رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دلار ثابت ماند

دلار آمریکا در برابر همتایان اصلی، در روز سه‌شنبه ( ۶ دسامبر) بعد از بزرگ‌ترین رشد خود در دو هفته گذشته و پس از آن که داده‌های قوی خدمات در ایالات‌متحده به پیش‌بینی‌ها دامن زد که فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را بیش از آنچه اخیرا پیش‌بینی کرده بود، افزایش دهد، ثابت ماند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، پس از اینکه بانک مرکزی استرالیا (RBA) نرخ بهره را برای هشتمین بار در چند ماه اخیر افزایش داد و اندکی کمتر از حد انتظار فعالان بازار بود، دلار استرالیا از پایین‌ترین حد یک هفته اخیر افزایش یافت.

به گزارش کریپتو، شاخص دلار آمریکا که ارز را در برابر شش همتای اصلی اندازه‌گیری می‌کند، در معاملات آسیایی به ۱۰۵.۲۷ تغییر کرد و پس از افزایش ۰.۷ درصدی روز دوشنبه یعنی بزرگترین افزایش آن از ۲۱ نوامبر، ثابت باقی ماند. برای اولین بار است که دلار از ۲۸ ژوئن به ۱۰۴.۱ سقوط کرده است زیرا معامله‌گران همچنان به پیش‌بینی در مورد عملکرد سختگیرانه فدرال رزرو ادامه می‌دهند.

اما با افزایش غیرمنتظره شاخص مدیران خرید غیر تولیدی موسسه مدیریت تامین (ISM) مسیر خود را تغییر داد که نشان می‌دهد، بخش خدمات که بیش از دو سوم فعالیت اقتصادی ایالات متحده را تشکیل می‌دهد، انعطاف‌پذیر باقی مانده است.

کمیته بازار آزاد فدرال در تاریخ ۱۵ دسامبر در مورد افزایش نرخ بهره تصمیم‌گیری می‌کند و در حال حاضر معامله‌گران انتظار دارند یک افزایش نیم امتیازی به محدوده سیاست ۴.۲۵-۴.۵ درصد و نرخ پایانی کمی بالاتر از پنج درصد در ماه مه داشته باشند.

بازدهی بلندمدت خزانه‌داری ایالات‌متحده بیشترین افزایش یک شبه را از ۲۰ اکتبر داشته است و دلار/ین حساس به بازده را با ۱.۸۳ درصد افزایش به ۱۳۶.۸۳۵ رساند. دلار در روز سه‌شنبه به روند صعودی خود ادامه داد و ین در ۱۳۶.۹۴ قرار گرفت.

یورو نیز پس از یک بازگشت سبک اولیه ثابت ماند و به دنبال افت ۰.۴۶ درصدی یک شبه در ۱.۰۴۹۲ دلار بود. پس از عقب‌نشینی ۰.۸۸ درصدی روز دوشنبه، پوند ۰.۱۶ درصد بهبود یافت و به ۱.۲۲۰۳۵ دلار رسید.

دلار استرالیا ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۰.۶۷۳۸ دلار رسید و پس از اینکه بانک مرکزی استرالیا اعلام کرد در مسیری از پیش تعیین شده برای تشدید سیاست نیست اما تورم همچنان بالاست، کاهش ۱.۴ درصدی یک شبه را پس گرفت. پس از کاهش غیرمنتظره تورم در ماه گذشته، سرمایه‌گذاران مراقب نشانه‌هایی از توقف کاهش رشد اقتصادی بودند.

بانک مرکزی استرالیا، نرخ نقدی خود را ۲۵ واحد پایه افزایش داد و به اوج ۱۰ ساله خود یعنی ۳.۱ درصد رساند و جلسه افزایش نرخ، تا فوریه دوباره تشکیل نمی‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.