رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ارتودنسی دیمون چیست؟

ارتودنسی دیمون چیست؟ این نوع ارتودنسی چه مزایایی دارد؟ تفاوت ارتودنسی دیمون با ارتودنسی معمولی چیست؟ همه چیز درباره ارتودنسی دیمون را در این مطلب بخوانید.

اینتیتر – سحر سادات زمانی؛ ارتودنسی دیمون به عنوان جدیدترین روش مرتب کردن دندان شناخته می شود. این روش دردسرهای ارتودنسی سنتی را کاهش داده است. ارتودنسی با سیستم دیمون مزایای قابل توجهی دارد و به همین علت برای انتخاب مرتب سازی دندانها گزینه پرطرفدارتری است.

در گذشته روشهای محدودی برای مرتب کردن دندان ها وجود داشت که هم بسیار زمانبر بودند و هم در برخی مواقع بسیار دردناک. اما در حال حاضر علم اثر خود بر ارتودنسی نیز گذاشته است و کار را از پیش راحت تر کرده است. در ادامه به معرفی یک روش ساده ارتودنسی خواهیم پرداخت که این روزها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

با ما همراه باشید تا در این مطلب از کاربرد ارتودنسی با سیستم دیمون، مزایا، طول درمان و هزینه های آن برایتان بگوییم.

ارتودنسی دیمون چیست؟

ارتودنسی دیمون به عنوان یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی های پزشکی در حوزه دندان به شمار می رود. در این نوع ارتودنسی دیگر نیازی به سیمهای سفت و سخت قوس دار بریس های سنتی نیست و امکان حرکت براکت ها بسیار ساده تر از گذشته شده است. در واقع برای کاهش درد و تمیز کردن بدون دردسر دندان ها می توانید از براکت دیمون برای مرتب کردن دندان هایتان استفاده کنید.

تفاوت ارتودنسی دیمون با ارتودنسی معمولی چیست؟

در ارتودنسی معمولی ما شاهد براکت هایی هستیم که شیارهایی کوچک و باریک دارند و از میان آنها سیم قوس دار ارتودنسی رد شده است و با کمک لاستیک یا کش ارتودنسی سیم و براکت ها به یکدیگر متصل شده اند. همین امر باعث می شود که ارتودنسی به صورت ثابت باقی بماند. معمولا در ارتودنسی به روش سنتی افراد درد بیشتری را نیز تحمل می کنند.

اما ارتودنسی با سیستم دیمون ماجرا را به نفع خود تغییر داده است و با فراهم کردن امکان محرک بودن ارتودنسی بازی را برده است. در ارتودنسی دیمون با براکت هایی مواجه هستیم که نیازی به کش ارتودنسی برای فیکس کردن سیم ندارند. در واقع خود براکت ها به صورت متحرک باز و بسته می شوند. کارکرد براکت دیمون به این شکل است که سیم درون شیار براکت قرار می گیرد و زمانی که بسته می شود سیم نیز بدون نیاز به کش فیکس خواهد شد.

مزایای ارتودنسی با سیستم دیمون

ارتودنسی با سبک دیمون مزایای بیشماری به نسبت ارتودنسی معمولی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

ظاهر زیباتر

این نوع ارتودنسی به نسبت ارتودنسی سنتی از ظاهر زیباتری برخوردار است. به این دلیل که در این نوع ارتودنسی از کش استفاده نمی شود و ظاهر بهتری را در دندان ها ایجاد می کند.

امکان نامرئی شدن ارتودنسی

این نوع ارتودنسی می تواند امکان نامرئی شدن براکت ها را بر روی دندان های شما فراهم کند. شما می توانید با استفاده از ارتودنسی دیمون شفاف از این مزیت بهره مند شوید.

کاهش مراجعه به دندان پزشکی

با استفاده از این نوع ارتودنسی دیگر نیازی به مراجعه با دفعات بالا به دندانپزشکی نخواهید داشت. ارتودنسی دیمون برای افرادی که امکان مراجعه در زمانهای مشخص شده را ندارند یکی از بهترین راهکارها است.

تجربه درد کمتر با ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون فشار کمتری را به دندان ها وارد می کند. به صورت کلی عدم استفاده از کش های سنتی ارتودنسی در این سبک باعث شده است که افراد درد کمتری را تجربه کنند و این نوع ارتودنسی را بیشتر ترجیح دهند.

طول درمان کم مدت ارتودنسی دیمون

یکی دیگر از مزایای مهم دیگر ارتودنسی دیمون درمان سریع دندان هاست. مطالعات نشان داده است که مدت زمان مرتب سازی دندان ها با سیستم دیمون ۲ تا ۷ ماه به نسبت روش سنتی کاهش پیدا می کند. این هم یک مزیت دیگر برای افرادی است که می خواهند هر چه سریعتر از شر براکتهای روی دندانشان خلاص شوند و دندان هایشان را مرتب مشاهده کنند.

هزینه ارتودنسی دیمون چقدر است؟

با توجه مزایایی که از ارتودنسی دیمون گفتیم قاعدتا هزینه بیشتری به نسبت ارتودنسی معمولی خواهد داشت. هزینه این نوع ارتودنسی براساس ساختار دندان های شما و میزان زمانی که برای مرتب سازی آنها باید صرف شود، مشخص می شود. برای تخمین هزینه ای که قرار است مرتب سازی دندان برایتان داشته باشد نیاز است تا به یک متخصص خوب و کاربلد در حوزه ارتودنسی مراجعه کنید تا از هزینه ها اطلاع کسب کنید.

در این مطلب سعی کردیم به خلاصه ترین حالت ممکن درباره ارتودنسی دیمون و مزایای آن برای شما مخاطبان عزیز بنویسیم. امیدواریم این مطلب برای شما کاربردی بوده باشد و از مطالعه آن لذت برده باشید. منتظر پیشنهادات، انتقادات و نظرات شما هستیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.