رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

شیب تند کاهش کیفیت خودروهای داخلی

پرونده واردات خودرو نزدیک به یک‌ سال است که باز مانده‌است؛ مانند پرونده برجام که مسکوت مانده‌ و یا ۷ میلیار دلار از منابع بانک مرکزی که هر سه ماه یکبار خبر آزادسازی آن منتشر می‌شود و ابهام این روزها جزء جدایی ناپذیر تمام بازارها است که تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان را به شدت دشوار کرده‌است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، با این وجود آبان ماه برای بازار خودرو یکی از پر فراز و نشیب‌ترین ماه‌ها بود که سرانجام با رفع ایرادهای سه‌گانه رییس مجلس، آیین‌نامه واردات خودرو اصلاح و روند ثبت‌سفارش برای واردکنندگان واجد شرایط آغاز شد.

در همین راستا وزارت صمت اعلام کرد ۲۴ درخواست برای واردات خودرو مطرح شده که در نهایت ۷ شرکت، واجد شرایط ثبت‌سفارش واردات خودرو شدند. اما پس از آن، آمار شرکت‌های واجد شرایط افزایش پیدا کرد و در مجموع ۱۲ شرکت می‌توانند نسبت به ثبت‌سفارش خودرو اقدام کنند.

پس از انتشار اسامی شرکت‌های منتخب واردکننده که همان خودروسازان بودند، اعلام شد که واردات خودرو به مرحله اجرا رسیده و شرکت‌های واردکننده منتخب مذاکرات‌شان را با خودروسازان خارجی آغاز کردند اما کماکان خبری از واردات خودرو نیست و می‌توان گفت که پرونده واردات خودرو کماکان باز مانده‌است.

امیرحسین کاکایی، کارشناس صنعت خودرو با ابراز نگرانی جدی از وضعیت صنعت خودرو، گفت:” در ماه‌های آخر سال فشار جدی بر خودروسازها وارد آورده شده‌است تا تولید را افزایش دهند که قطعا باعث کاهش کیفیت خودروهای تولیدی خواهد شد و من از آمارهایی که مبنی بر افزایش کیفیت ارائه می‌شود تعجب می‌کنم چراکه نوسان کیفیتی به طور جدی افزایش پیدا کرده‌است. “

کاکایی در ادامه گفت:” در برنامه‌ای زنده که بنده نیز حضور داشته‌ام، سخنگوی وزارت صمت گفت که اگر خیلی عجله کنیم واردات خودرو در اوایل اسفند ماه از سرگرفته خواهد شد. “

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.