رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

عملکرد هفتگی طلا منفی شد

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر قوی ماندن ارزش دلار کاهش یافت و در مسیر ثبت نخستین کاهش هفتگی در پنج هفته گذشته قرار گرفت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۰۳ دلار و ۳۳ سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۴ درصد کاهش نشان می دهد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۰۳ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۸۰۵ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: طلا همچنان جایگزینی برای پول کاغذی دیده می شود و بالا رفتن قیمت طلا عامل اصلی بوده که باعث عقب راندن طلا شده است.

شاخص دلار نزدیک به بالاترین رکورد خود در سه ماه و نیم گذشته ایستاد و در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی متوالی قرار دارد.

ریسک پذیری در بازارهای مالی هفته جاری تحت تاثیر نگرانیها نسبت به شیوع کرونای دلتا و تاثیر آن بر روند احیای اقتصاد جهانی، شکننده بود و سرمایه گذاران را متقاضی خرید دلار کرد.

موسسه فیچ سولوشنز در یادداشتی پیش بینی کرد طلا در هفته های آینده در بازه معینی می ماند. با این حال تورم عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در ماههای آینده خواهد ماند و از قیمت این فلز ارزشمند در کوتاه مدت حمایت می کند.

توجه بازار اکنون به نشست سیاست پولی هفته آینده بانک مرکزی آمریکا معطوف می شود. بانک مرکزی اروپا در نشست سیاست پولی خود که روز پنج شنبه برگزار شد، نرخهای بهره را در رکورد پایین خود حفظ کرد و هشدار داد شیوع سریع کرونای دلتا ریسکی برای روند احیای اقتصاد منطقه یورو ایجاد می کند.

بر اساس گزارش رویترز، عاملی که از قیمت طلا حمایت کرد، کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا بود.

آماری که روز گذشته منتشر شد، نشان داد شمار آمریکایی هایی که هفته گذشته متقاضی دریافت بیمه بیکاری بوده اند، افزایش یافته و به بالاترین رکورد در دو ماه اخیر رسیده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۳۴ سنت رسید و در مسیر سومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۲۷۲۵ دلار و ۱۹ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۰۹۲ دلار و ۶۴ سنت ایستاد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.