محمدعلی اقبالی، اعجوبه ۳ ساله دنیای فوتبال کیست؟

کد خبر : ۲۲۸۵۶۲
محمدعلی اقبالی، اعجوبه ۳ ساله دنیای فوتبال کیست؟

در این مطلب با محمدعلی اقبالی، اعجوبه ۳ ساله دنیای فوتبال آشنا خواهیم شد.

اینتیتر - سحر سادات زمانی: محمدعلی اقبالی اعجوبه ای که در دوران کرونا به دنیا آمد و از زمانی که راه افتاد با توپ فوتبال ارتباط عمیقی برقرار کرد. پدر محمدعلی که خود مربی فوتسال است، استعداد فرزندش را در یک و نیم سالگی او کشف کرد. پدر محمدعلی اکنون با کمک متخصصان و روانشناسان در راه پرورش استعداد این اعجوبه حرکت می کند و چشم امیدش به آکادمی های فوتبال ایران است تا استعداد محمدعلی را ببینند و او را جذب کنند.

به این بهانه با بنیامین اقبالی، پدر محمدعلی به گفتگو نشستیم و از محمدعلی و روند کشف استعدادش و مهارت هایی که دارد برایمان گفت. با ما همراه باشید.

اعجوبه ای که در دوران کرونا به دنیا آمد

سوال: از خودتان و محمدعلی برایمان بگویید

بنیامین اقبالی هستم و در شهرستان نیشابور، استان خراسان رضوی به همراه همسر و فرزندم، محمدعلی زندگی می کنم. من مربی فوتسال هستم و به واسطه‌ی شغلی که دارم به کشورهای مختلفی سفر کردم و مشغول فعالیت بودم. در سال ۲۰۱۴ به کشور تاجیکستان رفتم و در لیگ فوتسال این کشور مشغول کار شدم. در تاجیکستان با همسرم آشنا شدم و باهم ازدواج کردیم. حاصل این ازدواج محمدعلی است که در سال ۱۳۹۸ و در آغاز دوران کرونا به دنیا آمد. چند روزی قبل از تولد محمدعلی به تاجیکستان رفته بودیم اما به دلیل شیوع کرونا پروازها قطع شد و محمدعلی در تاجیکستان به دنیا آمد. ۴۰ روز پس از تولد محمدعلی من به ایران بازگشتم و به دلیل شرایط کرونا ۲ سال از فرزند و همسرم دور بودم. در دو سالگی محمدعلی به تاجیکستان رفتم و به همراه خانواده به ایران بازگشتیم.

محمدعلی اقبالی

توپ بازی به جای ماشین بازی

سوال: چطور استعداد محمدعلی کشف شد؟

تقریبا محمدعلی در سن یکسال و نیم بود که همسرم در تماسهایی که داشتیم به من میگفت محمدعلی علاقه زیادی به توپ بازی دارد و با دیگر اسباب بازی هایش چندان بازی نمی کند. ابتدا به این موضوع توجهی نکردیم و گفتیم که گذراست اما رفته رفته علاقه مندی و استعداد محمدعلی را در زمینه فوتبال مشاهده کردیم. محمدعلی تازه راه افتاد بود و شوت می زد و همچنان به توپ بازی علاقه مند بود.

تایید استعداد محمدعلی توسط متخصصان

سوال: پس از اینکه متوجه استعداد محمدعلی شدید چه کار کردید؟

پس از تماشای استعداد و علاقه مندی محمدعلی به فوتبال، کلیپی از او درست کردم و برای یک روانشناس متخصص کودک فرستادم و او نیز تایید کرد که محمدعلی پتانسیل و استعداد در حوزه ورزشی را دارد. با همسرم صحبتی داشتیم و سپس تصمیم گرفتیم که روی استعداد محمدعلی کار کنیم. علی صنعتگر مدرس و روانشناس فوتبال نیز از محمدعلی تست گرفت و تایید کرد که او فوتبالیست است. من می خواستم باور کنم که محمدعلی استعداد دارد و درگیر حس پدر و فرزندی نشده ام، از این رو زمانی که متخصصین و کارشناسان مختلف محمدعلی را دیدند و از او تست گرفتند و گفتند که او استعداد دارد، خیالم راحت شد.

محمدعلی اقبالی

مسیری که محمدعلی تاکنون طی کرده است

سوال: محمدعلی اکنون در چه مرحله ای است؟

تلاش ما این است که محمدعلی روند مثبت خودش را پیش ببرد و فشار و هجمه رسانه ای روی او نباشد. خداوند الماسی به من داده است که باید آن را بتراشم و زندگی ام را صرفش کنم. در حال حاضر در نیشابور با چندین مربی بین المللی در ارتباط بودم و با کمک گرفتن از آنها تلاش کردم تمریناتی را برای محمدعلی طراحی کنم که در قالب بازی باشد و اصول آموزشی در آنها رعایت شده باشد. محمدعلی اکنون نزدیک به پنجاه تکنیک فوتبالی را یاد گرفته و می تواند اجرا کند.

در حال حاضر توجه رسانه ها به محمدعلی جلب شده است و هفته نامه ها درباره او نوشتند و به چند برنامه تلویزیونی مانند شب شرقی و ستاره ساز رفتیم.

چشم امید پدر محمدعلی به آکادمی های فوتبال

سوال: خواسته شما برای محمدعلی چیست؟

خواسته من این است که یکی از آکادمی های خوب فوتبال کشور مانند آکادمی سپاهان، فولاد خوزستان و گل گهر استعداد محمدعلی را مشاهده کنند و او را جذب کنند. من هر چقدر هم مربی خوبی باشم، نمی توانم در سطح این آکادمی ها کار کنم و محمدعلی نیازمند تمرین های پیشرفته تری است تا استعدادش را پرورش دهد. من مربی بین المللی فوتسال هستم و تنها می توانم حرکات پایه و الفبای فوتبال را به او یاد دهم. با این شرایط اقتصادی من کار بیشتری نمی توانم انجام دهم و توقع دارم باشگاه های بزرگ کمک کنند تا محمدعلی رشد کند و یک بازیکن حرفه ای شود.

محمدعلی اقبالی

سوال: آیا با آکادمی های فوتبال صحبتی هم داشتید؟

من به فدراسیون فوتبال رفتم اما به من گفتند که در حیطه کاری ما نیستند. آکادمی ها هم هیچکدام پاسخگو نیستند. از طرفی نمی توانم ۳۰ تا استان را بگردم و به صورت حضوری به آکادمی ها بروم. تنها راهی که برای من باقی مانده است که بگویم محمدعلی توانایی دارد این است که کلیپ درست کنم و در شبکه های اجتماعی بگذارم.

سوال: حرف آخر شما

من نیازی به حمایت مالی ندارم و تنها می خواهم آکادمی های فوتبال توانایی فرزندم را ببینید. من میدانم که محمدعلی اگر در مسیر درست قرار بگیرد می تواند فوتبالیست بزرگی شود و برای تیم ملی کشورش بازی کند.

نظرات بینندگان