رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

برای اتصال به شبکه‌های Wi-Fi عمومی دقت کنید

یکی از کارشناسان امنیت سایبری به همه دارندگان تلفن همراه هشدار داد که به هر شبکه وای فای عمومی متصل نشوند زیرا امکان هک تلفنشان وجود دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تلفن‌های هوشمند مدرن از ویژگی‌های بسیاری برخوردار هستند که این قابلیت‌های تلفن همراه را برای کاربر مفیدتر و کاربردی‌تر می‌کند، اما برخی از آن‌ها در صورت استفاده خودسرانه از تلفن و داده‌های آن خطراتی را برای کاربران ایجاد می‌کنند.

در مورد این موضوع، زک دافمن، متخصص امنیت سایبری در مقاله‌ای که توسط فوربس منتشر شده گفت: “کاربران تلفن‌های هوشمند، به ویژه آیفون داران، هنگام استفاده از ویژگی اتصال خودکار به شبکه‌های Wi-Fi باید به مواردی توجه کنند. این ویژگی ممکن است خطری برای تلفن همراه و داده‌های آن نیز باشد؛ بنابراین باید تنظیمات اتصال به اینترنت در دستگاه و فعال کردن حالت درخواست اجازه کاربر قبل از اتصال به یک شبکه خاص، خاموش شود.”

این متخصص اشاره کرد که ویژگی اتصال خودکار در تلفن‌های iPhone و تنظیمات باز برای اتصال به شبکه‌ها ممکن است منجر به اتصال تلفن به شبکه‌های جعلی شود که هکر‌ها به طور خاص برای نامگذاری شبکه‌های عمومی خاص ایجاد کرده اند. هکر‌ها از این راه می‌توانند به تلفن کاربران نفوذ کنند و اطلاعات آن‌ها را بدزدند. هکر‌ها می‌توانند دستگاه و داده‌های آن را هک کرده یا نرم افزار‌هایی مخرب را در تلفن هوشمند نصب کنند.

این کارشناس به دارندگان تلفن‌های هوشمند توصیه کرد از شبکه‌های Wi-Fi عمومی که معمولاً در پارک‌ها یا وسایل حمل و نقل در دسترس هستند استفاده نکنند، زیرا ممکن است بعضی اوقات این شبکه‌ها توسط هکر‌ها برای نفوذ به تلفن کاربران ایجاد شده باشند. همه کاربران تلفن‌های همراه هنگام حضور در خارج از خانه یا محل کار باید به اینترنت ارائه شده توسط شبکه‌هایی که در تلفنشان نمایش داده می‌شود، دقت کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.