رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تب تورم از طلا حمایت کرد

قیمت طلا پیش از تعطیلی بازار، بیش از یک درصد افزایش یافت که ناشی از عقب‌نشینی دلار بود، اگر چه فلز زرد قرار بود به دلیل سیاست تهاجمی فدرال رزرو ایالات‌متحده کاهش ماهانه داشته باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۹۰۸ دلار و ۲۰ سنت رسید. با این حال، در ماه آوریل ۱.۴ درصد کاهش یافت و اولین افت ماهانه خود از ژانویه را به ثبت رساند و در این هفته ۱.۱ درصد از دست داد. هر اونس طلای آمریکا با یک درصد افزایش به ۱۹۱۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید:

بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۸۹۶ دلار و ۷۰ سنت رسید و همچنین هر اونس طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با ۱۸۹۷ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

بازار طلا در هفته‌های گذشته با افزایش ارزش دلار شاهد فروش مداوم بوده است. ادوارد میر، تحلیلگر ED&F Man Capital Markets گفت: در حال حاضر، شاخص دلار کاهش یافته و باعث افزایش قیمت طلا شده است.

شاخص دلار پس از رسیدن به بالاترین سطح ۲۰ سال گذشته، در روز پنج‌شنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت و طلا را برای صاحبان سایر ارزها ارزان‌تر کرد.

هزینه‌های نیروی کار ایالات‌متحده در سه ماهه اول، بیشترین افزایش را در ۲۱ سال اخیر داشته است که نشان‌دهنده افزایش تورم دستمزدها و حمایت از موضع سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو است.

میر افزود: «داده‌های تولید ناخالص داخلی و شاخص هزینه برای داده‌های اشتغال نشان داد که تورم هنوز نسبتا داغ است و این به طور کلی از طلا حمایت می‌کند».

داده‌ها نشان داد که علاوه بر افزایش جذابیت شمش، اقتصاد ایالات‌متحده به طور غیرمنتظره‌ای در سه ماهه اول در بحبوحه ظهور مجدد موارد کووید-۱۹ و کاهش پول کمک به بیماری همه‌گیر از سوی دولت، منقبض شده است. تمرکز فعالان بازار اکنون به جلسه سیاست‌گذاری دو روزه بانک مرکزی ایالات‌متحده است که از سوم می آغاز می‌شود.

به گزارش کیتکو، طلا به عنوان پوششی در برابر تورم فزاینده و عدم قطعیت‌ها در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ بهره با افزایش هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بهره، جذابیت آن را کاهش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳.۱۲ دلار رسید، پلاتین با ۲.۱ درصد افزایش به ۹۳۹ دلار و سه سنت رسید و قرار بود هر دو فلز سقوط ماهانه داشته باشند. بهای هر اونس پالادیوم نیز با ۳.۳ درصد افزایش به ۲۳۰۵ دلار و ۹۸ سنت رسید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.