به مردم قول داده‌ام به جام جهانی برمی‌گردیم

وبسایت فیفا در گزارشی به سرمربی‌گری اسکوچیچ در تیم ملی ایران پرداخته و می‌گوید او قصد دارد ایران را در ادامه رقابتهای انتخابی جام جهانی به ریل برگرداند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ورزش سه، وبسایت فیفا در گزارشی به سرمربی‌گری اسکوچیچ در تیم ملی ایران پرداخته و در مصاحبه‌ای با اسکوچیچ می‌گوید این مربی کروات مصمم است در ادامه رقابتهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ ایران را به ریل برگردانده و صعودش به جام جهانی را ممکن کند. برگردان این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

ایران در سالهای اخیر یکی از تیمهای اغلب حاضر در جام جهانی بوده. تیم ملی با هدایت کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۱۴ نمایش‌های خوبی داشت و در جام جهانی ۲۰۱۸ هم اولین تیم آسیایی بود که جواز حضور در جام جهانی را بدست آورد. با اینکه شاگردان کی‌روش قادر به صعود از مرحله گروهی نشدند ولی نمایش‌های عالی‌ای در مقابل پرتغال، اسپانیا و مراکش داشتند.

بعد از ترک تیم ملی توسط کی‌روش، فدراسیون فوتبال ایران به مارک ویلموتس رو آورد ولی بعد از چند نتیجه ضعیف در رقابتهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، این سرمربی بلژیکی جای خود را به مربی دیگری داد. سرمربی جدید ایران دراگان اسکوچیچ است.

اسکوچیچ به وبسایت فیفا گفت:” هدایت تیم ملی ایران افتخار بزرگی است. تعهدی که ما در مقابل ۸۰ میلیون ایرانی که از تیم ملی کشورشان حمایت می‌کنند تعهد بسیار بزرگی است. من برای این پروژه آماده‌ام و بی‌صبرانه منتظرم تا با عزم و اراده بالا فعالیت کنم”.

با نگاهی به رزومه اسکوچیچ می‌توان دریافت که او برای اولین بار هدایت یک تیم ملی را به عهده گرفته. این کروات ۵۱ساله دوران مربی‌گری خود را در باشگاه‌هایی در کرواسی و کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل العربی کویت و النصر عربستان گذرانده است. اسکوچیچ با وجود کمبود تجربه هدایت تیمهای ملی به خوبی از وظیفه‌ای که به عهده دارد آگاه است.

او به وبسایت فیفا گفت:” بر خلاف کار در باشگاه، کار کردن با یک تیم ملی به شما امکان می‌دهد تا از مجموعه‌ای بزرگ از فوتبالیست‌ها دست به انتخاب بزنید و فلسفه‌تان را به تیم تزریق کنید. با اینحال، نکته منفی این است که برای اجرایی کردن ایده‌هایتان وقت کمی در اختیار دارید”.

باقی ماندن در کورس رقابت

ایران در چهار بازی اول خود در مرحله دوم رقابتهای انتخابی جام جهانی قاره آسیا دو شکست در مقابل عراق و بحرین تجربه کرده. با توجه به کیفیت تیم ملی، عملکرد تیم در کسب این نتایج ضعیف ارزیابی شده است. اما اسکوچیچ برای برگرداندن تیم ملی به ریل موفقیت و باقی ماندن در کورس رقابت چه برنامه‌ای دارد؟

او به وبسایت فیفا گفت:” ما به زودی تحلیل دقیقی از تیم‌مان و تیمهای رقیب خواهیم داشت. همچنین بازیکنان جدیدی که می‌توانند به تیم ملی اضافه شوند را بررسی می‌کنیم. من در مورد اینکه برای بهبود عملکرد تیم ملی چه کارهایی باید انجام شود ایده‌های مشخصی دارم”.

ایران به دلیل آن دو شکست در حال حاضر در رتبه سوم گروه C قرار دارد، رتبه‌ای که آنها را به مرحله نهایی رقابتهای انتخابی نخواهد رساند. اسکوچیچ در پاسخ به سوالی درباره خطر واقعی حذف زودهنگام ایران گفت:” موقعیت فعلی ما در جدول این گروه بد است ولی ما ناامید نیستیم. سه بازی از چهار بازی بعدی ما در خانه است، جایی که ما از حمایت عظیم هواداران‌مان برخورداریم. من باور دارم که ما بازیکنان باکیفیتی داریم و به همین خاطر است که خوشبینم”.

خوش‌بین به برنامه بازی‌ها

تیم اسکوچیچ بهانه‌‌ای واقعی برای خوش‌بینی دارد. دو بازی بعدی آنها در مقابل هونگ‌کونگ و کامبوج است که دست‌کم روی کاغذ شکست دادن‌شان دشوار به نظر نمی‌رسد. آنها سپس میزبان دو تیم صدرنشین فعلی گروه، بحرین و عراق خواهند بود. این بازی‌ها می‌تواند فرصت خوبی برای قرار گرفتن در یکی از دو رتبه اول جدول و صعود به مرحله بعدی باشد. اسکوچیچ در این باره گفت:” ما باید حرفه‌ای باشیم و به همه تیمها از جمله کامبوج و هنگ‌کنگ احترام بگذاریم”.

وبسایت فیفا در ادامه گزارش خود می‌گوید ایران تا کنون پنج بار در جامهای جهانی حضور داشته و بعد از دو حضور پیاپی در جامهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هدف اصلی‌اش حالا صعود برای سومین دوره پیاپی و ثبت رکوردی جدید در فوتبال ایران است.

اسکوچیچ در پایان صحبت‌های خود به وبسایت فیفا گفت:” ما به مردم ایران قول داده‌ایم که به جام جهانی برمی‌گردیم و برای وفا کردن به این وعده از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد”.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.