خروپف می‌شود.

سفتی و التهاب عضلات

این به دلیل تأثیر هوای سرد است: هوای خنکی که از یک پنکه مستقیماً روی بدن شما متمرکز می‌شود، می‌تواند باعث شود که با عضلات سفت و دردناک از خواب بیدار شوید.

به خصوص اگر پنکه را نزدیک صورت خود قرار دهید؛ گردن شما ممکن است سفت شود و درد کند. این به این دلیل است که هوای سرد به طور ناخواسته باعث گرفتگی عضلات می‌شود، به این معنی که عضلات شما منقبض هستند.

در نتیجه، اگرچه استفاده از پنکه ممکن است احساس تعریق در شب‌های طولانی و گرم را از بین ببرد، اما می‌تواند باعث ناراحتی بیشتر از تسکین آن شود.

راه‌های دیگر برای شاداب ماندن در تمام شب، عبارتند از:

• از ملافه سرد استفاده کنید.

• لباس مناسب بپوشید.

• پرده‌های رنگ روشن را آزمایش کنید.

• قبل از خواب حمام آب گرم بگیرید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.