رای پرونده آذربایجان خودرو (آذویکو) صادر شد

وکیل مدافع شکات و مالباختگان شرکت صنعت آذربایجان خودرو (آذویکو)، از صدور رای بدوی شعبه ۱۵ دادگاه کیفری یک استان تهران در خصوص مدیران شرکت مذکور خبر داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، رسول کوهپایه زاده در خصوص آخرین وضعیت پرونده کثیرالشاکی آذربایجان خودرو و در ارتباط با رای بدوی پرونده که امروز به او ابلاغ شد، گفت: شعبه ۱۵ دادگاه کیفری یک استان تهران، مدیران شرکت مذکور را به دلیل مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به ۱۲ سال و شش ماه حبس و پرداخت جزای نقدی و پنج سال محرومیت از فعالیت در زمینه پیش فروش خودرو محکوم کرد.

وی افزود: آنچه که بسیار حائز اهمیت و قابل توجه برای موکلین، شکات و مالباختگان است، محاسبه و میزان رد مال است که نقطه عطف و یکی از آرای متقن و طلایی در این زمینه محسوب می‌شود که می‌تواند راه‌گشای سایر پرونده‌های مشابه در این خصوص باشد.

کوهپایه زاده تصریح کرد: دادگاه محترم با اخذ نظر کارشناسی، میزان رد مال را نه مبلغ پرداختی در چند سال گذشته بلکه قیمت واقعی معاملاتی روز خودروها محسوب و متهمان را به پرداخت این مبلغ محکوم کرد و با توجه به افزایش نرخ تورم و وضعیت موجود اقتصادی، این رای از باب احقاق حقوق تضییع شده موکلین و مالباختگان بسیار قابل توجه است؛ به این معنا که نه فقط مبالغ پرداختی ۳۰ و ۵۰ و ۸۰ میلیون در چند سال گذشته ملاک قرار نگرفت بلکه قیمت روز خودرو که امروز بین ۶۳۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان دارای ارزش است، ملاک عمل قرار گرفت و متهمین محکوم به پرداخت این مبلغ شدند.

وی در پایان گفت: به وکالت از شکات و مالباختگان ضمن تشکر از دادگاه محترم که با صدور این رای کم سابقه در جهت احقاق حق و اجرای عدالت برآمد، تشکر ویژه از دستگاه قضایی دارم که در این اعیاد سعید، عیدی خوبی به مالباختگان پرونده کثیرالشاکی آذربایجان خودرو اهدا کردند.

پرونده آذربایجان خودرو (آذویکو) ۱۷۰۰ شاکی دارد و چندین جلسه دادگاه برای رسیدگی به این پرونده برگزار شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.