با فرودگاه‌های بوشهر آشنا شوید

کد خبر : ۲۲۸۱۸۱
با فرودگاه‌های بوشهر آشنا شوید

آیا می‌دانید با خرید بلیط بوشهر و سفر به این شهر، قدم در قدیمی‌ترین فرودگاه ایران می‌گذارید؟ فرودگاه بوشهر که امروزه در زمره مدرن‌ترین و پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های کشور قرار دارد، حدود یک قرن پیش در حاشیه شهر ساخته شد.

به گزارش اینتیتر، آیا می‌دانید با خرید بلیط بوشهر و سفر به این شهر، قدم در قدیمی‌ترین فرودگاه ایران می‌گذارید؟ فرودگاه بوشهر که امروزه در زمره مدرن‌ترین و پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های کشور قرار دارد، حدود یک قرن پیش در حاشیه شهر ساخته شد. در گذشته این فرودگاه با شهر فاصله زیادی داشت؛ اما اکنون به دلیل توسعه شهرسازی، فاصله فرودگاه از شهر به ۸ کیلومتر رسیده است. در این مقاله به‌طور خلاصه با شهر زیبای بوشهر آشنا می‌شوید و همه اطلاعات لازم درباره فرودگاه بوشهر و نحوه خرید بهترین بلیط بوشهر را به دست می‌آورید.

فرودگاه

بوشهر کجاست؟

شهر بوشهر، مرکز استان بوشهر است که در جنوب غربی ایران و در کرانه خلیج ‌فارس واقع شده و یکی از مهم‌ترین بنادر کشور محسوب می‌شود. شهر بوشهر حالت شبه‌ جزیره دارد و تنها از طرف شرق به خشکی متصل است. آثار تاریخی به‌جای‌مانده نشان می‌دهند قدمت بوشهر به حدود ۵ هزار سال پیش می‌رسد. بندر بوشهر به دلیل وجود آثار تاریخی متعدد، رونق بالای صیادی و کشتی‌سازی، وجود نیروگاه اتمی و البته جاذبه‌های طبیعی فراوان مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشاند و به همین خاطر، بلیط بوشهر یکی از پرطرف‌دارترین بلیط‌ها بین پروازهای داخلی است.

آب ‌و هوای شهر بوشهر نیمه‌بیابانی و گرم است و تابستان‌های استان بوشهر بسیار گرم و شرجی می‌شود. این شهر در ماه‌های بهمن و اسفند متعادل‌ترین هوا را دارد و کلا فصل زمستان بهترین زمان برای سفر به جنوب کشور خواهد بود. مسافرانی که بلیط بوشهر می‌خرند، برای بازدید از آثار تاریخی فراوان این شهر لحظه‌‌شماری می‌کنند. دیدنی‌های معروف بندر بوشهر عبارتند از آب‌انبار قوام، عمارت دهدشتی، مدرسه گلستان، خانه قاضی، عمارت کلاه‌فرنگی بوشهر، عمارت گلشن و معبد خدای دریا. مسافران به محصولات محلی شهر بوشهر علاقه فراوانی دارند و ماهی، میگو، گلیم، قالی، مسقطی، و حصیر با خود سوغات می‌برند.

معرفی تاریخچه فرودگاه بوشهر

فرودگاه بوشهر در واقع یکی از اولین فرودگاه‌های تاسیس شده در ایران است و ساخت آن به سال ۱۲۹۸ هجری شمسی برمی‌گردد. در آن زمان در فرودگاه بوشهر پرواز مستقلی انجام نمی‌شد و تنها هواپیماهای خارجی برای سوخت‌گیری در این شهر توقف می‌کردند. در سال‌های بعد با گسترش فرودگاه و تجهیز آن، شرایط برای انجام پرواز از این فرودگاه فراهم شد. شرکت‌های هواپیمایی بریتیش ایرویز و کی‌ال‌ام هلند، دو ایرلاینی بودند که اولین پروازها را به مقصد بوشهر ترتیب دادند. این پروازها در حدود یک قرن پیش اهمیت فوق‌العاده بالایی داشتند و باعث شدند شهر بوشهر و کلا خطه جنوب ایران، در مسیر توسعه و پیشرفت هرچه سریع‌تر قرار بگیرند.

فرودگاه

وضعیت کنونی فرودگاه بوشهر

فرودگاه بوشهر به تاریخچه درخشانی که دارد، محدود نمانده و برای رسیدن به استاندارهای بالاتر، همیشه در حال تجهیزشدن است. در حال حاضر این فرودگاه در ردیف فرودگاه‌های بزرگ و مدرن کشور قرار دارد و به دلیل داشتن موقعیت خاص استراتژیک و امکانات پیشرفته ناوبری هوایی، بهترین و امن‌ترین مسیر هوایی غرب به جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شود. به‌علاوه، فرودگاه بوشهر تنها فرودگاهی در جنوب ایران است که برای پروازهای آمبولانس هوایی آمادگی دارد. سال‌هاست پروازهای آمبولانسی به مقصد شهر تهران با هواپیماهای F20 و AN74 صورت می‌گیرد. فرودگاه بوشهر دارای دو باند پروازی به طول ۴۴۷۰ و ۴۴۶۹ متر است و در از لحاظ طولانی‌بودن باند پرواز، بین فرودگاه‌های ایران، یکی از بالاترین رتبه‌ها را دارد.

فرودگاه بوشهر چند ترمینال دارد؟

فرودگاه بوشهر ۲ پایانه مجزا برای پروازهای داخلی و خارجی دارد. ترمینال پروازهای داخلی با انجام پرواز به مقصد فرودگاه‌های تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، کیش، رشت، بندرعباس، مشهد، جزیره سیری و خارک به مسافران خدمت‌رسانی می‌کند. پروازهای بین‌المللی فرودگاه بوشهر به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج‌فارس از جمله عراق، سوریه، روسیه، عربستان سعودی و امارات متحده عربی انجام می‌شوند.

از آن‌جایی که بیشتر خریداران بلیط بوشهر مسافران داخل کشور هستند، ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه بوشهر بیشتر از ترمینال پروازهای خارجی تجهیز شده است. در این فرودگاه امکاناتی مثل غرفه‌های فروش سوغات، خوراکی و تغذیه، نمازخانه، خدمات باربری، شعب بانک‌ها، اتاق مادر و کودک، سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ، دفاتر شرکت‌های هواپیمایی، خدمات تلفن همراه، باجه ارزی بانک ملت، امکانات پزشکی فرودگاه، بخش اشیا گمشده، پارکینگ، دفتر تاکسی‌رانی، باجه بانک ملی برای پرداخت عوارض خروج از کشور برای رفاه حال مسافران تدارک ‌دیده ‌شده‌اند.

راه‌های ارتباطی با فرودگاه بوشهر

وب سایت رسمی فرودگاه: bushehr.airport.ir
شماره مرکز تلفن: ۰۷۷۳۳۳۳۳۲۹۱
روابط عمومی فرودگاه بوشهر: ۰۷۷۳۱۷۷۸۰۱۴
اطلاعات پرواز (از داخل شهر بوشهر): ۱۹۹
اطلاعات پرواز (از دیگر شهرها): ۰۷۷۳۱۷۷۳۳۱۶

فرودگاه

ارزان‌ترین بلیط بوشهر در انحصار فلای تودی!

فلای تودی، معتبرترین مجموعه ارائه‌دهنده خدمات سفر از فروش بلیط هواپیمای داخلی و خارجی گرفته تا امکان رزرو هتل خارجی ، رزرو قطار خارجی، خرید بیمه مسافرتی، ترانسفر فرودگاهی و کشتی کروز است. برای خرید ارزان‌ترین بلیط بوشهر، در سایت فلای تودی، وارد قسمت پروازهای داخلی شوید و شهر مبدأ، شهر مقصد و تاریخ پرواز را وارد نماید. موتورهای جست‌وجوی ما با استفاده از فناوری‌های جدید و آنلاین، در لحظه تمام پروازهای بوشهر در تاریخ انتخابی شما را از ایرلاین‌های معتبری مثل شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر تور، ایران‌ایر، ساها، ماهان، زاگرس، آسمان، تابان، قشم ایر و وارش استعلام می‌کند و نمایش می‌دهد.

اگر بتوانید برنامه سفرتان را کمی منعطف‌تر بچینید، فلای تودی دو پیشنهاد عالی برای کمترکردن هزینه بلیط بوشهر دارد. پیشنهاد اول این است که روی تاریخ مشخصی تاکید نداشته باشید و برنامه پروازی همه روزهای هفته را ببینید، آپشن تقویم قیمتی در سایت فلای تودی دقیقا برای همین منظور طراحی شده و به شما کمک می‌کند قیمت بلیط را در روزهای مختلف ببیند و پایین‌ترین قیمت را انتخاب کنید. پیشنهاد دوم مختص به زمان‌های کم مسافر است. در فصل‌هایی که تقاضا برای سفر کمتر باشد، ایرلاین‌ها در روزهای نزدیک به پرواز، بلیط های محدودی که فروش نرفته‌اند را با قیمتی بسیار کمتر از قیمت واقعی عرضه می‌کنند. از این دو راهکار استفاده کنید تا مناسب‌ترین بلیط بوشهر را به‌دست آورید.

نظرات بینندگان