رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بررسی تاثیر کووید ۱۹ بر آموزش + اینفوگرافیک

بررسی تاثیر کووید ۱۹ بر آموزش را در اینفوگرافیک زیر مشاهده می کنید.

به گزارش اینتیتر به نقل از استاتیستا، با توجه به اینکه بیش از ۱.۵ میلیارد دانش آموز در سراسر جهان تحت تأثیر تعطیلی مدارس به دلیل کووید-۱۹ قرار گرفته اند، تاثیر مخرب این بیماری همه گیر بر آموزش بلامنازع بوده است.

در مارس ۲۰۲۱، یونسکو در مورد “فاجعه نسلی” هشدار داد. در حالی که از زمان عرضه جهانی واکسن، وضعیت در مدارس به طور قابل توجهی بهبود پیدا کرده است، هنوز کارهای زیادی برای جبران زمان از دست رفته و کمک به کسانی که به دلیل اختلالات ناشی از بیماری همه گیر عقب مانده اند باقی مانده است.

OECD – با همکاری یونسکو، یونیسف و بانک جهانی – در ۲.۵ سال گذشته وضعیت را بسیار دقیق زیر نظر داشته است و آخرین گزارش “آموزش در یک نگاه” برخی از یافته های این گروه را ارائه می دهد.

از آنجایی که درک عمیق یک موضوع، کلید موفقیت آمیز حل آن است، مطالعه تاثیر کووید-۱۹ بر آموزش اولین قدم از بسیاری از اقدامات ضروری برای محدود کردن تأثیر بلندمدت این همه گیری بر دانش آموزان امروزی است.

خوشبختانه، به نظر می رسد اجماع گسترده ای بین سیاست گذاران در این زمینه وجود دارد، زیرا اکثریت قریب به اتفاق کشورهای نمونه OECD در حال انجام مطالعاتی برای ارزیابی تأثیر کووید-۱۹ بر آموزش هستند.

همانطور که نمودار زیر نشان می‌ دهد، درک تأثیر همه‌ گیری بر سلامت و رفاه روانی دانش‌ آموزان در راس دستور کار قرار دارد و اثربخشی راهبردهای یادگیری از راه دور اجتماعی و رفاه معلمان نیز در فهرست موضوعات مطرح است. جالب اینجاست که از هر ۱۰ کشور فقط ۶ کشور در حال انجام مطالعاتی برای ارزیابی تأثیر تعطیلی مدارس بر نتایج یادگیری هستند.

مترجم: سحر سادات زمانی

اینفوگرافیک

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.