حقیقت یاب؛ تجاوز به ۹۴ درصد از زنان هالیوودی صحت دارد؟

کد خبر : ۲۹۰۰۱۸
حقیقت یاب؛ تجاوز به ۹۴ درصد از زنان هالیوودی صحت دارد؟

در این مطلب از حقیقت یاب به بررسی صحت یا عدم صحت موضوع تجاوز به ۹۴ درصد از زنان هالیوودی می پردازیم.

اینتیتر - سحر سادات زمانی؛ روز گذشته حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی در مراسمی به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد ادعا کرد که ۹۴ درصد زنان هالیوودی در آمریکا گرفتار تجاوز شدند. این خبر توسط خبرگزاری ایسنا منتشر شده است و متن آن در این لینک قابل مشاهده است.

پس از انتشار این مطلب به دنبال بررسی این اعدا رفتیم و در نتایج جستجو به دو وب سایت USA Today و Deadline رسیدم.

در گزارشی که توسط وب سایت USA Today به عدد ۹۴ درصد به صورت مستقیم اشاره شده بود. این گزارش بیستم فوریه سال ۲۰۱۸ ( ۱۳۹۶ شمسی) منتشر شده بود و نتایج نظرسنجی این پایگاه خبری از زنانی که در هالیوود کار می کنند و تجربه آنها درباره تجاوز جنسی را به اشتراک گذاشته بود.

در این گزارش آمده است: ۹۴ درصد از زنان مورد بررسی می گویند که در طول حرفه خود نوعی از آزار جنسی یا تجاوز را تجربه کرده اند.

این پایگاه می در ادامه می نویسد: در جستار خود، ۹ نوع آزار جنسی را فهرست کردیم، با این گزینه ها که پاسخ دهندگان هرگز آن را تجربه نکرده باشند، یک بار آن را تجربه کرده باشند یا بیش از یک بار آن را تجربه کرده باشند.

۹ نوع آزار جنسی که مورد نظر شامل:

اینکه شخصی در مورد شما اظهار نظر، شوخی یا ژست های جنسی ناخواسته انجام دهد.

بدون رضایت شما تصاویر جنسی به شما نشان داده می شود.

مشاهده دیگران، نظرات ناخواسته جنسی، پیشرفت‌ها، تماس فیزیکی یا سایر اشکال آزار جنسی را تجربه می‌کنند.

لمس شدن (سیلی، نیشگون گرفتن و غیره) به روش جنسی ناخواسته.

شاهد پیشرفت حرفه ای دیگران در نتیجه روابط شخصی و جنسی با کارفرمایان/مدیران.

پیشنهاد شدن برای یک عمل یا رابطه جنسی به روشی ناخواسته.

در معرض تماشای یک چیز جنسی قرار گرفتن.

مجبور شدن به انجام کاری جنسی.

مجبور شدن به ظاهر برهنه به طور غیرمنتظره برای آزمایشات یا در غیر این صورت در جریان کار حرفه ای.

نظرسنجی رمزگذاری شده ناشناس بود و ۸۴۳ نظرسنجی را تکمیل کردند. این نظرسنجی از ۴ دسامبر ۲۰۱۷ تا ۱۴ ژانویه فعال بود.

افراد حرفه ای مورد نظرسنجی شامل کارگردانان، تهیه کنندگان، تهیه کنندگان اجرایی (و دستیار)، بازیگران، نویسندگان و سردبیران بودند. از گروه فوق، ۸۷ درصد گفتند که شخصی در محل کار اظهار نظر، شوخی یا ژست های ناخوشایندی درباره آنها انجام داده است، ۶۹ درصد به شیوه جنسی ناخواسته لمس شده اند و ۶۴ درصد برای یک عمل یا رابطه جنسی ناخواسته پیشنهاد شده اند. تا این بخش گزارش از وب سایت USA Today ترجمه شده است.

۶۵ درصد شاهد بوده اند که دیگران از طریق داشتن رابطه جنسی با کارفرمایان یا مدیران، در حرفه خود پیشرفت کرده اند.۶۴ درصد ادعا می کنند که برای یک عمل جنسی یا رابطه پیشنهاد شده اند. ۳۹ درصد گزارش کردند که بدون رضایت به آنها تصاویر جنسی نشان داده شده است. ۲۹٪ تجربه کرده اند که شخصی چشمک بزند یا خود را در معرض آنها قرار دهد. ۲۱ درصد اظهار داشتند که مجبور به انجام عمل جنسی شده اند. این بخش از گزارش در وب سایت USA Today وجود نداشت و وب سایت گاردین به نقل از USA Today منتشر کرده بود. یک نکته دیگر این است که گزارش USA Today در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸ ادیت شده است.

وب سایت Deadline اما به نقل از نظرسنجی کمیسیون هالیوود در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۰ نتایجی متقاوت را منتشر کرده است. براساس این گزارش زنان توجه جنسی ناخواسته (۴۲٪)، اجبار جنسی (۲۰٪) و تجاوز جنسی (۵٪) - تقریباً دو برابر بیشتر از مردان (به ترتیب ۲۲٪، ۹٪ و ۲٪) را تجربه می کنند. گزارش کامل وب سایت Deadline در این لینک قابل مشاهده است.

براساس بررسی های صورت گرفته آمار ۹۴ درصد صحیح است و به سال ۲۰۱۷ تعلق دارد و در نظرسنجی های جدید آمار تفاوت پیدا کرده است.

نظرات بینندگان