رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مترو یکی از نیازهای اساسی منطقه ۲۲

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان برنامه هفتگی نظارت میدانی خود از مناطق، به بازدید از محدوده منطقه ۲۲ رفت و به اتفاق عضو دیگر این کمیسیون از پروژه‌های عمرانی و ترافیکی این منطقه از نزدیک بازدید کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی در این بازدید، از منطقه ۲۲ به عنوان دروازه غربی پایتخت نام برد و با اشاره به لزوم استفاده حداکثری از فرصت‌های کم‌نظیر پیشِ رویِ این منطقه برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، اظهار کرد: این منطقه از ظرفیت‌های بالای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فرهنگی، تفریحی، آموزشی، درمانی و … برخوردار است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برای اجرا و افتتاح خط ۱۰ مترو به عنوان پروژه‌ای پرهزینه و زمان‌بر، مبلغی بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان مورد نیاز است، تصریح کرد: احداث این خط به طول ۴۰ کیلومتر، یکی از نیازهای اساسی و زیربنایی منطقه ۲۲ است که می‌تواند جذابیت‌های مضاعفی برای این منطقه به وجود آورد.

وی با طرح این موضوع که منطقه ۲۲ از ظرفیت جمعیت پذیری بالایی برخوردار است و به همین دلیل، توسعه حمل و نقل عمومی در این منطقه نیازمند توجه ویژه‌ای است، گفت: اجرای طرح دسترسی شهروندان به یک ایستگاه اتوبوس یا مترو با ۳۵۰ متر پیمایش، در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

تشکری هاشمی در بازدید از پایانه اتوبوسرانی وردآورد، پیش‌بینی ۵ امکان در هنگام احداث یک پایانه مسافربری را مورد تأکید قرار داد و افزود: نمازخانه، سایه‌بان، سرویس بهداشتی، روشنایی و آبخوری در کنار اتوبوس‌ به تعداد کافی از جمله امکاناتی است که هر پایانه مسافربری باید از آنها برخوردار باشند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، احداث پل روگذر ایران خودرو را منوط به ارائه طرح جامع دانست و با اعلام اینکه برای اتمام این پروژه و دیگر پروژه‌های عمرانی، ابتدا باید مشکل معارضان آنها برطرف شود، خاطرنشان کرد: لازم است ایجاد دسترسی‌های بزرگراه شهید همدانی در برنامه کاری منطقه قرار گیرد.

بنا براعلام دفتر این عضو شورای شهر تهران، حمیدرضا حاجوی، شهردار منطقه ۲۲ نیز در جریان این بازدید که با حضور علی‌اصغر قائمی، دیگر عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران انجام شد، گزارشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گسترش حمل و نقل عمومی و عمران شهری در این منطقه در حال توسعه پایتخت، ارائه کرد.

گفتنی است، در جلسه‌ای که در پایان این بازدید برگزار شد، تعدادی از شورایاران و معتمدان محلات منطقه از جمله پیکان‌شهر، هوانیروز، شهید باقری، شهرک دانشگاه شریف و … مسائل و مشکلات نواحی محل سکونت خود را مطرح کردند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.