رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

لوازمی برای بهتر کردن سلامت روان و بیشتر کردن آرامش

امروزه موضوع سلامت جسم و روان از اولویت‌های هر فرد در مواجهه با مشکلات برای جلوگیری از امراض بسیار جدی است.

به گزارش اینتیتر، در سبک زندگی عصر حاضر بی‌تحرکی و پرخوری، شرایط اقلیمی و انواع آلودگی‌های شهری و استفاده از فست‌فود ها در افزایش بیماری‌هایی چون چاقی، قند یا چربی خون، انواع سرطان‌ها امراض مفصلی مانند کمردرد نقش دارد. از این رو، استقبال از ترامپولین، وان بادی و بین بگ شنی افزایش پیدا کرده است.

تاثیر ترامپولین بر سلامت بدن

ترامپولین به تنهایی در لغت به معنای بلند و محکم پریدن است. در واقع این ورزش با تشکی که برای آن تعبیه شده، باعث جهش و پرش می‌شود و از وسایل تخصصی رشته ژیمناستیک به حساب می‌آید.

تاثیرات این ورزش بر تمامی رده‌های سنی بجز کودکان زیر ۶ سال، سلامت اعصاب و روان افراد، سلامت جسم، اثرگذاری در اجتماع و تفریحات گروهی مورد توجه است. از جمله ورزش‌های پرشی که ارمغان آورنده روحیه شاد در فرد می‌شود. البته دقت داشته باشید که حفظ و رعایت نکات ایمنی در زمان انجام ورزش مهم و مورد تاکید است.

ترامپولین

این ورزش برای تمامی رده‌های سنی مفید بوده و سبب حفظ سلامتی می‌شود و به دلیل فواید بسیاری که دارد به اغلب افراد و ورزشکاران پیشنهاد می‌شود؛ بعضی از آن شامل موارد زیر می‌شود:

نتیجه ‌بخش بودن ورزش

در طی تحقیقات ناسا در زمینه اثربخشی این ورزش بر سلامت انسان مشخص شد که نتیجه حاصل از ۱۰ دقیقه ورزش ترامپولین از نیم ساعت دویدن بیشتر و کامل‌تر است.

کمک به سیستم لنفاوی بدن

سموم بدن انسان به کمک سیستم لنفاوی تخلیه می‌شود. این عملکرد زمانی سرعت می‌گیرد که تحرکات جسمی بدن زیاد باشد به این صورت سموم به سمت لوله‌های یک طرفه منتقل و سپس خارج می‌شوند. این ورزش به انسان کمک می‌کند تا با جنب و جوش بالا و مداوم، سموم از بدن دفع شود.

تمرکز بر مرکز جاذبه

برای یک زندگی سالم، باید ارتباط قوی و پایداری با مرکز جاذبه برقرار کنید. این ورزش به داشتن ارتباط قوی ذهن با بدن و همچنین تقویت مجاری شنوایی گوش و عصب بینایی کمک می‌کند.

مقاوم سازی و تقویت مفاصل و استخوان‌ها

جالب است بدانید ناسا زمانی که تصمیم گرفت تا فضانوردان خود را به فضا بفرستد، از این ورزش استفاده کرد. چرا که این ورزش به بازسازی و تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند. در واقع با ایجاد فشار مفید و برابری سبب استخوان سازی و چگالی مناسب می‌شود و استخوان‌ها را از مشکلاتی مانند پوکی استخوان محفوظ و سلامت نگه می‌دارد.

تقویت و سلامت قلب

این ورزش با حرکات خود کمک می کند که ماهیچه‌های قلب فعالیت بهتری داشته باشند. با انجام حرکات آن اکسیژن بیشتری به سلول‌های قلبی می‌رسد و در نتیجه از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.

ترامپولین به عنوان یک ورزش هوازی و پرشی فواید دیگری نیز دارد که در کل سبب شده طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند. پس از انجام این ورزش با در نظر گرفتن جنب و جوش بالای آن، شما نیازمند استراحت و ریلکس کردن بدن دارید. از این رو، یکی از اقداماتی که به شما در رفع خستگی بعد از ورزش کمک می‌کند، وان بادی هستند.

چرا پیشنهاد می ‌شود از وان های بادی استفاده شود؟

از لحاظ کارایی مانند وان‌های سرامیکی هستند اما به دلیل تفاوت‌ها و امکانات بالای خود کاربرد بیشتری دارند. این وان‌ها در سایزها و طرح‌های متفاوت برای تمامی رده‌های سنی با هر نوع سلیقه‌ای، طرفداران زیادی را جذب خود کرده‌اند.

برخی از ویژگی‌های این وان‌ها، عبارتند از :

حمل آسان و وزن کم

وان‌هایی که چینی و سرامیکی هستند؛ امکان جابجایی ندارند اما وان‌های بادی به دلیل آن‌که از باد پر شده‌اند به راحتی حمل شده و در هر مکانی که بخواهید در کمترین زمان ممکن راه‌اندازی و نصب می‌شوند.

دریچه تخلیه از کف

همیشه وقتی اسمی از محصولات بادی مطرح می‌شود؛ مشتریان محل تخلیه آب را جویا می‌شوند چرا که کار با این ابزار سختی‌های زیادی دارد. در مورد وان بادی چنین نگرانی وجود ندارد زیرا محفظه تخلیه آب با اندازه استاندارد خود از کف آب را خارج می‌کند.

قابلیت کف باد شو

این مزیت باعث می‌شود تا کف وان محیطی نرم و راحتی را داشته باشد. علاوه بر این امکان خاصیت ضد حساسیت و آنتی باکتریال بودن آن از پوست شما و کودکتان محافظت می‌کند.

بین بگ‌های شنی، استراحتگاهی راحت

بعد از یک روز سخت کاری و یا بعد از انجام تمرینات سنگین ورزشی لذت‌بخش‌ترین کار، استراحت روی یک بین بگ شنی با طراحی اصولی است.

بین بگ شنی که اغلب ایرانی‌ها آن را به عنوان مبل شنی می‌شناسند؛ یکی از پرطرفدارترین مبلمان‌ها که به طرز صحیح نشستن افراد کمک می‌کند. داخل آن‌ها دانه‌های یونولیت قرار دارد زمانی که بر روی سیمان کشیده شود دانه‌ها از هم جداشده و تمام فضاها را پر می‌کنند.

برخی از مزایای استفاده از بین بگ شنی، شامل:

  • به دلیل نرمی زیاد، فرم بدن شما را می‌گیرد و شما احساس راحتی می‌کنید.
  • به دلیل استفاده از یونولیت، وزن کمی دارد.
  • در برابر سوراخ شدن مقاومت زیادی دارد زیرا از کیفیت بالایی برخوردار است.
  • یک مبل ضد آب که معمولا به صورت شناور روی آب قرار می‌گیرند.

محصولات پرکاربرد

ترامپولین‌ها، وانه‌ای بادی و بین بگ شنی، سه محصول متفاوت و کاربردی که در ایجاد لحظات شاد و مفرح موثر هستند. استفاده از ترامپولین در حفظ سلامت ذهن، قلب و بدن شما تاثیرگذار است و علاوه ‌بر آن سبب تمرکز و قدرت بالای ذهنی می‌شود. البته فعالیت بدنی زیاد نیازمند ریلکس کردن و رفع خستگی است که می‌توان از وان بادی و به دنبال آن از بین بگ شنی استفاده کرد. برای خریداری این محصولات از اینتکس سیتی سفارش و تهیه کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.