صادق بوقی کیست؟ | از پربازدید شدن ویدیو صادق بوقی تا بسته شدن پیج اینستاگرام

کد خبر : ۲۹۰۹۷۴
صادق بوقی کیست؟ | از پربازدید شدن ویدیو صادق بوقی تا بسته شدن پیج اینستاگرام

چند روزی است که نام صادق بوقی در شبکه های اجتماعی و رسانه ها مطرح شده و همه درباره او حرف می زنند. صادق بوقی کیست؟

اینتیتر - سارا محمودی؛ صادق بوقی، شهروند گیلانی و اهل رشت است. او چندین سال به عنوان لیدر و تبلیغاتچی کنار در کنار تیم های فوتبال شمالی فعالیت می کرد.

این روزها اما در شبکه های اجتماعی فعالیت دارد و اخیرا ویدیویی از او بسیار وایرال و پربازدید شده است.

صادق بوقی کیست؟

صادق بنا متجدد ملقب به صادق بوقی متولد سال ۱۳۳۲ در رشت است.

صادق بوقی در گذشته سالها به عنوان بوقچی، لیدر و تبلیغاتچی کنار در کنار تیم های فوتبال شمالی فعالیت می کرد و به همین دلیل به او لقب «صادق بوقی» داده‌‎اند. او پس از بازنشستگی به شغل ماهی فروشی مشغول شد. هم اکنون هم تاکسی دارد و البته در اوقات بیکاری سری به دوستان ماهی فروش خود در بازار رشت می‌زند.

صادق بوقی از سال ۱۳۹۹ به صورت خودجوش شروع به رقصیدن و آوازخوانی در بازار رشت کرد و به سرعت در میان مردم محبوب شد. ویدیوهای رقص و آوازخوانی او در فضای مجازی منتشر شد و به شهرت او افزود.

بسته شدن پیج صادق بوقی

روز پنجشنبه هفته گذشته بود که حساب اینستاگرام ‎صادق بوقی به دلیل تولید محتوای مجرمانه مسدود شد.

واکنش ها به بسته شدن پیج صادق بوقی

بسته شدن پیج صادق بوقی با واکنش هایی در رسانه ها همراه بود که در ادامه می خوانیم.

روزنامه فرهیختگان در این باره نوشت: بعد از ماجرای صادق بوقی ویدئوهایی در حمایت از او در بوشهر و ساری ساخته شد، این یعنی کاری کرده‌ایم که رقص و آواز خواندن ماهی‌فروشان هم یک کنش مقاومتی به حساب بیایید؛ انصافا هنر این است که ما داریم.

اما سوال جدی‌تر این است که صادق بوقی در چه بستری ساخته می‌شود؟ و راه مواجهه با آن چیست؟ آیا صادق بوقی کار بدی کرده است؟ او چه می‌خواهد؟ از پشت‌صحنه خبری نداریم اما آنچه از صفحه اینستاگرامش دیده‌ایم چند ویدئو پر کرده که نشان‌دهنده شاد بودن او و اطرافیانش است. از مخاطب بازخوردهایی گرفته و صفحه‌اش پربازدید شده.
افرادی که پیج صادق بوقی را بسته‌اند مکانیسم را نمی‌شناسند، آنها احتمالا خوشحالند که به تکلیف خود عمل کرده‌اند، چون نماینده امپریالیسم جهانی در بازار رشت را به زانو درآورده‌اند. مسرورند چون معتقدند حالا که هنجارها در بخشی از جامعه کار نمی‌کند، حداقل نمایش کارکردن نهاد را برپا کنیم و بگوییم کت تن ماست، اما واقعیت آن است که فقط مشکلی به مشکلات اضافه کرده‌اند.
خبرآنلاین در این باره نوشت:ماجرای صادق بوقی با ویرال شدن موزیک ساسی مانکن به نام «برادران لیلا» که با نگرانی‌ها از انتشار این موزیک ویدئو و «ترویج ابتذال» و … همراه بود. اما هنوز یک هفته از انتشار این موزیک ویدئو که پیش‌بینی می‌شد تا مدت‌ها بحث روز شبکه‌های اجتماعی باشد،‌ نگذشته بود که همه چیز از ساسی به صادق بوقی چرخید و عوض شد.

به همین بهانه برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی همین موضوع را بهانه کرده‌اند و معتقدند که کاری که بسیاری از نهادهای فرهنگی کشور برای مقابله با ترویج و انتشار موزیک ساسی مانکن نتوانستند انجام دهند، صادق بوقی با یک موزیک گیلکی انجام داد. کاش قدر صادق بوقی‌ها را بیشتر بدانیم.

خبر بازداشت صادق بوقی تکذیب شد

پس از چند روز پر حاشیه از بسته شدن پیج صادق بوقی امروز خبر بازداشت او منتشر شد که این خبر توسط مرکز اطلاع‌رسانی پلیس در گیلان تکذیب شد.

در اطلاعیه‌ای که مرکز اطلاع‌رسانی پلیس در گیلان منتشر کرده، آمده است: « در پی انتشار ‌ ویدیو فردی به هویت معلوم در شهر رشت و اخبار غیرواقعی در خصوص دستگیری ایشان و پلمب برخی مغازه‌ها، با بررسی به‌عمل آمده مشخص شد چنین موضوعی صحت نداشته و صِرفا در چارچوب قانون به افراد هنجارشکنی که به‌صورت مختلط اقدام به رفتارهای خارج از عرف در فضای مجازی کرده بودند تذکر داده شد.»

در ادامه این اطلاعیه نیز آمده است:‌ «همچنین توسط فرمانده انتظامی استان بازشدن برخی صفحات فضای مجازی مرتبط با موضوع از مقام محترم قضایی درخواست شده است.»

در پایان این اطلاعیه نیز آمده که «پلیس همواره بر اقدامات فرهنگی و اجتماعی متناسب با شان و منزلت مردم عزیز و ادب دوست شهر رشت تاکید داشته و از آن حمایت می‌کند.»

متن شعر آهنگ صادق بوقی چیست؟

آهنگی که صادق بوقی می‌خواند و این روزها در فضای مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است بیشتر جنبه طنز دارد و اتفاقا این چنین آهنگهای کارکردش همین است که جمعی را به شادی و نشاط همراه با هم وادارد.

به هوای روخانه آبه میان (به هوای آب رودخانه)

آبه سر غوطه بزه باکه میان (کنار آب، غوطه زد در یک باک حلبی)

ائو، ائو، ائو ائو

یه روزی تنگه غروبه آسمان (روزی نزدیک غروب آسمان)

بزه‌مه تی خالا گوشا با تیرکمان (با تیرکمان به لاله گوشت زدم)

ائو, ائو، ائو ائو

ای روزم کی او یزیده کافر (روزی هم که آن یزید کافر)

بوشویا انزلی میان با خاور (رفت به انزلی با ماشین خاور)

ائو, ائو، ائو ائو

اگه گیدی رشتی‌یم (اگر میگن رشتی‌یم)

خیلی هم مشتی‌یم

تاکسی برگشتی‌یم

ائو, ائو، ائو ائو

هلهله کُن (هلهله و شادی کن)

هوی هوی

ولوله کن

هوی هوی

زلزله کن

هوی هوی

مرا ولاکُن (منو ول کن)

هوی هوی

نظرات بینندگان