قیمت سکه و طلا در هفته اول مهر به ثبات رسید

کارشناس بازار طلا گفت: در هفته‌ نخست ماه مهر به دلیل تعطیلات، سطح معاملات کم بود و قیمت سکه و طلا ثبات داشت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، محمد کشتی آرای درباره تحولات بازار طلا اظهار داشت: از ابتدای هفته نخست مهر، قیمت انس جهانی طلا سیر نزولی داشت و تا ۱۶۲۰ دلار هم کاهش یافت اما روز گذشته دوباره افزایش یافت و به ۱۶۵۰ دلار رسید. بر این اساس به طور متوسط هر انس طلا در هفته‌ای که گذشت پنج دلار افزایش یافت.

وی گفت: نرخ ارز در طول هفته گذشته ثابت بود و پس از اعلام توقف مذاکرات از روز چهارشنبه گذشته، سیر صعودی داشت و با توجه به این رشد قیمت، قیمت طلا و سکه هم نسبت به ابتدای هفته با افزایش همراه بود.

کارشناس بازار طلا اضافه کرد: سکه طرح قدیم و طرح جدید به طور متوسط ۱۵۰ هزار تومان و نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت در یک هفته اخیر داشت.

وی تصریح کرد: با شروع ماه ربیع الاول، رونق بازار طلا بهتر شده و سطح داد و ستدها افزایش یافته است.

کشتی آرای گفت: قیمت هر مثقال طلای آب شده ۴۴ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۰ هزار تومان در هفته‌ای که گذشت افزایش قیمت داشت.

وی بیان کرد: این روزها با خروج از ماه صفر و شروع داد و ستدها، حباب سکه هم در حال افزایش است و پنجشنبه گذشته با شروع مبادلات، یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بود و این موضوع نشان دهنده افزایش تقاضا برای خرید سکه است.

کارشناس بازار طلا افزود: پیش‌بینی می‌شود هفته آینده بهای انس جهانی طلا با توجه به معادلات اقتصادی جهانی با نوسان یک تا ۲ درصد همراه باشد و قیمت طلا و جواهر در بازار داخل تحت تاثیر افزایش نرخ ارز صعودی شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.