توییتر رفع فیلتر نمی‌شود

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اعلام کرد درخواست وزیر ارتباطات مبنی بر «طرح موضوع رفع فیلتر توییتر» در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه غیرقانونی است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، «عبدالصمد خرم‌آبادی» در یادداشتی عنوان کرد که به دنبال مصاحبه‌های مکرر وزیر محترم ارتباطات در خصوص احتمال طرح موضوع رفع فیلتر توییتر در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، خبرنگاران محترم سولاتی را مطرح کرده‌اند. خرم‌آبادی پاسخ سوالات مطرح شده را در قالب متن زیر ارائه کرد:

«کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مرجع نقض دستورات و احکام قضایی نیست؛ بنابراین موضوع رفع فیلتر توییتر در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح نخواهد شد و توئیتر رفع فیلتر نمی‌شود. درخواست وزیر محترم ارتباطات دائر بر طرح موضوع رفع فیلتر توییتر در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درخواستی غیر قانونی و خلاف مبانی حقوقی است. دادستان محترم کل کشور طی نامه‌ای به طور رسمی غیر قانونی بودن درخواست وزیر را صراحتا به ایشان متذکر شده‌اند؛ اصرار بر این درخواست غیرقانونی و رسانه‌ای کردن مکرر آن جای تأمل دارد.»

معاون دادستان کل کشور در بخشی در از یادداشت خود تاکید کرد که اگر کسی فکر می کند طرح مکرر یک درخواست غیرقانونی در رسانه‌ها، منع قانونی آن را مرتفع می کند؛ این فکر اشتباه است. خرم‌آبادی توییتر را یک شبکه اجتماعی آمریکایی دانست که حاوی محتوای مجرمانه است که وزارت ارتباطات به لحاظ فنی امکان پالایش حتی یک مصداق آن را ندارد.

پیش‌تر شش وزیر و دو نفر از نمایندگان مجلس عضو «کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» با ارسال نامه‌ای برای دادستان کل کشور خواستار طرح موضوع رفع فیلتر توییتر در این کار گروه شدند که این نامه بی‌جواب مانده بود و همین عدم پاسخگویی باعث شد که وزیر ارتباطات خواستار اقدام مستقل کمیته در زمینه فیلترینگ اپلیکیشن‌ها شود؛ موضوعی که به بیان وی از نظر حقوقی امکان پذیر است.

گفتنی‌ست اکثر اعضای کمیته به جز دادستان کشور، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رییس سازمان صدا و سیما موافق رفع فیلترینگ توییتر هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.