حدود ۵ تا ۱۰ سال طول می‌کشد تا متاورس کاملا وارد زندگی ما شود

متاورس تبدیل موضوعی ترند در فضای مجازی شده است و روز به روز با استقبال کاربران بیشتری مواجه می‌‌دهد. کمپانی متا که یکی از پیشروهای این حوزه است، می‌گوید که متاورس به حدود ۵ تا ۱۰ سال زمان نیاز دارد تا به صورت کامل وارد زندگی ما شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، کمپانی متا مدتی پیش خبر داد که قصد دارد پلتفرم متاورسی خود، یعنی Horizon Worlds را در دسترس کاربران بیشتری قرار دهد و آن را گسترده‌تر از همیشه سازد. اکنون این کمپانی اظهارات جدیدی را مطرح کرده که به جزئیات ورود عمومی متاورس به زندگی مردم اشاره دارد.

بیشتر بخوانید:

متاورس فقط چند سال با فراگیر شدن کامل فاصله دارد

گزارش شده که متا به‌تازگی جزئیات جدیدی را از برنامه‌های خود برای متاورس به اشتراک گذاشته که اطلاعات مهمی را به ما می‌دهد.

این شرکت در رویداد Meta Quest Gaming Showcase 2022 چندین پیش‌نمایش جدید را از بازی‌های متاورسی آینده خود منتشر کرد. با این حال در رویداد مذکور صحبتی از ارائه سخت‌افزار جدید متا به میان نیامد. «روث برام»، تهیه‌کننده اجرایی متا در این رابطه گفت:

«ما معتقد هستیم که متاورس بر پایه این اقدامات استوار خواهد ماند تا به نسل بعدی و تکاملی جدید در فناوری‌های اجتماعی تبدیل شود. بنابراین هر دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار متاورس به توسعه و کار بیشتری نیاز دارند. این کار ممکن است حدود ۵ تا ۱۰ سال طول بکشد.»

برام در ادامه تأکید کرد که متاورس ابزاری هوشمندانه است که توسعه‌دهندگان می‌توانند در آن شخصیت‌های سه‌بعدی خود را طراحی کنند و به شیوه‌ای نوین با دیگران تعامل کنند. با این حال متاورس هنوز در ابتدای راه خود است و برای تکمیل شدن آن باید چند سال دیگر منتظر بمانیم.

کمپانی متا می‌خواهد به یک رهبر در حوزه متاورس تبدیل شود؛ اما رقبای بزرگی مانند مایکروسافت نیز ممکن است به این رقابت بپیوندند. سال گذشته بود که مایکروسافت از برنامه خود برای ادغام آواتارها و محیط‌های مجازی به پلتفرم Teams خود خبر داد.

اطلاعات فاش شده از سوی افشاگران مطرح، حاکی از این است که ردموندی‌ها در نظر دارند تا در کنفراس توسعه‌دهندگان Build 2022 از برنامه‌های خود برای توسعه متاورس صحبت کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.