رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

محبوبیت پوتین در روسیه کاهشی شد + اینفوگرافیک

در اینفوگرافیک زیر نمودار میزان محبوبیت پوتین در روسیه را مشاهده می کنید.

به گزارش اینتیتر به نقل از استاتیستا، پس از اینکه محبوبیت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه سپتامبر به دنبال تلفات مستمر نیروهای نظامی روسیه و بسیج نسبی جمعیت کاهش یافت، اکنون حمایت از جنگی که این کشور در اوکراین رهبری می کند، نیز کاهش یافته است.

بر اساس یک نظرسنجی جدید توسط موسسه مستقل لوادا سنتر، ۸۰ درصد از مردم روسیه در ماه مارس گفتند که از اقدامات نیروهای نظامی روسیه در اوکراین حمایت می کنند. این حمایت در آوریل به ۷۴ درصد کاهش یافت، زیرا جمعیت روسیه بار سنگین تحریم‌ های بین‌المللی را احساس کردند، اما تا اوت بین ۷۵ تا ۷۷ درصد تثبیت شد. در سپتامبر، به پایین ترین حد خود یعنی تنها ۷۲ درصد رسید.

رسانه های کشور روسیه توضیح می دهند که چرا با وجود این که این کشور در جامعه بین المللی به شدت به حاشیه رانده شده و سختی های تحریم ها و بسیج جنگ را تحمل می کند، محبوبیت پوتین یا جنگ اوکراین می تواند تا این حد بالا بماند. علیرغم بررسی‌ های انجام شده توسط یک محقق مستقل، بسیاری از روس‌ ها ممکن است همچنان تحت فشار باشند تا نظر مساعدی ارائه دهند. برخی معتقدند تایید جنگ در واقع بسیار کمتر است.

در بخشی از همین نظرسنجی، از روس ها پرسیده شد که اخبار بسیج چه احساساتی را در آنها ایجاد کرده است. ترس رایج‌ترین پاسخی بود که در تمام جمعیت‌های سنی داده شد.با این حال، دومین پاسخ رایج بر اساس گروه سنی متفاوت بود. افراد بالای ۴۰ سال نیز برای روسیه احساس غرور می‌کردند، در حالی که جوانترها از شوک به عنوان دومین احساس رایج نام می‌ برند.

مترجم: سحر سادات زمانی

اینفوگرافیک

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.