تحریم دو شرکت بزرگ توسط هواداران استقلال؛ ایده‌ای که جدی شد

کد خبر : ۲۵۷۶۰۶
تحریم دو شرکت بزرگ توسط هواداران استقلال؛ ایده‌ای که جدی شد

بحث اسپانسری استقلال کشیده شدن پای همراه اول و پگاه به ماجرا، باعث ایجاد کمپین‌هایی توسط هواداران استقلال شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از پنجره نیوز، حضور علی خطیر در صدا و سیما و بیان برخی صحبت‌ها حواشی بسیاری داشت. حواشی‌ای که علاوه بر داخل باشگاه استقلال، دعوای رسانه‌ای با رقیب را هم در پیش داشت. پرسپولیس در پاسخ به اظهارات خطیر با صدور بیانیه‌ای عدم جذب اسپانسر را به مدیریت استقلال مربوط دانست و استقلال و بلافاصله بعد با صدور بیانیه‌ای، پاسخ نسبتا تندی به رقیب داد.

اما پس از صحبت‌های اخیر خطیر، یک اتفاق دیگر هم افتاده که البته ظرف دیروز و امروز بیشتر به آن پرداخته شد. خطیر در آن مصاحبه از شرکت‌هایی که نپذیرفتند اسپانسر استقلال باشند هم انتقاد کرد. البته او اشاره ای به نام شرکت پگاه و حتی همراه اول نکرد اما هواداران استقلال نامهای این دو شرکت را می دانستند و به همین دلیل کمپین هایی علیه این دو شرکت در فضای مجازی مطرح شد.

در واقع اسپانسر نشدن شرکت پگاه و البته بدقولی همراه اول در فصل گذشته، جرقه یک اقدام متقابل را در ذهن سوی هواداران استقلال زد. اقدامی که در واقع یک کنش اعتراضی نسبت به این شرکت‌ها بود: «تحریم محصولات و خدمات این دو شرکت از سوی طرفداران استقلال!»

در ابتدا به نظر می‌‌رسید این فقط یک ایده است که در فضای مجازی مطرح شده اما با گذشت یکی دو روز از ماجرا، مشخص شد عده‌ای از طرفداران استقلال این ایده را جدی گرفته‌اند.

حالا هشتگ‌های تحریم_پگاه و تحریم_همراه_اول به شکلی جدی توسط بخشی از هواداران استقلال دنبال شد و حالا تصاویری از اقدام عملی هواداران استقلال هم منتشر شده است.

برخی از هواداران استقلال که فروشگاه مواد غذایی و سوپرمارکت دارند از پذیرش محصولات غذایی این شرکت اجتناب می‌کنند و حتی محصولاتی که از قبل از این کارخانه داشتند را هم مرجوع می‌کنند! این جدا از نخریدن محصولات پگاه توسط هواداران استقلال در سراسر کشور است!

شدت تحریم‌ها درباره همراه اول هم وجود دارد. ویدیوهایی منتشر شده که برخی هواداران استقلال، سیم کارتهای همراه اولشان را از موبایلهایشان بیرون می آورند و آتش می زنند یا می شکنند!

مشخص نیست این راه مقابله تا کی ادامه خواهد داشت اما هر دو شرکت حسابی از این ماجراها شوکه شده اند!

نظرات بینندگان