رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اضافه شدن چند قابلیت گوگل لنز به گوگل فوتوز

برخی از قابلیت‌های گوگل لنز به گوگل فوتوز افزوده شده‌اند. هر گاه کاربر عکسی که متنی واضح در آن دیده می‌شود در گوگل فوتوز باز کند، ابزارهای گوگل لنز روی صفحه ظاهر می‌شوند.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، اپلیکیشن گوگل لنز طی چند وقت اخیر به لطف دریافت چند قابلیت جدید مورد توجه قرار گرفته است. به‌ گزارش اندروید سنترال، گوگل لنز در اوایل سال جاری میلادی به قابلیت ترجمه‌ی آفلاین مجهز شد و به‌روزرسانی دیگری که مدتی بعد منتشر شد، نمای گالری‌ را به گوگل لنز آورد تا کاربر بتواند راحت‌تر به اسکرین‌شات‌ها دسترسی پیدا کند. ظاهرا گوگل فوتوز (Google Photos) به‌تازگی به برخی از قابلیت‌های گوگل لنز مجهز شده است.

قابلیت‌های جدید گوگل فوتوز زمانی نمایش داده می‌شوند که کاربر تصویری که حاوی متنی واضح است باز کند. این ابزارها ‌هنگام سوایپ کردن به بالا برای مشاهده‌ی اطلاعات به‌ نمایش درمی‌آیند و کاربر می‌تواند بخشی از متن را که می‌خواهد با آن‌ تعامل برقرار کند، انتخاب کند. در همین حین گوگل لنز گزینه‌های کپی، جست‌و‌جو، ترجمه یا خواندن متن را ارائه می‌دهد.

با انتخاب گزینه‌ی کپی، گزینه‌‌ی دیگری برای کپی کردن متن در رایانه‌ای که وارد همان حساب کاربری گوگل شده است، نمایش داده می‌شود. به ‌نظر می‌رسد این قابلیت صرفا در صورتی روی رایانه‌های ویندوزی کار می‌کند که مرورگر کروم باز باشد؛ البته کاربر می‌تواند متن را در هر جایی خارج از مرورگر پیست کند. این فرایند برای کاربران کروم بوک ساده‌تر انجام می‌گیرد.

اضافه کردن قابلیت‌های گوگل لنز به گوگل فوتوز برای کاربران مزایایی به‌ همراه می‌آورد و قدرت سیستم‌های هوش مصنوعی گوگل را به رخ می‌کشد. مشخص نیست که ابزارهای جدید از طرف سرورهای گوگل اضافه می‌شوند یا برای دسترسی به آن‌ها باید گوگل فوتوز را به‌روزرسانی کنید. طبق بررسی‌ها، برای دستیابی به ابزارهای جدید باید هر دو اپلیکیشن گوگل لنز و گوگل فوتوز را نصب داشته باشید. اکثر گوشی‌ها به‌صورت پیش‌فرض گوگل فوتوز دارند و گوگل لنز به‌راحتی در پلی استور قابل دانلود است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.