رگبار، رعد و برق در ۲۲ استان

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق، خیزش گرد و خاک در ۲۲ استان و در نقاط مستعد ریزش تگرگ خبر داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۹ و ۱۰ مردادماه) در استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب استان‌های اصفهان ، یزد و سمنان، همدان، مرکزی اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات خراسان‌های شمالی و رضوی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود و برای مناطقی که بارش در آن‌ها شدت دارد هشدارهای لازم صادر شده است.

وی افزود: روز سه‌شنبه (۱۱ مردادماه) در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شرق خوزستان، غرب فارس، برخی نقاط بوشهر، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه(۱۲ و ۱۳ مردادماه) در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: در شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل در پنج روز آینده وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان دریای عمان و تنگه هرمز در دو روز آینده مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۰مردادماه) قسمتی ابری و گاهی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۳ و روز سه‌شنبه (۱۱ مردادماه) قسمت ابری و گاهی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۹ و۱۰ مرداد ماه) اهواز با دمای ۴۰ و ۴۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۴ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.