رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سخنرانی ۴ زبانه وزیر خارجه اتریش

وزیر امور خارجه اتریش در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به چهار زبان عربی، فرانسوی، اسپانیایی و انگلیسی سخن گفت و چندجانبه‌گرایی را شکل پیچیده‌ای از دیپلماسی خواند.

به گزارش اینتیتر به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، کارین کنایسل، رییس دستگاه دیپلماسی اتریش اظهارات خود را به عربی آغاز کرد و گفت: عربی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل، زبانی زیبا و بخشی از تمدنی دیرین است.

او در این سخنرانی گفت، کشورش به همراه برخی کشورهای دیگر به پاک‌سازی مین در سوریه کمک می‌کند و به تعهد بشردوستانه خود در قبال یمن می‌افزاید.

وی در ادامه استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه و هر کشور دیگری را محکوم کرد و گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که استفاده و تولید سلاح‌های شیمیایی از اساس ممنوع نشود.

کنایسل با اشاره به پیمان منع اشاعه تسلیحات اتمی، خاطرنشان کرد که این پیمان با مشکل عدم اجرا مواجه است.

وزیر امور خارجه اتریش در ادامه تأکید کرد:‌ توافق‌های خلع سلاح موضوعات اخلاقی محسوب نمی‌شوند بلکه موضوعات حقوقی هستند. او کشورش را یکی از حامیان دیوان بین‌المللی کیفری قلمداد کرد و گفت که از رسیدگی‌ این دادگاه به تعرض علیه پیمان‌های منع اشاعه استقبال می‌کند.

کنایسل با اشاره به توافق هسته‌ای ایران، برجام را نتیجه اقدام چندجانبه موثر دانست و گفت: حفظ این توافق مسأله احترام به توافق‌های بین‌المللی و در نهایت مسأله احترام به امنیت بین‌الملل است.

او تصریح کرد: وقتی یکی از جناح‌ها به گونه‌ای یک‌جانبه از توافق خارج می‌شود، اعتماد متقابل تضعیف می‌گردد.

کنایسل در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: زمان آن فرارسیده که اقداماتی شجاعانه در راستای حل دیپلماتیک مساله سوریه به عمل آید.

او در این زمینه از عوامل تصمیم‌گیری در واشنگتن، مسکو، تهران، قدس، آنکارا و دمشق خواست فرصت را غنیمت شمرده و به دنبال تحقق راهکار دیپلماتیک باشند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.