رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

انحصارطلبی مرورگرهای گوگل و اپل بار دیگر در مرکز توجه ناظر رقابت بریتانیا

ناظر رقابت بریتانیا اعلام کرد که قصد دارد، نحوه تسلط مرورگرهای موبایل اپل (سافاری) و گوگل (کروم) بر بازار و همچنین محدودیت‌های شرکت سازنده آیفون در بازار بازی‌های ابری از طریق اپ استور را بررسی کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، سازمان رقابت و بازار (CMA) در بیانیه خود توضیح داد که این دو غول فناوری در اکوسیستم‌های موبایل نوعی انحصارطلبی دوگانه موثر ایجاد کرده‌اند که باعث می‌شود در زمینه سیستم‌عامل‌ها، استورهای اپلیکیشن و مرورگرهای وب موبایل، برتری داشته باشند.

«آندریا کوسلی»، مدیر اجرایی CMA در این مورد توضیح می‌دهد:

«زمانی که درباره نحوه استفاده کاربران از موبایل صحبت می‌کنیم، اپل و گوگل همه چیز را در اختیار دارند. به همان اندازه که بسیاری از خدمات و محصولات آن‌ها خوب هستند، تسلط زیاد آن‌ها بر اکوسیستم موبایل نیز باعث می‌شود تا سایر رقبا کنار گذاشته شوند، بخش فناوری بریتانیا ضعیف‌تر شود و انتخاب مصرف‌کنندگان را محدود می‌کند.»

به گفته این سازمان، ۹۷ درصد از تمام مرورهای وب موبایل بریتانیا در سال گذشته، توسط مرورگر اپل یا گوگل انجام شده و علاوه بر این، اپل وجود مرورگرهای دیگر را نیز در گوشی‌های آیفون خود ممنوع کرده است. CMA ادعا می‌کند که این امر پتانسیل سایر مرورگرها برای رقابت با سافاری، به‌ویژه در مورد ویژگی‌هایی مانند سرعت و عملکرد، به شدت محدود می‌کند.

با این وجود، اپل اعتقاد دارد که از طریق اکوسیستم خود «تجربه‌ای مطمئن و قابل اعتماد را برای کاربران فراهم کرده که آن را دوست دارند و همچنین یک فرصت تجاری عالی برای توسعه‌دهندگان ایجاد کرده است».

سخنگوی اپل در این رابطه توضیح می‌دهد:

«ما به همکاری خود با CMA ادامه خواهیم داد تا توضیح دهیم که رویکرد ما چگونه رقابت و انتخاب کاربران را تقویت می‌کند و همچنین از حریم خصوصی و امنیت مصرف‌کنندگان همیشه محافظت می‌شود.»

گوگل نیز اعلام کرد گوشی‌هایی که از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند، به مردم و کسب‌و‌کارها حق انتخاب بیشتری نسبت به سایر پلتفرم‌ها ارائه می‌کنند و استور گوگل پلی تاکنون در راه‌اندازی و انتشار میلیون‌ها برنامه کمک کرده است.

یکی از سخنگویان گوگل در این رابطه توضیح می‌دهد:

«ما به طور مرتب بررسی می‌کنیم که چگونه می‌توان به بهترین شکل ممکن از توسعه‌دهندگان پشتیبانی کنیم و در گذشته به بازخوردهای CMA واکنش نشان نداده‌ایم. بنابراین این گزارش را نیز بررسی خواهیم کرد و به تعامل با CMA ادامه می‌دهیم.»

CMA همچنین نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد که اپل از ظهور سرویس‌های بازی ابری جلوگیری کند که به کاربران اجازه می‌دهد بازی‌های با کیفیت را به جای دانلود، استریم کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.