رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

امروز اجرای عدالت از همه چیز شیرین‌تر است

رییس قوه قضاییه گفت:امروز اجرای عدالت برای جامعه از همه چیز شیرین تر است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین رییسی در مراسم تجدیدمیثاق با آرمان های امام راحل گفت: امروز اجرای عدالت برای جامعه از همه چیز شیرین تر است و همه بخش ها و اجزا باید خود را موظف به عدالت بدانند و پیشانی این عدالت دستگاه قضایی است.

وی افزود: هنر امام(ره) این بود که مردم را در صحنه حفظ کردند.

رییسی گفت: امام (ره) دین، امور دنیا و آخرت مردم را احیا و در خداخواهی و توجه به معنویت مردم تحول ایجاد کرد. امام در احیای روحیه عدالت خواهی و حدخواهی در بین مردم تحول ایجاد کرد. امام در ظلم ستیزی و استکبار ستیزی در مردم تحول ایجاد و در پیوند بین سیاست و معنویت تحول ایجاد کرد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در زمان ما سیاستمداران بسیاری هستند که معنویت را کنار گذاشتند و محصول سیاست بی معنویت بسیاری از ظلم هاست که در این کره خاکی بر مردم می‌رود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه میثاق با امام، میثاق با همه خوبی‌ها و ارزش‌هاست و مسئولان و دولتمردان در این میثاق باید بازنگاهی به آنچه شده و آنچه باید شود، داشته باشند، گفت: خطِ امامی‌ترین افراد کسانی هستند که شاخص‌های خط امام را خوب بشناسند و خوب به این شاخص‌ها عمل کنند و وفادار باشند.
رییسی ادامه داد: محصول سیاست بدون معنویت کلاهک‌های هسته‌ای، هفتاد سال ظلم بر مردم فلسطین و بسیاری از تجاوزها و ظلم‌هاست که در عالم شده است.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره) به ما سیاست همراه با معنویت، روحیه توجه به دیگران، فقرزدایی و توجه به محرومیت نه فقط محرومان ایران اسلامی بلکه محرومان تمام عالم و مظلومانی که در عالم مورد ستم قرار گرفته بودند را آموختند و احیا کردند.

رئیسی ادامه داد:  بهترین تبیین کننده خط امام(ره) امروز جانشین به حق ایشان یعنی مقام معظم رهبری هستند که بنای معظم له هم در گفتار و هم رفتار و سلوک احیا و زنده نگه داشتن خط امام است و از سلوک ایشان باید خط امام را بیاموزیم، حفظ کنیم و زنده نگه داریم.

وی با تاکید بر اینکه قبل از نگرانی برای مشارکت مردم، باید نگران کارآمدی نظام اداری در کشور بود، گفت: اگر نظام اداری کارآمدی خود را نشان دهد، امید، نشاط و مشارکت را در بین مردم تضمین کرده است.

 رئیسی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم و افزایش سرمایه اجتماعی در مردم کاری است که امام انجام دادند و هنر امام، حفظ کردن مردم در صحنه بود و در همه امور نه به صورت تشریفاتی بلکه به صورت واقعی، مردم را حساب کردند.امروز در رفتار سیاسی و اجتماعی مقام معظم رهبری، توجه دادن به مردم را می‌بینیم و به قوه قضاییه، قوه اجراییه و قوه تقنینی بر مردمی بودن و توجه به مردم و رفع دغدغه‌های آن‌ها و به حساب آوردن مردم تاکید فرموده‌اند.

وی تصریح کرد: کارآمدی نظام اداری در کشور سرمایه اجتماعی را همچنان که در رفتار امام بود و در رفتار مقام معظم رهبری است، افزایش داده و امروز ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری کشور می‌توانند این سرمایه اجتماعی را روز به روز افزایش دهند و اگر سرمایه اجتماعی افزون شود، بدون تردید امید، نشاط و مشارکت مردم در همه عرصه‌ها را به دنبال خواهد داشت. دستگاه‌های اداری باید بتوانند این مشارکت و سرمایه اجتماعی را روز به روز افزون کنند.

رئیس قوه قضاییه در پایان گفت: در دستگاه قضایی ما آنچه از خط امام شناختیم، اجرای عدالت به عنوان محوری‌ترین نقطه است و این موضوع به تبعیت از انبیاء الهی مورد توجه و تأکید حضرت امام از قبل از پیروزی انقلاب بوده است و امروز نیز محور کار در دستگاه قضایی اجرای عدالت در همه امور و پیگیری‌ها و تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها است. امروز پرچم عدالت خواهی در دستان رهبر معظم انقلاب است و ما به عنوان سربازان ایشان در دستگاه قضایی خود را موظف به اجرای عدالت می‌دانیم و از روح بلند امام راحل استمداد می‌طلبیم که برای اجرای هدف متعالی تحقق عدالت توفیق داشته باشیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.