رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

حقایق جالب سریال Brooklyn Nine-Nine

در این مقاله به بررسی نکات و حقایق جالب سریال Brooklyn Nine-Nine یکی از سیتکام‌های محبوب سال‌های اخیر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومجی، پس از موفقیت و محبوبیت دیوانه‌وار سریال‌های سیتکام در سال‌های دورتر شاهد این موضوع هستیم که در یکی دو دهه گذشته تعداد سیتکام‌های درحال تولید بسیار افزایش یافته و محبوبیت این‌گونه سریال‌ها هرروز بیشتر از روز قبلی است. سریال Brooklyn Nine-Nine یکی از همان سیتکام‌های جدید تلویزیون به‌شمار می‌رود که در سال‌های گذشته به محبوبیت بسیار زیادی دست یافته، سریالی که داستان اعضای یکی از واحدهای نیروی پلیس منطقه بروکلین در شهر نیویورک را روایت می‌کند، داستان‌هایی که با کمدی بسیار خوب و به‌جا و داستان‌های واقعی یک واحد جنایی به خوبی می‌توانند با مخاطب خود ارتباط برقرار کنند.

نخستین قسمت سریال Brooklyn Nine-Nine در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۳ (۲۶ شهریور ۱۳۹۲) از شبکه فاکس روی آنتن رفت و پس از گذشت هشت سال در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۶ شهریور ۱۴۰۰) یعنی چند هفته پیش پس از پخش ۱۵۳ قسمت در قالب هشت فصل به کار خود پایان داد. سه فصل پایانی این سریال از شبکه NBC پخش شد و تنها پنج فصل ابتدایی آن توسط شبکه فاکس روی آنتن رفت. به‌دلیل اتمام این سریال محبوب تصمیم گرفتیم تا در این مقاله نگاهی داشته باشیم به نکات و حقایق جالب سریال Brooklyn Nine-Nine؛ حقایقی که شاید از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید.

«توجه: مطالعه این مقاله ممکن است قسمت‌هایی از سریال Brooklyn Nine-Nine را برای شما اسپویل کند»

۱- حمایت افراد مشهور از ادامه یافتن سریال

تمام برنامه‌های تلویزیونی و سریال‌ها درنهایت به پایان خود خواهند رسید، این موضوع دیر یا زود خواهد داشت ولی سوخت و سوز ندارد. سریال Brooklyn Nine-Nine نیز از این قاعده مستثنی نیست و درابتدا قرار بود خیلی زودتر از فصل هشتم به پایان خود برسد. طبق صحبت‌های سازندگان سریال قرار بود که پخش سریال Brooklyn Nine-Nine پس از فصل پنجم به اتمام برسد و خبری از فصل ششم آن درکار نبود. این موضوع باعث ناراحتی بسیاری از طرفداران این سریال شد و آن‌ها تصمیم گرفتند برای حمایت از سریال مورد علاقه خود دست به هرکاری بزنند. درمیان طرفداران این سریال اسامی بسیار برجسته‌ای به چشم می‌خورد.

پس از اینکه شبکه فاکس تصمیم گرفت این سریال را پس از فصل پنجمش به پایان برساند طرفداران این سریال عصبانیت خود را در شبکه‌های اجتماعی بیان کردند و پس از آن‌ها چهره‌هایی معروف که به این سریال علاقه داشتند نیر به آن‌ها پیوستند. دراین‌میان می‌توان نام افرادی مانند لین مانوئل میراندا، خالق فیلم Hamilton، مارک همیل بازیگر نقش لوک اسکای واکر و کارگردان صاحب سبک هالیوود یعنی گیلرمو دل‌تورو را مشاهده کرد. نکته جالب اینجا است که لین مانوئل میراندا پس از این اعتراضات در سریال Brooklyn Nine-Nine نقش کوچکی را ایفا کرد؛ او در نقش شخصیت دیوید سنتیاگو، برادر امی سنتیاگو در این سریال حضور پیدا کرد.

۲- شخصیت‌های اسکالی و هیچکاک

شخصیت‌های نورم اسکالی و مایکل هیچکاک شاید به اندازه سایر شخصیت‌های سریال Brooklyn Nine-Nine در داستان این سریال تلویزیونی نقش مهمی نداشته باشند ولی بااین‌حال از شخصیت‌های بسیار محبوب این برنامه تلویزیونی به‌شمار می‌رود؛ این موضوع حداقل برای من صدق می‌کند و در طول تماشای این سریال بی‌نهایت از این دو شخصیت خوشم می‌آمد. به توضیحات این دو شخصیت بپردازیم. اسکالی و هیچکاک که در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی درمیان بهترین کارآگاه‌های شهر قرار داشتند درحال‌حاضر تنبل‌ترین و به‌دردنخورترین کارآگاه‌های حوزه شماره ۹۹ بروکلین به‌شمار می‌روند. بااین‌حال آن‌ها نشان دادند اگر تلاش کنند می‌توانند پرونده‌های مهمی را حل‌وفصل کنند.

نام شخصیت‌های نورم اسکالی و مایکل هیچکاک از روی نام دو نویسنده و تهیه‌کننده این سریال یعنی نورم هیچکاک و مایک اسکالی گرفته شده است تا به این صورت مایکل شور، خالق سریال ادای احترامی هرچند کوچک به آن‌ها کرده باشد. دلیل این موضوع به چند سال قبل‌تر برمی‌گردد. زمانی‌که نورم هیچکاک و مایک اسکالی به‌عنوان نویسنده در سیتکام قبلی مایکل شور یعنی سریال Parks and Recreation نیز حضور داشتند و مایکل شور از آن‌ها به‌عنوان یکی از دلایل موفقیت این سیتکام یاد کرده است.

۳- تلاش بازیگران سریال برای هرچه واقعی‌تر بودن آن

با اینکه ماهیت اصلی سریال Brooklyn Nine-Nine کمدی و سیتکام است و سریال قصد دارد اتمسفر میان شخصیت‌های حاضر در آن را به خوبی به تصویر بکشد ولی بااین‌حال در این سریال ما شاهد فعالیت‌ها و کارهای روزانه یک واحد از نیروهای پلیس هستیم که باید تنش موجود در آن و فعالیت‌های اعضای آن به‌طور واقعی نشان داده شوند. در هر قسمت از این سریال شخصیت‌های آن با جرم‌هایی گوناگون و مجرم‌هایی مختلف سروکله می‌زنند و اگر این المان‌ها به‌طور واقعی و طبیعی نشان داده نمی‌شدند بدون شک این سریال تا این حد محبوب نمی‌شد.

جینا لنتی: «اگه من مُردم، توییت‌هام رو به کتاب تبدیل کنید»

در سکانس‌هایی از این سریال به وضوح می‌توانیم این موضوع را مشاهده کنیم که شخصیت‌های سریال Brooklyn Nine-Nine دقیقا مانند یک پلیس واقعی عمل می‌کنند و کارهایی انجام می‌دهند که شاید هر بازیگری نتواند به‌طور کاملا طبیعی آن را ایفا کند. برای مثال در سکانسی که جیک پرالتا روی سقف ماشین‌ها دنبال یک مجرم می‌دود یا در سکانسی دیگر جیک، چارلز و جینا در یک فروشگاه که چند سارق در آن حضور دارند، گیر افتاده‌اند، خیلی راحت می‌توان متوجه طبیعی بودن فعالیت‌های شخصیت‌های این سریال بود.

مهم‌ترین دلیل این موضوع به تلاش‌های تحسین‌برانگیز بازیگران آن مربوط می‌شود. بازیگران شخصیت‌هایی که وظیفه انجام فعالیت‌های میدانی بیشتری را برعهده داشتند مانند اندی سمبرگ، تری کروس، استفانی بیاتریز و جو لو ترولیو با حضور در یک کمپ تمرینی به مدت چند ماه مشغول تمرین فعالیت‌های مربوط‌به نیروهای پلیس بودند و این کار را درکنار نیروهای واقعی پلیس و آتش‌نشان‌ها انجام می‌دادند. این بازیگران در این تمرین‌ها نحوه صحیح برخورد با مجرمین مانند دستبند زدن و دستگیر کردن آن‌ها، تعقیب‌وگریز تبهکاران، رفتار صحیح در شرایط مختلف مانند گروگان‌گیری و کارهای دیگری را آموزش دیدند تا در زمان نقش‌آفرینی در این سریال بتوانند هر لحظه از آن را به طبیعی‌ترین شکل ممکن به تصویر بکشند.

۴- سختی‌های ایفای نقش اندری بروگر

در هنگام تماشای سریال Brooklyn Nine-Nine بدون شک یکی از مولفه‌هایی که خیلی سریع توجه شما را به خودش جلب می‌کند، شخصیت کاپیتان هولت با نقش‌آفرینی هنرمندانه اندری بروگر به‌شمار می‌رود. در سریالی که کاملا کمدی است و بازیگرانی بسیار بااستعداد در این زمینه دارد، مگر می‌شود شما چنین شخصیتی جدی و خشک داشته باشید و در زمان فیلم‌برداری جلوی خنده خودتان را بگیرید؟ حتی فکر کردن به این موضوع هم سخت است. اندی بروگر، بازیگر نقش شخصیت جدی کاپیتان هولت که در تمام شرایط جدیت خودش را حفظ می‌کرد درنهایت در برخی از سکانس‌های فیلم درهم می‌شکست و با خندیدن خود باعث توقف فیلم‌برداری می‌شد ولی نکته شگفت‌انگیز تعداد دفعاتی تلقی می‌شود که این اتفاق رخ داده است.

بروگر در یک مصاحبه تلویزیونی توضیحات جالبی درباره این موضوع و سختی‌های نقش‌آفرینی در نقش کاپیتان هولت داد که باعث تعجب بسیاری از طرفداران این سریال شد. او در این مصاحبه گفت که در فصل سوم سریال Brooklyn Nine-Nine تنها ۱۳ بار نتوانسته جلوی خنده خود را بگیرد؛ در تمام مدت فیلم‌برداری یک فصل فقط ۱۳ بار! این موضوع زمانی‌ جالب‌تر می‌شود که این اتفاق در فصل دوم تنها ۸ مرتبه رخ داده بود. او در این مصاحبه گفت که قصد دارد در فصل‌های آینده باز هم این عدد را تک رقمی نگه دارد ولی بااین‌حال پس از این مصاحبه دیگر او به این موضوع اشاره‌ای نکرده و نمی‌دانیم در این کار موفق بوده یا خیر.

۵- ملیسا فومرو

موضوع بارداری بازیگران یک سریال تلویزیونی به یک موضوع طبیعی تبدیل شده است و در بسیاری از سریال‌ها سازندگان آن تصمیم می‌گیرند که با اضافه کردن این موضوع به داستان اصلی سریال، بازیگر آن نقش را با محدودیت‌های این موضوع روبه‌رو نکنند. بااین‌حال زمانی‌که در میانه‌های فصل سوم سریال Brooklyn Nine-Nine ملیسا فومرو بازیگر نقش شخصیت امی سنتیاگو باردار شده بود، آن‌ها تصمیم گرفتند که این موضوع را به‌هیچ‌وجه وارد داستان سریال نکنند. بارداری شخصیت امی در آن زمان اصلا و ابدا برای روند داستانی سریال مناسب نبود و امکان داشت به‌طور کامل جذابیت داستان را از بین ببرد.

به‌همین‌دلیل برای مخفی کردن بارداری ملیسا فومرو سازندگان سریال از روش‌هایی معمول برای این موضوع استفاده کردند. در آن زمان شخصیت امی معمولا کیف بزرگی را حمل می‌کرد که جلوی بدن او را می‌گرفت و درکنار این موضوع زاویه دوربین فیلم‌برداری هم خیلی خوب این موضوع را از دید مخاطبان سریال مخفی نگه می‌داشت. به‌هرحال در پایان فصل سوم زمانی‌که شخصیت امی به‌صورت ناشناس وارد زندان می‌شود تا اطلاعات مهمی کسب کند، او به‌همراه جیک تصمیم می‌گیرد ادای باردار بودن را در زندان دربیاورد درحالی‌که او واقعا باردار بود و در سکانس‌های این قسمت سازندگان سریال و خود ملیسا فومرو مجبور نبودند این موضوع را مخفی کنند.

دیگر موضوع جالب درباره بازیگر نقش شخصیت امی سنتیاگو یعنی ملیسا فومرو به استعداد بسیار زیادش در دنیای واقعی مربوط می‌شود. امی سنتیاگو که یک کارآگاه بسیار دقیق و کاربلد به‌شمار می‌رود تقریبا می‌تواند هرکاری انجام دهد به جز رقص و این موضوع را به خوبی در برخی از قسمت‌های سریال نیز مشاهده کردیم. بااین‌حال ملیسا فومرو برخلاف داستان سریال در واقعیت استاد رقص تلقی می‌شود و از هفت سالگی این استعداد خود را به‌طور حرفه‌ای دنبال می‌کند. او همچنین قبل از ورود به حرفه بازیگری در یک مجتمع ورزشی به‌عنوان مربی مشغول آموزش رقص‌های مختلف به شاگردان خود بود ولی پس از شروع حرفه بازیگری دیگر نتوانست مربیگری خود را ادامه دهد.

۶- محل فیلم‌برداری سریال

این موضوع برای خود اهالی بروکلین هم بسیار شوکه‌کننده به‌شمار خواهد رفت وقتی متوجه شوند هیچ‌کدام از سکانس‌های سریال Brooklyn Nine-Nine در منطقه بروکلین در نیویورک فیلم‌برداری نشده‌اند بلکه فیلم‌برداری آن کیلومترها آن‌طرف‌تر در شهر لس‌آنجلس انجام شده است. این سریال در به تصویر کشیدن و نشان دادن اتمسفر بروکلین در شهر نیویورک فوق‌العاده عمل می‌کند و کلیت معماری و ساختمان‌های این شهر را به‌قدری خوب نشان مخاطب می‌دهد که گویا تمام این سریال در این شهر و در منطقه بروکلین ساخته شده است.

در واقعیت اصلا واحد شماره ۹۹ درمیان نیروهای پلیس نیویورک و بروکلین وجود خارجی ندارد و تصویری که از ساختمان مربوط‌به واحد شماره ۹۹ در سریال Brooklyn Nine-Nine تماشا می‌کنیم مربوط می‌شود به ساختمان متعلق به واحد شماره ۷۸ نیروهای پلیس بروکلین. تمام قسمت‌های این سریال در استودیو CBS Studio Center در ایالت کالیفرنیا و در شهر لس‌آنجلس تهیه شده‌اند و واقعا این موضوع شگفت‌انگیز است که این سریال چگونه اتمسفر و حال‌وهوای نیویورک و منطقه بروکلین را بدون حضور در این شهرها به بینندگان خود نشان می‌دهد.

۷- مخالفت اولیه اندی سمبرگ برای حضور در سریال

به احتمال بسیار زیاد شما هم با من موافق هستید که شخصیت جیک پرالتا در سریال Brooklyn Nine-Nine را اصلا و ابدا نمی‌توان با حضور بازیگر دریگری تجسم کرد ولی این موضوع بسیار نزدیک به رخ دادن بود. آدام سمبرگ در سال ۲۰۱۲ پس از پایان کارش در برنامه تلویزیونی Saturday Night Live که با نام SNL آن را می‌شناسیم، تصمیم گرفته بود روی حرفه بازیگری خود در فیلم‌های سینمایی تمرکز کند و به‌هیچ‌وجه قصد نداشت بار دیگر در برنامه‌های تلویزیونی به ایفای نقش بپردازد. دلیل تصمیم او این بود که می‌خواست برنامه کاری سبک‌تری داشته باشد تا بتواند وقت آزاد بیشتری را برای زندگی شخصی خود رقم بزند.

جیک پرالتا: «گروهبان با تمام احترامی که براتون قائلم ولی تصمیم گرفتم به هیچکدوم از حرفاتون اهمیت ندم»

بااین‌حال وی پس از مطالعه فیلم‌نامه مربوط‌به سریال Brooklyn Nine-Nine و فکر کردن درباره سیتکام بسیار موفقِ قبلی مایکل شور به‌نام Parks and Recreation و موفقیت‌های بسیار زیادی که برای بازیگران آن رقم خورد، تصمیم گرفت وظیفه نقش‌آفرینی در نقش اصلی این سریال را برعهده بگیرد. او در مصاحبه‌ای گفت: «سریال Brooklyn Nine-Nine یک موقعیت بسیار عالی به‌شمار می‌رفت و رد کردن این پیشنهاد اصلا کاری عقلانی نبود». به‌هرحال همه ما خوشحالیم که او روی تصمیم اولیه خود پافشاری نکرد و تصمیم گرفت در این سریال حضور پیدا کند و لحظات خوبی را برای ما رقم بزند.

۸- داستان جالب تیتراژ پایانی سریال

اگر از طرفداران پروپاقرص سریال Brooklyn Nine-Nine باشید بدون شک عبارت پایانی این سریال را به‌خاطر دارید که فردی با صدایی مرموز می‌گوید: «ساکت، من دکتر نیستم» (Shh! Not a doctor). داستان بسیار جالبی در پشت این عبارت و تیتراژ پایانی سریال وجود دارد. دن گور، یکی از خالقان این سریال در یک مصاحبه تلویزیونی درباره این موضوع توضیحات جالبی داد و گفت: «قبل از ورود به دنیای سرگرمی من یک شیمی‌دان بودم و در دانشگاه پزشکی نیز ثبت‌نامم نهایی شده بود و در آن زمان به‌عنوان نویسنده مهمان در برنامه The Daily Show حضور پیدا کردم. نام شرکت Dr. Goor Productions نیز از همین داستان سرچشمه می‌گیرد».

وی در ادامه گفت: «این عبارت همیشه روی من باقی ماند و دوستانم به شوخی به من می‌گفتند که تو یک دکتر واقعی نیستی و به‌همین‌دلیل من هم از این عبارت استفاده می‌کنم و راستش را بخواهید فکر می‌کنم عبارت بامزه‌ای تلقی می‌شود». پس از عبارت Shh! Not a doctor در تیتراژ پایانی سریال نیک آفرمن با صدای خاص خودش عبارت Fremulon را به زبان می‌آورد که دیگر استودیو سازنده این سریال به‌شمار می‌رود. در این لینک می‌توانید وارد وبسایت جالبی شوید که تنها به همین سؤال با نوشته‌ای بسیار درشت جواب می‌دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.