دلار بخریم یا منتظر بمانیم؟

قیمت دلار در حالی روی مرز ریزش بیشتر قرار دارد که هرچند اظهارنظر‌های متفاوتی در مورد قیمت دلار در بلندمدت به گوش می‌رسد، اما روز گذشته ترس و دلهره بر بازار مستولی شد و ریسک خرید دلار به اوج رسید.

به گزارش اینتیتر به نقل از اقتصاد۲۴، کل جدید بانک مرکزی ساعتی پس از انتصاب‌اش از سیاست تثبیت نرخ دلار در سامانه نیما، روی نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰تومان، خبر داد. فرزین همچنین در اولین گفتگوی خبری خود اعلام کرد در بازار دخالت می‌کنیم و میزان عرضه ارز را افزایش می‌دهیم.

ترس و دلهره در بازار دلار

به نظر می‌رسد اظهارات فرزین موجب ایجاد ترس و دلهره در بین معامله گران تهران شد و ریسک خرید دلار در بازار روز گذشته به اوج رسید.

همین امر موجب شد بازار دیروز با موج فروش دلار و سکه روبرو شود. گفته می‌شود روز گذشته بسیاری از دارندگان ارز و سکه همزمان با شروع کاهش قیمت‌ها دست به تبدیل دلار و سکه به ریال زدند تا از کاهش بیشتر ارزش دارایی خود جلوگیری کنند.

دلار در مرحله اشباع

در کنار این، بخشی از تحلیلگران باور دارند که رشد قیمت دلار در هفته‌های قبل با سرعت زیاد صورت گرفته و این موضوع موجب شده بازار به یک مرحله اشباع خرید برسد و در معرض اصلاح قرار بگیرد.

نزول دلار در بازار‌های همسایه

از سوی دیگر بازار‌های همسایه هم دیروز نزولی بود و این موضوع نیز موجب شد تمایل به فروش در بازار داخلی بیشتر شود.

معامله گران دلار به دنبال شناسایی کف قیمت

برخی بازیگران ارزی باور دارند که بازار در هفته گذشته سقف کوتاه‌مدت خود را شناسایی کرد و در هفته جاری به دنبال شناسایی کف قیمتی است.

در این شرایط می‌توان گفت که برخی از معامله‌گران منتظرند ببینند روند نزولی اسکناس آمریکایی در کدام نقطه متوقف خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.