اولین گوشی هوشمند جهان با لنز مایع

طی چند روز آینده شرکت شیائومی از یک گوشی هوشمند رونمایی می‌کند که در آن از فناوری جدید لنز مایع استفاده شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت شیائومی اعلام کرد نسخه جدید تلفن Mi Mix که ظرف چند روز به بازار عرضه می‌شود، اولین گوشی هوشمند در جهان است که از فناوری لنز مایع در دوربین خود استفاده می‌کند.

طبق اطلاعات منتشر شده، این لنز‌ها از یک مایع درون یک فیلم نازک برای جایگزینی لنز‌های نوری منظم استفاده می‌کنند و همچنین از طریق یک موتور کوچک به شکل لنز کنترل می‌شوند که امکان تنظیم فوکوس خودکار با سرعت بالا را فراهم می‌کند و همچنین توانایی تغییر سریع فاصله کانونی لنز را دارند.

مشخصات این فناوری

شیائومی همچنین اضافه کرد که لنز مایع در اصل می‌تواند به راحتی از گزینه‌های زاویه دید عریض به لنز‌های ماکرو و تله فوتو تبدیل شود و به این ترتیب امکان یک عکاسی بسیار انعطاف پذیر به کاربران می‌دهد که به جای سه یا چهار لنز فقط از یک لنز استفاده کند، این فناوری می‌تواند به زودی در بسیاری از تلفن‌های هوشمند ظاهر شود چرا که بسیاری از کاربران به دنبال گوشی مناسبی برای عکاسی می‌گردند. شیائومی توضیح داد که این فناوری برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ ظاهر شد و این شرکت اعلام کرد: ” لنز مایع دارای ویژگی‌های انتقال نور زیاد، پراکندگی بسیار کم و مقاومت در برابر محیط‌های سخت است. “

سامسونگ فناوری لنز مایع را داشته است

ظبق گزارشات جدید، سامسونگ قبلاً حق ثبت اختراع لنز‌های مایع را به دست آورده بود، اما از آن‌ها در هیچ نسخه‌ای از تلفن‌های هوشمند خود استفاده نکرد، این نشان می‌دهد که سامسونگ احتمالاً ایده فروش چندین دوربین برای هر دستگاه را جذابتر از استفاده از یک سیستم لنز منفرد که می‌تواند همه عملکرد‌ها را انجام دهد، دیده است.

علاوه بر این، کارشناسان منتظر رونمایی از نسخه جدید شیائومی هستند تا ببینند دوربین‌های آن چگونه کار می‌کنند و از مزایا و معایب فناوری لنز‌های مایع در این زمینه مطلع شوند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.