رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بن سلمان “خودشیفته و کینه‌توز” است

مدیر اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ولیعهد سعودی را یک شخصیت خودشیفته و کینه‌توز خواند که از زور بیش از حد برای سرکوب مخالفان استفاده می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، مقامات آمریکایی همواره از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی انتقاد کرده و او را ظالم می‌خوانند، بسیاری از نویسندگان آمریکایی نیز از امتیازهای رایگانی که جو بایدن، رئیس جمهور کشورشان به بن سلمان داد، ابراز تعجب کردند، آنها بر این باورند که او اگر به تعهدات خود درباره محاکمه عربستان بابت جنایات ضد بشری‌اش پایبند بود، می توانست دستاوردهای زیادی داشته باشد.

در همین راستا جان برنان، مدیر پیشین سیا در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای “MSNBC” آمریکا درباره سفر بایدن به خاورمیانه و تصمیمش برای دیدار با بن سلمان پس از ماجرای قتل جمال خاشقجی به دست چهره‌های نزدیک به او در سال ۲۰۱۸، گفت: اگر هنوز در دولت بودم، سفر بایدن به عربستان را در صورتی که شامل دیدار با بن سلمان بود به دلیل کارنامه وحشتناکش در حوزه حقوق بشر و نه فقط در رابطه با خاشقجی تایید نمی‌کردم، در حال حاضر دو فرزند سعد الجبری (رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان) هم گروگان او هستند.

برنان در ادامه تاکید کرد: بن سلمان یک شخصیت خودشیفته و بسیار کینه‌توز دارد و از زور بیش از حد برای خاموش کردن هر ندای سیاسی در عربستان استفاده می‌کند.

مدیر پیشین سیا گفت: بر این اساس بایدن علاقه‌ای به دیدار با بن سلمان ندارد اما روسای جمهور برای گرفتن تصمیمات سخت انتخاب می‌شوند و روشن است که بایدن این تصمیم ناراحت‌کننده را برای رفتن به عربستان گرفت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.