جایگزین های شیر کدامند؟

بسیاری از افراد نسبت به نوشیدن شیر حساسیت دارند اما نمیدانند برای تامین کلسیم، پروتئین و … کدام نوشیدنی ها را جایگزین شیر کنند. در این مطلب به شما توضیح می دهیم که جایگزین های شیر کدامند؟

اینتیتر – سحر سادات زمانی؛ شیر به عنوان یکی از منابع تامین کلسیم، و پروتئین و دیگر مواد ضروری برای بدن به شمار می رود اما بسیاری از افراد هستند که میانه خوبی با این نوشیدنی ندارند و پس از نوشیدن آن دچار مشکل گوارشی می شوند از این رو در این مطلب به پاسخ سوال جایگزین های شیر کدامند؟ خواهیم پرداخت و مواد غذایی حاوی کلسیم را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

جایگزین های شیر کدامند؟

معمولا بسیاری از افراد از شیرهای حیوانی برای تامین مواد مورد نیاز بدن استفاده می کنند. شیر های حیوانی به خصوص شیر گاو با بدن بسیاری از افراد سر سازگاری ندارند و سیستم گوارشی شان را تحت تاثیر قرار می دهند. از این رو در بیشتر مواقع به این دسته از افراد توصیه می شود که از محصولات لبتی گیاهی استفاده کنند تا کلسیم، پروتئین و … مورد نیازشان را بدست بیاورند. در ادامه به معرفی انواع شیرهای گیاهی و جایگزین های شیر حیوانی خواهیم پرداخت.

شیر بادام

شیر بادام از بادام به دست می آید و حاوی کالری و پروتئین کمتری نسبت به شیر حیوانی است اما در تامین کلسیم به خوبی عمل می کند.

شیر شاهدانه

دانه های گیاه شاهدانه مواد تشکیل دهنده شیر شاهدانه است. این شیر مناسب افراد گیاه خوار است و از جمله شیرهای سبک به حساب می آید.

شیر سویا

شیر سویا با دانه های سویا درست می شود و می توان گفت دارای میزان پروتئین مشابه با شیر حیوانی است و به عنوان نزدیکترین جایگزین شیر گاوبه حساب می آید.

شیر جو دوسر

شیر جو دوسر ترکیبی از جو و آب است و از لحاظ میزان کالری مشابه شیر گاو است.

شیر نارگیل

آب و گوشت سفید نارگیل مواد تشکیل دهنده این شیر هستند. شیر نارگیل مناسب افرادی است که به دنبال کاهش مصرف کربوهیدرات هستند. این شیر پروتئین بالایی ندارد.

شیر کینوا

شیر کینوا ترکیبی از آب و کینوا است. این شیر حاوی مواد مغذی و سرشار از پروتئین است

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.