رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

فناوری اسکن می‌تواند به اپل برای مقابله با محتوا‌های کودک آزاری کمک کند

پروفسور هانی فرید مخترع فناوری اسکن معتقد است که این فناوری می‌تواند از کودکان در فضای مجازی و واقعی محافظت کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، مخترع فناوری اسکن معتقد است که اپل باید به هشدار‌های سرویس‌های امنیتی بریتانیا توجه کند و برنامه‌های بحث برانگیز خود را به فناوری اسکن مجهز کند تا انتشار تصاویر کودک آزاری متوقف شوند.

به گزارش theguardian، پروفسور هانی فرید، متخصص تجزیه و تحلیل تصویر در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، مخترع PhotoDNA است، پیشنهاد استفاده از یک تکنیک اسکن تصویر که توسط شرکت‌ها در سراسر وب برای شناسایی و حذف تصاویر غیرقانونی استفاده می‌شود را داد. او گفت که به مداخله این فناوری در تلفن‌های شخصی حمایت می‌کند و اپل باید جرات پیدا کند تا این کار را عملی کند.

فرید که با بنیاد واچ اینترنت (IWF) در مورد ایمنی کودکان در فضای مجازی صحبت می‌کرد، گفت: اکثریت مردم از این فناوری استقبال کرده و می‌گویند این کار خوب است، اما گروه نسبتاً کوچکی فشار زیادی بر اپل وارد کردند و فکر می‌کنم اپل، تا حدودی تسلیم این فشار شده است. به نظر من شرکت اپل باید موضع خود را حفظ می‌کردند. فرید افزود: استفاده از این فناوری کار درستی است و من مدافع قوی این فناوری هستم البته نباید فقط اپل از این فناوری استفاده کند، بلکه اسنپ و گوگل و همه سرویس‌های آنلاین نیز باید این کار را انجام دهند.

اپل برای اولین بار در آگوست ۲۰۲۱ برنامه‌های خود را برای انجام “اسکن از طرف مشتری” در کنار سایر پیشنهادات ایمنی کودکان که از آن زمان در آیفون‌ها ارائه شده است، اعلام کرد. این شرکت در آن زمان قصد داشت آیفون‌ها را با نرم‌افزاری به‌روزرسانی کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تصاویر کودک آزاری ذخیره‌شده در گالری کاربر را با نسخه‌های مشابهی که در وب شناخته شده بود، مطابقت دهد و در نهایت کاربران را با پرچم گذاری به آژانس‌های حفاظت از کودکان معرفی کنند.

پس از اعتراض گروه‌های حفظ حریم خصوصی، این شرکت این پیشنهاد را در سپتامبر همان سال کنار گذاشت و از آن زمان اپل به‌طور علنی درباره آن بحثی نکرده است، اما در ماه ژوئیه، رهبران سرویس‌های امنیتی بریتانیا مقاله‌ای منتشر کردند که در آن اعتقادشان مبنی بر این بود که چنین اسکن‌هایی می‌تواند به گونه‌ای اجرا شود که برخی از ترس‌ها را کاهش دهد.

فرید استدلال کرد که زمان آن فرا رسیده است که اپل و سایر شرکت‌های فناوری وارد عمل شوند و از قانون پیشی بگیرند. ما به طور معمول در دستگاه‌هایمان، ایمیل‌ها، سرویس‌های ابری و همه چیز از جمله هرزنامه‌ها و بدافزار‌ها و ویروس‌ها و باج‌افزار‌ها را اسکن می‌کنیم، و این کار را با میل خود انجام می‌دهیم، زیرا این کار از ما محافظت می‌کند. اگر می‌خواهیم از خود محافظت کنیم، باید از آسیب‌پذیرترین بخش در میان خودمان یعنی کودکان محافظت کنیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.