رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

طرز تهیه ۲ نوع پیتزای خانگی با خمیر آماده و بدون فر + فوت و فن ها

در این مطلب به آموزش طرز تهیه ۲ نوع پیتزای خانگی با خمیر آماده و بدون فر خواهیم پرداخت و از فوت فن های خوشمزه کننده پیتزای خانگی برایتان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

اینتیتر – سحر زمانی؛ پیتزا به عنوان یکی از محبوب ترین غذاها در سراسر جهان شناخته می شود و در لیست غذاهای هفتگی اکثر افراد قرار دارد. اما از آنجایی که این غذای محبوب در دسته فست فودها قرار می گیرد، از نظر متخصصین تغذیه چندان مناسب برای سلامت بدن به حساب نمی آید.

بیشتر بخوانید:

البته خوشمزه بودن پیتزا همواره مانع از این شده تا آن را به طور کامل از لیست غذایی حذف کنیم. در نتیجه با توجه به این امر، بهتر است این غذای خوشمزه را در خانه طبخ کنیم تا هم مضرات آن را کاهش دهیم و هم از مزه لذیذش لذت ببریم. در این مطلب به آموزش طرز تهیه ۲ نوع پیتزای خانگی با خمیر آماده و بدون فر که با مواد غذایی سالم و مغذی درست شده اند، می پردازیم. با این مطلب همراه باشید.

طرز تهیه پیتزای گوشت و قارچ خانگی و بدون فر

پیتزای گوشت و قارچ به دلیل مواد غذایی که در خود دارد، به عنوان مدلی سالم از پیتزاها شناخته می شود. عناصر اصلی این پیتزا گوشت چرخ کرده و قارچ هستند. در ادامه مواد غذایی مورد نیاز و طرز تهیه این پیتزا را در منزل به شما آموزش می دهیم.

مواد پیتزای گوشت و قارچ

  • پیاز یک عدد
  • گوشت چرخ کرده ۱۰۰ گرم
  • قارچ ۱۰۰ گرم
  • ادویه به مقدار لازم
  • رب یک قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
  • خمیر پیتزای آماده یک عدد
  • سس گوجه فرنگی

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ

در مرحله اول پیاز را نگینی خرد کرده و در ماهیتابه حاوی روغن تفت دهید. سپس قارچ خرد شده را به پیاز اضافه کرده و اجازه دهید کمی سرخ شود. در مرحله بعد نوبت گوشت چرخ کرده است. گوشت را به مواد اضافه کرده و پس از تغییر رنگ گوشت، ادویه ها و رب را به مواد اضافه کنید و بگذارید تا با شعله کم،‌مواد به خوبی بپزند.

طرز تهیه ۲ نوع پیتزای خانگی

در این مرحله به سراغ خمیر پیتزا رفته و آن را در ماهیتابه ای که با کمی روغن چرب کرده اید، قرار می دهید. سپس سس گوجه فرنگی را روی آن پخش کرده و مقداری پنیر پیتزا را بر روی آن قرار می دهید. اکنون نوبت آن رسیده تا مواد اصلی پیتزا را به مقدار لازم بر روی خمیر قرار دهید و دوباره پنیر پیتزا را روی مواد میریزید. پس از آن در ماهیتابه را گذاشته و به مدت چهل دقیقه با حرارت متوسط روی گاز قرار می دهید.

پس از چهل دقیقه پیتزای خوشمزه و سالم شما حاضر است. نوش جان!

طرز تهیه پیتزای مرغ خانگی و بدون فر

اگر علاقه زیادی به مزه گوشت ندارید و مرغ را ترجیح می دهید ، پیشنهاد می کنیم طرز تهیه پیتزای مرغ خانگی و بدون فر را دنبال کنید.

مواد پیتزای مرغ

  • پیاز یک عدد
  • فیله مرغ دویست گرم
  • قارج ۱۰۰ گرم
  • پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
  • ادویه به مقدار لازم
  • خمیر پیتزای آماده یک عدد
  • سس گوجه فرنگی

طرز تهیه پیتزای مرغ

ابتدا فیله های مرغ مزه دار شده ( با هر ادویه که دوست دارید می توانید فیله های را طعم دار کنید) تفت می دهید. سپس فیله ها را از تابه خارج کرده و پیاز و قارچ را در آن تفت می دهید. در انتها فیله ها را به همراه ادویه ها به مواد اضافه کرده و اجازه می دهید تا مواد در کنار هم بپزند.

طرز تهیه ۲ نوع پیتزای خانگی

در این مرحله خمیر پیتزای آماده را در ماهیتابه ای که با کمی روغن چرب کرده اید ، قرار می دهید و بر روی آن سس گوجه به همراه پنیر پیتزا می ریزید. سپس مواد اصلی پیتزا را به خمیر اضافه کرده و دوباره مقداری پنیر پیتزا را بر روی آن قرار می دهید. در این بخش در ماهیتابه را گذاشته و آن را به مدت چهل دقیقه بر روی حرارت متوسط گاز قرار می دهید.

پس از گذشت چهل دقیقه پیتزای مرغ شما آماده است. نوش جان!

فوت و فن های طرز تهیه پیتزا

برای اینکه پیتزای خوشمزه تری طبخ کنیم، فوت و فن هایی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

استفاده از آویشن

استفاده از آویشن در میان دویه ها طعم دلپذیری را به پیتزا می دهد.

به میزان استفاده از سس گوجه توجه کنید

بهتر است فقط یک لایه نازک از سس گوجه بر روی خمیر پیتزا استفاده کنید.

از مواد غذایی تازه استفاده کنید

استفاده از مواد غذایی تازه پیتزای شما را خوشمزه تر و تردتر می کند.

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.