رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

خیز سامسونگ برای گرفتن جای هواوی در بازار ۵G اروپا

اپراتورهای تلفن همراه اروپایی در حال بررسی سامسونگ الکترونیکس به عنوان جایگزین هواوی چین در تامین تجهیزات سیستمهای ۵G هستند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، پس از این که سامسونگ در سپتامبر قرارداد شش میلیارد دلاری غیرمنتظره ای با غول آمریکایی وریزون منعقد کرد، اپراتورهای تلفن همراه تلفونیکای اسپانیا و اورانج فرانسه مذاکراتی با این شرکت کره جنوبی داشته اند.

سخت افزار هواوی تقریبا نیمی از شبکه های ۴G اروپا را تشکیل می دهد که بنیان شبکه های فوق سریع ۵G خواهد بود و نوکیا و اریکسون هم در این بازار به همراه هواوی حضور داشته اند. اما اپراتورهای اروپایی تحت فشار آمریکا برای حذف سیستمهای ۵G هواوی از شبکه هایشان قرار گرفته اند. واشنگتن مدعی است این ریسک وجود دارد که هواوی برای دولت چین جاسوسی کند اما این شرکت مکررا چنین اتهامی را رد کرده است.

یک مشکل برای سامسونگ این است که اپراتورها نگرانند محصولات این شرکت با شبکه های ۴G ساخت هواوی سازگار نباشد و این مسئله به معنای صدها میلیون یورو هزینه برای تعویض قطعات به جای ارتقای آنها خواهد بود.

نیکلا پالمر، مدیر توسعه محصول وریزون به رویترز گفت: وریزون برای بخشهای مختلف شبکه آمریکایی وسیع خود از سامسونگ استفاده کرده است. ما آزمایشاتی با سامسونگ انجام دادیم و بازارهای معدودی را در اختیار این شرکت قرار دادیم تا عملکردش را مشاهده کنیم که نتایج خوبی داشت.

بر اساس گزارش رویترز، اپراتورهای اروپایی میلیاردها یورو برای ساخت شبکه های فیبر نوری در اروپا هزینه کرده اند و ۵G جیب آنها را خالی تر کرده است. گروه صنعتی GSMA انتظار دارد در سطح جهانی تا پنج سال آینده ۱.۱۴ تریلیون دلار سرمایه گذاری شود که ۷۸ درصد از این هزینه برای ۵G خواهد بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.