ماجرای فوت مهسا امینی چه بود و پزشکی قانونی درباره دلیل درگذشت او چه گفت؟

مهسا امینی دختر ۲۲ ساله اهل کردستان هفته گذشته بعد از اینکه توسط گشت ارشاد تهران به وزرا برده شد، سکته قلبی کرد و پس از چند روز درگذشت.

اینتیتر – سحر سادات زمانی؛ یک هفته ای می شود که خبر تلخ درگذشت مهسا امینی دختر ۲۲ ساله اهل کردستان منتشر شده است. دختری که در اواسط هفته گذشته توسط گشت ارشاد تهران به وزرا برده شد و اتفاق دردناکی برایش رقم خورد. آنطور که ویدیو های پلیس نشان می دهد او در کلاسی آموزشی هنگامی که با یکی از ماموران خانم در حال صحبت کردن بود، دچار حمله قلبی می شود و بر زمین می افتد.

چندی بعد اورژانس از راه می رسد و عملیات احیا را روی او انجام میدهند و سپس او را به بیمارستان منتقل می کنند اما روز جمعه خبر درگذشت او پس از دومین حمله قلبی منتشر می شود. خبری که بسیار تلخ بود و واکنش های بسیاری را در میان سیاستمداران، هنرمندان و مردم به دنبال داشت. در ادامه ویدیوی پلیس از اتفاقاتی که برای مهسا امینی افتاد را ملاحظه می کنید.

اکنون چند روزی است که از این واقعه ی دردناک می گذرد و واکنش ها و اعتراضات مردمی به این موضوع ادامه دار شده است و در جاهایی از تهران و شهرهای بزرگ کار به اغتشاشات رسیده است.

چند تن از هنرمندان بعد از وقوع این حادثه دست به کشف حجاب زدند و واکنش تندی نسبت به این موضوع داشتند. از طرفی مسئولین اعلام کردند که تمامی جزئیات این حادثه بررسی خواهد شد و مردم را در جریان آن قرار خواهند داد.

سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان نیز در تماس تلفنی با خانواده مهسا امینی با آنها همدردی کرد و گفت: انتظار ما این است که ابعاد مختلف این مسئله را به صورت شفاف هرچه زودتر روشن کنند و موضوع را پیگیری و اجازه ندهند خون دخترم پایمال شود.

در این میان اخباری از بیماری های زمینه ای مهسا امینی منتشر شد که پدر او در گفتگو با خبرگزاری فارس اظهار داشته است که دخترش سابقه بیماری نداشته و در سلامت کامل بوده و هیچ مریضی نداشته است. او همچنین گفته است که نمی دانیم بعد از اینکه به پاسگاه برده شده چه اتفاقاتی افتاده  و فیلمی که به ما نشان دادند تقطیع شده بود و آنچه نشانمان دادند را قبول ندارم.

در این چند روز اخبار متناقضی از سابقه بیماری مهسا امینی و نحوه فوت او منتشر شده است. از طرفی اخباری در رابطه یا بیماری زمینه مهسا منتشر شده که می گوید بررسی سی‌ تی‌ اسکن مغزی و سایر سوابق پزشکی وی توسط پزشکان متخصص نشان می‌ دهد مهسا امینی قطعا در کودکی (سن ۵ سالگی) جراحی مغز داشته و غده هیپوفیز خود را عمل کرده بود. برادر او نیز در هنگام معاینه اعلام کرده بود که مهسا چند بار (حداقل ۳ بار) به این شیوه قبلا غش کرده اما پس از فوت وی، و در هماهنگی با ادعاهای دایی‌ اش، گفته‌ های پیشین خود را تکذیب کرد.

پزشکی قانونی درباره علت فوت مهسا امینی جه گفت؟

در حالی پزشکی قانون اعلام کرده بود که جزئیات دقیق درباره علت فوت مهسا امینی را در سه هفته آینده اعلام می کند، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در اولین اظهار نظر خود گفته است: مهسا امینی در سال ۱۳۸۶ در یکی از بیمارستان‌های تهران جراحی مغز داشته است. هیچگونه آثاری از ضرب و جرح در ناحیه سر و صورت و آثار کبودی در اطراف چشم ها و شکستگی در قاعده جمجمه مشاهده نشده است. در کالبد گشایی تنه و شکم نیز هیچ گونه آثاری از خونریزی، له شدگی و یا پاره شدگی در احشای داخلی بدن مشاهده نشده است. آنچه نیازمند زمان است، تعیین علت فوت متوفی است که آن هم در قالب گزارش رسمی سازمان پزشکی قانونی ارائه خواهد شد. با توجه به اینکه هویت متوفی مهسا امینی مشخص بود؛ رسیدگی به این پرونده در کمترین مدت زمان صورت گرفت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.