رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دانشمند موشکی روسیه بازداشت شد!

رئیس یک آزمایشگاه روسیه که در حوزه موشک‌های مافوق صوت فعالیت می‌کند به اتهام فاش کردن اسرار دولتی بازداشت شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، رویترز گزارش داد، موشک‌های مافوق صوت می‌توانند تا ۹ برابر سرعت صوت حرکت کنند. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه گفته است که موشک‌های مسکو بی‌نظیر بوده در ماه‌های آینده در نیروی دریایی این کشور به خدمت گرفته می‌شوند.

آندره شیپلیوک، رئیس این لابراتوار موشک‌های مافوق صوت در سال‌های اخیر هماهنگی تحقیقات برای توسعه سامانه‌های موشکی مافوق صوت را برعهده داشته است.

ماه گذشته میلادی خبرگزاری تاس از بازداشت یک دانشمند ارشد دیگر روسیه خبر داد.

تاس به نقل از یک منبع آگاه به تحقیقات سرویس فدرال روسیه اعلام کرد که این دانشمند به اتهام فاش کردن اسرار دولتی درباره فناوری مافوق صوت بازداشت شده است.

تاس روز به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرد که شیپلیوک به زندان لفورتوو در مسکو منتقل شده است.

وزارت دفاع روسیه در ماه مه از آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک مافوق صوت با مسافت هزار کیلومتر خبر داد و چند روز بعد فرمانده ناوگان شمالی روسیه گفت که این سامانه تا پایان سال میلادی جاری به خدمت گرفته خواهد شد.

تعدادی از دانشمندان روسی در سال‌های اخیر به اتهام خیانت بازداشت شده و با اتهاماتی روبرو هستند که بر اساس قانون روسیه آنها را با حداکثر ۲۰ سال حبس مواجه می‌سازد. این در حالی است که مخالفان کرملین میگویند این بازداشت‌ها اغلب از روی پارانویای بی‌اساس انجام می‌شود.

یک دکتر ریاضی و فیزیک در دانشگاه نووزیبیرسک که در حوزه لیزرها تخصص داشت اندکی پس از آن که به اتهام همکاری با سرویس‌های امنیتی چین بازداشت شد، به دلیل سرطان پانکراس در ماه گذشته میلادی فوت کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.