انتقاد دوباره جیمز گان از اسکورسیزی

جیمزگان کارگردان فیلم «محافظان کهکشان»، در مصاحبه‌ای جدید به صحبت‌های قدیمی اسکورسیزی دوباره واکنش نشان داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مارتین اسکورسیزی حدود یک سال قبل در مصاحبه‌ای جنجالی فیلم‌های ابر قهرمانی مارول را به شهر بازی تشبیه و ادعا کرد این فیلم‌ها سینما نیستند. پاندمی حالا شرایطی را رقم زده که فیلم های پرهزینه‌ مانند «بیوه سیاه» همزمان با اکران در سینما، در پلتفرم دیجیتال دیزنی پلاس پخش می‌شوتد و مانند گذشته سالن‌ها دیگر به تسخیر فیلم‌های ابر قهرمانی درنیامده اند.

«جیمزگان» کارگردان چندگانه «محافظان کهکشان»، محصولی از مارول و دیزنی که اخیرا «جوخه انتحار» را برای دی‌سی و برادران وارنر ساخته است، یکی از فیلمسازانی بود که همان زمان به اظهارات اسکورسیزی واکنش نشان داد و نوشت«مارتین اسکورسیزی یکی از پنج فیلمساز زنده محبوب من است. بسیار خشمگین شدم وقتی مردم بدون آنکه «آخرین وسوسه‌های مسیح» را ببینند به آن تاختند. اکنون متأسفم که او فیلم‌های مرا نیز به همین شکل قضاوت می‌کند. با این حال، تا ابد عاشق اسکورسیزی و قدردان تأثیرش بر سینما خواهم بود و به شدت مشتاق دیدن فیلم «مرد ایرلندی» هستم.

گان که یکبار توسط دیزنی از کارگردانی فیلم جدید «محافظان» اخراج و دوباره بازگردانده شده، چند هفته بعد اظهار کرد که فیلم های ابرقهرمانی، گانگسترها و ماجراجویان فضای امروز هستند. بعضی از فیلم‌های ابرقهرمانی افتضاح‌اند و بعضی زیبا.

گان حالا همزمان با اکران «جوخه انتحار» و پخش آن از شبکه HBO Max، در مصاحبه و در پادکستی گفت: من فکر می‌کنم این به‌شدت بدبینانه است که او علیه مارول انتقاد می‌کند و این تنها راهی است که می‌تواند توجه رسانه را به فیلمش معطوف کند. یعنی او دائما از مارول انتقاد می‌کند تا فیلمش را در رسانه‌ها وارد کند. فیلمش را زیر سایه فیلم‌های مارول می‌سازد، بنابراین او از این وضعیت برای جلب توجه به چیزی که به آن توجه نمی‌شود استفاده می‌کند.

با این حال گان توضیح می‌دهد که دشمن شماره یک مارتین اسکورسیزی نیست بلکه به عکس، یکی از هواداران این فیلمساز کهنه‌کار است. گان گفت: اسکورسیزی یکی از بزرگ‌ترین فیلمسازان زنده است. عاشق فیلم‌هایش هستم. می‌توانم فیلم‌هایش را بدون هیچ مشکلی ببینم. ضمن اینکه در بسیاری از مسائل با او موافقم. بسیاری از چیز‌هایی که می‌گوید حقیقت دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.