رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دو واکسن موثر برای واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال

عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران گفت: خانواده‌ها بدون نگرانی از واکسن انستیتو پاستور برای تزریق کودکان استفاده کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، احسان مصطفوی رئیس روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن پاستوکووک خوشبختانه بعد از کسب مجوز استفاده اضطراری در بزرگسالان، مجوز مصرف برای افراد زیر ۱۸ سال را نیز از مراجع ذی صلاح در کشور کسب کرده است و در حال حاضر در کنار واکسن سینوفارم افراد رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال می‌توانند از این واکسن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و دویست هزار دز واکسن پاستوکووک در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است، گفت که تزریق این واکسن برای افراد زیر ۱۸ سال در دو دز و به فاصله ۲۸ روز انجام می شود.

اپیدمیولوژیست و عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران عنوان کرد: تزریق واکسن در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از اول هفته جاری آغاز شده است.

مصطفوی اظهار داشت: پس از انجام و ارائه گزارش مطالعات بالینی این واکسن در افراد رده سنی ۳ تا ۱۸ سال و نشان دادن بی خطری و ایمنی زایی مناسب این واکسن برای کودکان و نوجوانان، این واکسن تاییدیه های لازم را از سازمان غذا و دارو و کمیته ملی واکسن برای تزریق به افراد زیر ۱۸ سال کسب کرده است و خانواده‌ها می‌توانند با خیال آسوده از این واکسن استفاده کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.