رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

روسیه فهرست کشورهای غیردوست را گسترش داد

روسیه کشورهای یونان، دانمارک، اسلوواکی، اسلوونی و کرواسی را به فهرست کشورهای غیردوست اضافه کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، بخش مطبوعاتی کابینه وزیران دولت روسیه روز جمعه اعلام کرد: دولت فهرست کشورهای خارجی که اقدامات غیردوستانه علیه دیپلمات‌ها و ماموران کنسولی روسیه در خارج از این کشور انجام می دهند را به‌روزرسانی کرده است که این فهرست، کشورهای یونان، دانمارک، اسلوواکی، اسلوونی و کرواسی را نیز شامل می‌شود.

براساس دستور اجرایی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه که در تاریخ ۲۳ آوریل سال ۲۰۲۱ صادر شد، همکاری شهروندان روس با بخش دولتی کشورهای غیردوست منع شده است.

بر اساس این دستور دولت روسیه، تعداد کارمندان سفارت یونان به ۳۴ کارمند، دانمارک ۲۰ کارمند و اسلوواکی ۱۶ کارمند محدود خواهد شد و اسلوونی و کرواسی نیز نمی توانند کارمندی داشته باشند.

پیش از این، در ماه می سال ۲۰۲۱، سفارت‌های آمریکا و جمهوری چک مشمول این محدودیت‌ها شده بودند.

این گزارش تصریح کرد که فهرست کشورهای غیردوست نهایی نیست و هر کشوری که اقدامات خصمانه علیه دیپلمات های روس در خارج از این کشور انجام دهد به این فهرست اضافه خواهد شد.

ایالات متحده، کانادا، کشورهای اتحادیه اروپا، انگلیس، اوکراین، مونته نگرو، سوئیس، آلبانی، آندورا، ایسلند، لیختن اشتاین، موناکو، نروژ، سن مارینو، مقدونیه شمالی، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، میکرونزی، نیوزیلند، سنگاپور و تایوان از جمله کشورهایی هستند که در فهرست کشورهای غیردوست قرار دارند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.