رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین راهکار‌ها برای درمان خستگی دائمی بدن

خستگی دائمی بدن می‌تواند ناشی از داشتن یک رژیم غذایی ناسالم باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، گلایه از خستگی دائمی یکی از موضوعات رایج در میان مردم است. بر اساس اعلام انجمن ملی خواب آمریکا، بخش اعظمی از مردم ایالات متحده به طور دائمی از خستگی رنج می‌برند. به طوری که دست کم ۳ روز در هفته بی حالی و کسالت عمومی را تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

گرچه این خستگی می‌تواند ناشی از طیف گسترده‌ای از موضوعات باشد؛ اما رژیم غذایی یکی از موضوعات مهم در این زمینه است. در این مطلب به مواد غذایی که باعث کاهش انرژی در بدن می‌شوند، می‌پردازیم:

۱- نوشابه‌ها: با آن که بسیاری از نوشیدنی‌های گازدار موجود در بازار حاوی کافئین هستند؛ اما قند بالای موجود در این نوشابه‌ها باعث احساس خستگی در انسان می‌شود. این امر به آن دلیل است که مصرف قند باعث جهش ناگهانی در فعالیت بدن شده و با همان سرعت نیز کاهش می‌یابد. ۳۱ تحقیق مختلف ثابت کرده اند افراد پس از مصرف مواد غذایی حاوی شکر، دچار بی حالی و خستگی می‌شوند.

۲- مواد غذایی منجمد: انسان به مواد غذایی نیاز دارد؛ زیرا انرژی بدن از این راه تامین می‌شود. بسیاری از غذا‌های منجمد فاقد انرژی لازم هستند و نمی‌توانند باعث رفع نیاز انسان شوند. این مواد غذایی فاقد سبزیجات و میوه‌ها هستند که همین امر خطر التهاب در بدن را افزایش می‌دهد.

۳- فست فودها: این مواد غذایی سرشار از چربی‌های اشباع شده، نمک، غلات تصفیه شده و قند‌های افزودنی هستند. نمک زیاد باعث احتباس آب در بدن می‌شود و رژیم غنی از نمک به بی حالی در افراد دامن می‌زند. سیب زمینی سرخ شده و نوشیدنی‌های شیرینی که افراد در کنار فست فودها مصرف می‌کنند نیز منجر به بروز التهاب در بدن می‌شوند.

۴- نان سفید: به طور معمول غلات تصفیه شده مانند نان سفید انرژی کمتری را در دسترس بدن قرار می‌دهند. نان سفید به سرعت هضم شده و به طور ناگهانی باعث افزایش قند خون می‌شود. همین امر باعث ترشح بیش از حد انسولین و در پی آن سقوط دوباره قند خون خواهد شد. در نتیجه این موارد به افزایش خستگی انسان دامن می‌زنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.