رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

رتبه بندی ۵ انیمیشن داستان اسباب بازی از بدترین تا بهترین

در این مطلب رتبه بندی ۵ انیمیشن داستان اسباب بازی از بدترین تا بهترین را می خوانید. شما به این ۵ انیمیشن چه امتیازی می دهید؟

به گزارش اینتیتر به نقل از اینسایدر، در ادامه به بررسی رتبه بندی ۵ انیمیشن داستان اسبای بازی ( toy story ) خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

۵. داستان اسباب بازی ۴ (۲۰۱۹)

داستان اسباب بازی ۴

هیچ‌ کس برای چهارمین فیلم «داستان اسباب‌ بازی» درخواست نکرده بود، به‌ ویژه پس از اینکه فیلم سوم این مجموعه انیمیشن را با هدیه دادن اسباب بازی ها به بانی، به خوبی به پایان رسید و اندی به دانشگاه رفت.

در عوض، وقتی با وودی در داستان اسباب بازی ۴ روبرو می شویم، اسباب بازی مورد علاقه اندی در کمد رها شده است و برای بانی جذاب به نظر نمی آید. بدتر از آن این است که چهارمین فیلم به پایان فیلم سوم خیانت می‌ کند که در آن اندی به بانی می‌ گوید که وودی در کنار او خواهد بود. در پایان این فیلم، وودی تصمیم می‌ گیرد بانی را رها کند تا با بو پیپ، راهی جاده شود.

داستان اسباب‌بازی ۴ درباره یافتن هدف خود در جهان است، زمانی که فکر می‌ کنید دیگر هدفی ندارید. و در حالی که این یک پیام عالی است، زمان زیادی صرف کاراکترهای پرهیاهو و جدید چهارمین فیلم شد. اسپورکی به نام فورکی، داکی، بانی و صحنه دزدی کیانو ریوز دوک کابوم به جای گروه اصلی این انیمیشن که «داستان اسباب بازی» را در میان کودکان محبوب کرد، قرار گرفتند.

عجیب ترین تصمیم فیلم جدا کردن بهترین دوستان یعنی باز (تیم آلن) و وودی (تام هنکس) بود. شوخی آلن و هنکس همیشه یکی از بهترین چیزهای این مجموعه انیمیشن بود. اگر از طرفداران پر و پا قرص این فرنچایز هستید، احتمالا در مورد نسخه اصلی چهارمین فیلم تعجب کرده‌ اید، زیرا آنی پاتس، بازیگر بوپیپ به رادیو تایمز گفته که ۷۵ درصد از فیلمنامه اصلی حذف شده است.

در سال ۲۰۱۵، جان لستر، مدیر ارشد خلاقیت پیشین انیمیشن دیزنی و پیکسار، گفت که این فیلم یک داستان احساسی درباره وودی و بو پیپ خواهد بود که از همسرش الهام گرفته شده است.اما لستر در ژوئن ۲۰۱۸ پس از گزارش هایی مبنی بر رفتار نامناسب لستر با کارمندان، دیزنی را ترک کرد.

۴. لایتیر

انیمیشن لایتیر

باز هم می گوییم آیا ما نیاز به ورود دیگری به جهان داستان اسباب بازی داشتیم؟ قطعا نه. اما آنگوس مک‌ لین، کارگردان لایتیر با ساخت این انیمیشن با محوریت باز لایتیر (با صدای کریس ایوانز) به تماشاگران یادآوری می‌ کند که گذشته را رها کنند. اشتباه کنند، از آنها درس بگیرند و به جلو بروند.

گربه باز، سوکس (پیتر سون)، لذت بخش ترین دستیار جدید پیکسار پس از فورکی در «داستان اسباب بازی ۳» است. با این حال، منطقی نیست که به هیچ یک از همکاران فضایی باز تا به حال پرداخته نشده یا اینکه سوکس قبلا به عنوان یک اسباب بازی وجود نداشته است. با صرف نظر از این موضوع، طرفداران «داستان اسباب‌بازی» باید با یک چرخش غیر منتظره سرگرم شوند که این فرنچایز را تازه نگه می‌ دارد. اگر لایتیر اولین معرفی مجموعه “داستان اسباب بازی” برای کودکان باشد، آنها احتمالا می خواهند بلافاصله پس از آن به دنبال حماسه اصلی باشند.

اگرچه لایتر زیبا و لذت بخش است، اما به پاب فرانچایز سه گانه اصلی داستان اسباب بازی نمیرسد.

۳. داستان اسباب بازی ۳ (۲۰۱۰)

داستان اسباب بازی ۳

غیرممکن است که ۱۲۱ دقیقه از «داستان اسباب‌بازی ۳» از هم گسسته شود، زیرا وودی، باز، جسی و بقیه اسباب‌بازی‌های اندی سرنوشت شوم خود را می‌ پذیرند و دست در دست هم می‌ گیرندو فکر می‌کنند قرار است در محل دفن زباله محلی سوزانده شوند.

اگر با تماشای این سه‌ گانه بزرگ شده‌ اید، «داستان اسباب‌بازی ۳» به خوبی چالش درونی نحوه جدا شدن از اسباب‌بازی‌ های دوران کودکی‌تان را هنگام رفتن به مرحله بعدی زندگی‌ تان به تصویر می‌ کشد.

اگر می گویید که با دیدن آخرین باری که اندی با اسباب بازی هایش بازی می کند، قبل از اینکه وودی او را در پایان فیلم به دانشگاه بفرستد، احساساتی نشده اید، فرد سردی هستید.

۲. داستان اسباب بازی ۲ ( ۱۹۹۹)

داستان اسباب بازی ۲

«داستان اسباب بازی ۲» دنباله نادری است که امتیاز ۱۰۰ درصدی را در Rotten Tomatoes دارد. در آن زمان، داستان اسباب بازی ۲ یکی از معدود دنباله‌ هایی بود که نه تنها خوب بود، بلکه از نظر بسیاری از منتقدان نسبت به نسخه اصلی برتری داشت.

واقعیت این است که تصمیم گیری در مورد اینکه آیا «داستان اسباب بازی ۲» بهتر است یا ۳، کمی سخت بود. قاعدتا کیفیت انیمیشن با گذشت هر فیلم بهتر می شود. اما چه چیزی باعث شد که آن را بالاتر از داستان اسباب بازی ۳ در این لیست قرار دهیم؟

«داستان اسباب‌بازی ۲» تنها بر یک ماموریت سرگرم‌ کننده برای نجات وودی از دست یک کلکسیونر اسباب‌ بازی حرص درار تمرکز نکرد. همچنین در عرض چند دقیقه دو افشای تکان دهنده ارائه کرد. در یک اشاره به جنگ ستارگان معلوم می شود که دشمن باز ، زورگ، پدر اوست.

علاوه بر این، چه کسی از فهمیدن اینکه پیت در آخرین مرحله فیلم یک شرور است، شگفت زده نشد؟ این می توانست افشاگری ای باشد که چندان منطقی نبود و صرفا برای پیشبرد صحنه تعقیب و گریز نهایی فیلم ساخته شده بود. درعوض، در مورد اسباب‌ بازی‌ های کمتر محبوبی که در قفسه‌ ها قرار می‌ گیرند و گرد و غبار را جمع‌ آوری می‌کنند، تفسیر متفکرانه‌ ای ارائه کرد.

داستان اسباب بازی ۳ در مقایسه با این قسمت هیچ افشاگری پیشگامانه ای ارائه نکرد. از برخی جهات، شرور آن فیلم، لوتسو، شبیه گونه‌ ای تیره‌تر از استینکی پیت از فیلم دوم بود.

معرفی جسی دختر گاوچران و داستان پس زمینه صاحبش که با آهنگ “When She Loved Me” سارا مک لاکلان گره خورده است نیز دلخراش است. تصور اینکه این فیلم در ابتدا قرار بود مستقیما به صورت ویدیویی منتشر شود، عجیب است.

۱. داستان اسباب بازی (۱۹۹۵)

داستان اسباب بازی

«داستان اسباب‌ بازی» نه تنها یکی از بهترین فیلم‌ های انیمیشنی است که تا به حال ساخته شده است، بلکه الهام‌ بخش بسیاری از نوآوری‌ها در انیمیشن‌ های امروزی است.

اولین انیمیشن تمام‌ قد CGI، «داستان اسباب‌ بازی» در پیشگامی ابزارهای انیمیشن جدید و ارائه یک کلاسیک جاودانه که به کودک درونی هر کسی نفوذ می‌ کند با پرداختن به موضوعی که اکثر مردم حداقل یک‌ بار به اینکه آیا اسباب‌ بازی‌ ها وقتی اطرافشان نیستی زنده می‌شوند؟ فکر کرده‌ اند، موفق می‌شود.

یکی از نمادین‌ ترین لحظات تاریخ سینما زمانی است که باز و وودی پس از اینکه باز پذیرفت که او اسباب‌ بازی است و نمی‌ تواند پرواز کند، از طریق آسمان به سمت کامیونی در حال حرکت اوج می‌ گیرند. اگرچه وودی اصرار دارد که در حال پرواز است، اما باز به تماشاگران می‌گوید که با سبکی در حال سقوط است. سقوط هرگز آنقدر جالب به نظر نمی رسید.

در سال ۲۰۰۵، «داستان اسباب‌ بازی» در میان ۲۵ فیلمی بود که به دلیل اهمیت فرهنگی، تاریخی یا زیبایی‌ شناختی به فهرست ثبت ملی فیلم اضافه شد.

مترجم: رسول رضایی

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.