رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اگر مردم بدانند سران قوا چه قدر در حال تلاش‌اند، نگران نمی‌شوند

معاون اول قوه قضاییه گفت: مردم اگر بدانند که سران سه قوه چقدر برای حل مشکلات جامعه در تلاش‌اند، نگران نمی شوند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق در نشست خبری که امروز (یکشنبه) ۲۹ خردادماه به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، گفت: قوه قضاییه امروز با برنامه در حال حرکت است و همه برنامه های قوه قضاییه از روی برنامه در حال اجراست. برنامه های قوه قضاییه پشتوانه علمی دارد. درتدوین این برنامه‌ها از اساتید فن و دانشگاه و قضات دیوان عالی کشور استفاده شده و همواره در حال ارتقا است.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: در تدوین این برنامه‌ها دو چیز محور ماست یکی موارد شش گانه ای است که مقام معظم رهبری در انتساب حجت الاسلام محسنی اژه ای ریاست قوه قضاییه فرمودند. دومین محور اصلی ما سند تحول قضایی است.

مصدق تاکید کرد: سیاست کلی قوه قضاییه حرکت بصورت جهادی با برنامه ریزی خاص است.

مصدق با اشاره به بیانیه گام دوم که رهبری همواره تاکید کردند، گفت: همه همکاران ما در قوه قضاییه این بیانیه گام دوم را کرارا مطالعه کنند و یک سند عجیبی است. ما اگر بخواهیم در هر بخشی دنبال تحول باشیم حتما باید به بیانیه گام دوم مراجعه کنیم و تحول بدون بیانیه گام دوم میسر نیست.

وی ادامه داد: ما در این دوره مسائل قوه قضاییه را با نخبگان در میان می گذاریم و ریاست قوه قضاییه جلسات متعددی در همه زمینه ها با نخبگان داشته اند. ما در قوه قضاییه چه کارهایی برای رفع مشکلات انها انجام دهیم؟ اساتید دانشگاه در این زمینه به ما کمک می کنند.

مصدق ادامه داد: در دوره جدید تلاش می کنیم به یک قوه قضاییه اجتماعی که درد جامعه را بفهمد، برسیم. ارتباط قوای سه گانه در این دوره بی نظیر است. هفته ای یک جلسه سران سه قوه دور هم جمع می شوند و مشکلات جامعه را بررسی می کنند. دیشب جلسه بود و روسای سه قوه بودند و فکر کردم که مردم اگر بدانند که سران سه قوه اینقدر برای حل مشکلات جامعه در تلاش‌اند، نگران نمی شوند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: امروز کشور ما در وضعیتی است که نیاز به امیدآفرینی دارد و دشمن در تلاش برای از بین بردن امید مردم است و مردم تلاش دارند که دشمن را ناامید کنند.

وی افزود: تاکید ریاست قوه قضاییه بر این است که پرونده های کثیرالشاکی در اولویت قرار گیرد. ما برای حل مشکلات مربوط به قوه قضاییه برنامه ریزی کردیم و برخی از مشکلات قوه قضاییه ارتباطی با قوه قضاییه ندارد و قوه قضاییه در تولید پرونده هایی که هست دخالتی ندارد.

وی با طرح این سوال که ما برای پیشگیری از تولید پرونده چه کنیم‌؟ گفت: باید موضوع پیشگیری بیشتر مورد توجه متولیان امر قرار گیرد. برخی از عناوین مجرمانه که امروز جرم تلقی شده است را مجلس می تواند جرم زدایی کند. برخی عناوین مجرمانه مانند رانندگی بدون گواهینامه جرم تلقی شده است. آیا نمی شود این کار را به مراجعی غیر از دادگستری واگذار کرد؟ در این راستا لایحه ای تحت عنوان اصلاح پاره ای از قوانین دادگستری تهیه شده است و پیگیرش هستیم.

وی با اشاره به مبارزه جدی با فساد گفت: مطالبه مردم این است که دستگاه قضایی با مفسد برخورد کند و می گویم که مبارزه با فساد در این دوره بیشتر از قبل در حال اجراست.

مصدق خطاب به ایرانیان خارج از کشور گفت: ایرانیان خارج از کشور که می خواهند سرمایه گذاری کنند به نظام اعتماد کنند و ما اماده پذیرش هستیم. ایران مال آنهاست. اگر مشکلاتی دارند ما امادگی داریم که مشکلاتشان را حل کنیم و به کشور خود بیایند و سرمایه گذاری کنند.

مصدق در پاسخ به سوالی درباره برنامه قوه قضاییه در زمینه کاهش ورودی پرونده ها گفت: ما هر سال نسبت به سال قبل با افزایش ورودی پرونده ها مواجه هستیم و در زمینه کاهش ورودی‌ها ما مشترکا با دولت درصددیم از وقوع جرایمی که به صورت پرونده وارد قوه قضاییه می شود جلوگیری کنیم. کار دیگر این است که ما پیشنهاد کردیم تحت لایحه ای برخی عناوین مجرمانه به صورت تخلف تلقی شود و به صورت پرونده وارد دستگاه قضایی نشود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.