رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بالاترین فساد ایجاد یأس نسبت به انقلاب و نظام است

امام جمعه موقت تهران گفت: ما با جنگ مخالف هستیم و با تخریب زیرساخت ها و کشتار مخالف هستیم اما جنگ روسیه و اوکراین جنگ تضاد منافع است اگر جنگ حق و باطل بود، تکلیف دیگری داشتیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: مناجات شعبانیه می طلبد که خطبه های متعددی را در جلسات متفاوت قرائت و از آن استفاده کرد.

صدیقی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان خبرگان رهبری گفت: ایشان بر نقش بی بدیل خبرگان گوشزد کردند، از همین جا از خداوند می خواهیم رهبر ما را با این صلابت و نورانیت و کرامت و مزایای بی بدلیلی که به ایشان داده شده است تا ظهور حضرت مهدی (عج) از ما نگیرد.

وی درباره جهاد تبیین گفت: در انفعال جوامع و از هم گسستن ارتباطات یک اجتماع، تبلیغ نقش مهمی دارد. دشمن با تبلیع پر حجم خود ذهن ها و باورها و اعتقادات را بمباران می کند و حتی دروغ را چند بار تکرار می کنند تا باور شود که درست است و از سویی هنرمندانه با ابزار مدرن اعتقادات را مورد هجوم قرار می دهند اما از طرف ما دفاع و تببین و توجیه و پاسخ لازم وجود ندارد.

وی ادامه داد:‌مساله امر به معروف و نهی از منکر که نه تنها مظلوم واقع شده است بلکه به نوعی به قتل رسیده است و خبری در کوی و برزن و جامعه و ادارات به طور مشخص از آن نداریم می تواند در این رابطه موثر و مفید باشد. کجاست این فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر که به نوعی همان “تبیین” است. قانونی سرنوشت سازتر از احساس مسوولیت برای موجودیت دینی و هویت مستقل دینی نداریم. همه را باید خودمان ببینیم و همدیگر را به خوبی دعوت کنیم و از بدی باز بداریم. امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم ترین قوانین در تحقیق حق است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: بالاترین فساد ایجاد یاس نسبت به انقلاب و نظام است. پیشرفت های علمی، نفوذ منطقه ای و غیره در چهل سال گذشته را ندیدن ظلم است. برخی بی خبران با کسانی که صد سال کار کرده اند، انقلاب ما را مقایسه می کنند در حالی که ما در این چهار دهه با ترور و تحریم و جنگ مواجه بودیم.

وی در ادامه از سپاه پاسدارن و خدمات آن برای کشور قدردانی کرد و افزود: باید برای سپاه عزیزمان دعا کنیم و آرزوی پیروزی در صحنه برایشان داریم. ما برای کسانی که در این رابطه سخن می گویند اما ناآگاهانه، دعا کنیم، وگرنه بر مخالفان سپاه نفرین می کنیم.

صدیقی با اشاره به پرتاب ماهواره نور ۲ اظهار کرد: ماموریت این ماهواره جمع آوری اطلاعات درباره سیل و زلزله و غیره است و از سویی در رصد مسایل راهبردی و بالا بردن بازدارندگی کشور موثر و مهم است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: در سوم اردیبهشت ۹۲ ماهوراه نور ۱ پرتاب شد و در مدار قرار گرفت و تاکنون ده هزار بار به دور زمین چرخیده است و تا حدود یک سال دیگر نیز به فعالیتش ادامه می دهد. ماهواره نور ۲ در ۵۰۰ کیلومتری زمین مستقر شده است و کاربردش خیلی بیشتر از نور ۱ است و این گام بلند سپاه در فضایی شدن کشور که اولین کشور اسلامی در این حوزه است در این ایام را به فال نیک می گیریم.

وی ادامه داد: بدون شک شرایط بین المللی در وضعیت فعلی نشان می دهد توسعه و پیشرفت بدون امنیت کارآیی ندارد. تا الان سپاه در کنار سایر خدماتی که به جامعه دارد در بعد کمک رسانی در مساله حضور بسیج در روزهای سخت کشور و حمایت از مستضعفان گام های بزرگی برداشته است و این نشان می دهد که بدون اتکا به نیروهای خارجی می شود کارهایی کرد که دشمن را کور کند و به وحشت بیندازد، پس تکیه به ظرفیت های داخلی به ویژه نیروهای انسانی داخلی در این راستا مهم است. ان شاءالله با ظهور دولت ولایی، انقلابی، جهادی، پرتلاش، مردم مدار و عاشق خدمت زمینه ای پیش بیاید تا همین جوان هایی که می توانند ماهواره را به عنوان یک امر راهبردی بسازند، در مساله اقتصاد و مقابله با تحریم هم وارد شوند، اگر جوان های مستعد میدان پیدا کنند در جنگ اقتصادی هم پیروز خواهیم شد.

صدیقی به جنگ روسیه و اوکراین و لجن پراکنی بوق های غرب و وابستگان بیرونی شان اشاره کرد و گفت: در این مساله انگشت اتهام برای نظام اسلامی ایران بلند کرده اند و ابهاماتی را ایجاد کردند. ایران از نظر مبنای انقلابی و دینی حامی مظلوم و طرفدار حق علیه باطل است. اگر ایران در سوریه و لبنان حضور پیدا می کند و در برابر فلسطین مظلوم حامی است برای این است که جنگ فلسطین و اسراییل جنگ حق و باطل است و جنگ یمن و ائتلاف هم جنگ حق و باطل است اما در مساله اوکراین، دنیای غرب در زمان شوروی وقتی آلمان متحد را خواستند ایجاد کنند که عقب نشینی شوروی را لازم داشتند، تعهد دادند که ناتو را توسعه ندهند اما توسعه دادند و لهستان و چکسلواکی را وارد کردند. آنها عهد شکنی کردند تا بالاخره به مرز روسیه هم وارد شدند. اما این دیگر یک تهدید جدی برای روسیه بود. ما با جنگ مخالف هستیم و با تخریب زیرساخت ها و کشتار مخالف هستیم اما جنگ روسیه و اوکراین جنگ تضاد منافع است اگر جنگ حق و باطل بود، تکلیف دیگری داشتیم و اوکراین در مساله هواپیما با ما جفا کرد و به نفع امریکا سوءاستفاه کرد.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه در رابطه با جنگ اوکراین و روسیه و حمایت آمریکا از اوکراین آبروی آمریکا رفت، اظهار کرد: در یمن و فلسطین و سوریه این همه کشته می دهیم، شاهد هستیم که آمریکا به نفع هیچ مظلومی موضع نگرفت اما در اوکراین بوق‌هایشان به صدا درآمد. این تبعیض و جدا کردن سفید پوست و اروپایی را ممتاز دیدن از برگ های دیگر نژاد پرستی اینهاست.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.