رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

معرفی سریال دختران درخشان

اگر داستانی تعلیقی دوست دارید که در عینِ فهمیدن ظاهری ماجرا، درکی از اینکه به واقع چه اتفاقی در حال رخ دادن است نداشته باشید، سریال دختران درخشان (Shining Girls) کاملا مناسب شماست.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومجی، تا حالا برایتان پیش آمده که سریالی جذاب ببینید و بخواهید آن را به کسی معرفی کنید، اما ندانید از کجا شروع کنید و دقیقا چه چیزی بگویید؟ خیلی وقت‌ها هم آنقدر از در و دیوار بگویید که درنهایت طرف مقابل چیزی از حرف‌های شما نفهمد؟ احتمالا تا آخر این مقاله شما هم همین حس را خواهید داشت. چون سریال Shining Girls (دختران درخشان) از آن دسته مجموعه‌هایی است که دوست دارم آن را به همه معرفی کنم؛ حتی افرادی که در خیابان می‌بینم و هیچ شناختی از آن‌ها ندارم. سریال دختران درخشان براساس رمانی با همین نام ساخته شده که داستان آن را لورن بیوکس نوشته بود و در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد.

بیشتر بخوانید:

سرویس استریم اپل تی وی پلاس با ساخت این مجموعه باری دیگر نشان داد که چه رقیب بزرگ و قدرتمندی برای سرویس‌های دیگر به شمار می‌رود؛ سرویسی که روزبه‌روز دارد مجموعه‌های جذاب و قوی بیشتری به فهرست آثار اختصاصی خود اضافه می‌کند. این سریال در عین پیچیده بودن، بازیگران کمی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به الیزابت ماس، واگنر مورا، جیمی بل، فیلیپا سو، ایمی برنمن و کریس چاک اشاره کرد. در سال ۲۰۱۳ به محض اینکه رمان منتشر شد، شرکت رسانه رایتس کاپیتال و شرکت لئوناردو دی کاپریو به نام اپین وی پروداکشنز، حق ساخت آن به‌عنوان یک اثر تلویزیونی را کسب کردند.

در سال ۲۰۲۰ شرکت اپل دستور ساخت این سریال را صادر کرد و همان ابتدا الیزابت ماس برای ایفای نقش اصلی انتخاب شد. منتقدانی هم که این سریال درام و دلهره‌آور را تماشا کرده بودند، امتیازات خیلی خوبی را برایش ثبت کردند. پیش از اینکه سریال به‌صورت رسمی پخش خود را آغاز کند، نقدهای اولیه همه به عالی بودن بازی ماس اشاره کردند و آن را نکته برجسته مجموعه خواندند. طبق گفته آن‌ها، این سریال آنقدر خوب است که هم می‌تواند طرفداران سرسخت کتاب را راضی کند و هم افرادی که اصلا شناختی از داستان ندارند و بدون هیچ پیش زمینه‌ای به سراغ آن می‌روند.

بعد از این همه مقدمه‌چینی حالا زمان آن رسیده که به سراغ اصل ماجرا برویم. داستان این سریال دختران درخشان که این همه از آن تعریف می‌کنیم، چیست؟ ماجرا خیلی پیچیده‌تر از آن است که بتوان در قالب یک مقاله کوتاه و در حد خلاصه داستان آن را بازگو کرد. اما داستان این سریال در واقعیتی رخ می‌دهد که مدام در حال تغییر کردن است؛ از تغییرات کوچک (در حد تغییر کردن لیوان قهوه در حین نوشیدن) بگیرید تا تغییرات بزرگ (مانند عوض شدنِ متخصص پزشکی قانونی حین معاینه یا هم‌اتاقی شخصیت اصلی داستان). کربی مزراچی که شخصیت اصلی قصه محسوب می‌شود، چندین سال پیش متحمل یک حمله وحشیانه می‌شود.

خوشبختانه او از این حمله‌ی وحشتناک جان سالم به در می‌برد و سالیان سال با مشکلات روحی و روانی و البته ذهنی دست‌وپنجه نرم می‌کند. اما اخیرا به واسطه‌ی یک قتل جدید، متوجه می‌شود که این پرونده با حمله‌ی خودش مرتبط است. او تحقیقات خود را آغاز می‌کند تا سرنخ‌های مختلفی پیدا کند و در همین حین متوجه می‌شود که خبرنگار کهنه‌کاری که همکار خودش هم است، از سوی دیگری تحقیقات را شروع کرده است. کربی در تلاش است که با رسیدن به نتیجه، بتواند علتِ تغییرات مداوم زمانِ حال خود را پیدا کند و همچنین با گذشته‌ی خود کنار بیاید و به آرامش برسد.

هارپر کورتیس که شخصیت منفی این خط داستانی است، به‌دنبال این افتاده که زنان مختلفی را به قتل برساند. مشخص نیست که هدف او برای کشتن این زنان چیست و نحوه‌ی انتخاب آن‌ها به چه شکلی است اما درهرصورت این اتفاق در حال رخ دادن است. هارپر که به دوران رکود بزرگ تعلق دارد، کلیدی پیدا می‌کند که می‌تواند با آن در خانه‌ی عجیبی را باز کند. در این خانه، هارپر اتاقی پر از اشیاء مختلفی پیدا می‌کند که روی هر کدام، اسم یک زن چسبانده شده است. هارپر به محض دیدن این اشیاء متوجه می‌شود که خانه از او می‌خواهد تا این زنان را به قتل برساند؛ زنانی که در طی ۶۰ سال آینده قرار است در برهه زمانی‌های مختلف در آن زندگی کنند.

تنها کاری که هارپر باید انجام دهد، این است که به همراه کلید این خانه و همچنین نسخه‌ی مشابهی از هر کدام از اشیاء داخل اتاق، از خانه خارج شود تا بتواند در هر سالی بین ۱۹۲۹ تا ۱۹۹۳ حضور پیدا کند و این زنان را به قتل برساند؛ نسخه‌ی اصلی آن شیء باید داخل خانه باقی بماند. او قتل زنجیره‌ای خود را آغاز می‌کند و به تک تک این دختران درخشان سر می‌زند (زمانی‌که کودکی بیش نیستند)‌ و شیء خاصی را که به خودشان تعلق دارد، به آن‌ها می‌دهد. بعد به یک دهه یا دو دهه بعد می‌رود و زمانی‌که این دختران بزرگ شدند، آن‌ها را به قتل می‌رساند؛ مجددا همان توکن یا شیء خاص را در صحنه قتل قرار می‌دهد.

تفاوت‌هایی بین داستان سریال و رمان اصلی دیده می‌شود. به‌عنوان مثال در رمان، داستان از زاویه دید تک تک قربانی‌های هارپر گفته می‌شود اما تصمیم بر این شد که در سریال، داستان فقط از زاویه دید کربی گفته شود. از طرف دیگر، تغییراتی در شخصیت هارپر اعمال شد تا آزاردهنده‌تر از کتاب باشد. علاوه‌بر این، ماهیت زمان در نسخه تلویزیونی تغییر کرده است. سیلکا لوئیزا (خالق سریال) اینطور توضیح داد که زمان، همانند یک طناب می‌ماند که هارپر از آن بالا و پایین می‌رود. هرچقدر که او به نقطه بالایی نزدیک‌تر می‌شود، کربی بیشتر تحت تاثیر اعمال او قرار می‌گیرد؛ طبق توضیحات لوئیزا، قربانیان بازمانده همچنان به این طناب مرتبط هستند و دختران درخشان قرار است این طناب ارتباطی را قطع کنند.

فیلم و سریال‌هایی زیادی تا به امروز ساخته شدند که موضوع سفر در زمان، قتل، اذیت و آزار زنان، آسیب‌های روحی و روانی و المان‌های موجود دیگر این مجموعه را پوشش دادند. اما سریال دختران درخشان به‌گونه‌ای است که انگار تمام آن‌ها را به شکل دیگر و البته متفاوتی به مخاطب خود نمایش می‌دهد؛ به همین دلیل هم نسبت به نسخه‌های مشابه خود متمایز است. طبق معمول همیشه، اگر سریال دختران درخشان را دوست دارید، گزینه‌های پایین را از دست ندهید. اگر شما هم سریال مشابهی سراغ دارید، حتما در قسمت نظرات آن را به ما معرفی کنید.

سریال های مشابه سریال دختران درخشان

سریال Unbelievable

سریال باورنکردنی
بازیگران: تونی کولت، مریت ویور و کیتلین دور

سال پخش: ۲۰۱۹

خلاصه داستان: یک نوجوان متهم به دروغ گفتن در مورد تعرض جنسی خود شده بود. اما دو کاراگاه این مسیر را دنبال کردند تا به حقیقت برسند.

کیت وینسلت در نقش کاراگاه در سریال مر از ایست‌تاون

سریال Mare of Easttown

سریال میر اهل ایست‌تاون
بازیگران: کیت وینسلت، جولیان نیکولسن و ژان اسمارت

سال پخش: ۲۰۲۱

خلاصه داستان: زن جوانی در یک شهر کوچک در پنسیلوانیا به قتل می‌رسد. کاراگاه گروهبان میر شیهان مسئول اصلی این پرونده است؛ یک بازرس جنایی بسیار ماهر. او از بچگی در ایست‌تاون زندگی می‌کرده است و تمام مردم این شهر کوچک را می‌شناسد. اما از آنجایی که اخیرا پسر خود را از دست داده، زندگی‌اش تاریک و پردردسر شده است.

سریال Mouse

سریال موش
بازیگران: لی سونگ-گی، لی هی-جون و پارک جو-هیون

سال پخش: ۲۰۲۱

خلاصه داستان: جونگ با رئوم یک افسر تازه کار است که هنگام کار در یکی از ایستگاه‌های فرعی اداره پلیس، با یک قاتل سریالی روانی روبه‌رو می‌شود؛ اتفاقی که زندگی او را زیر و رو می‌کند. همین اتفاق باعث می‌شود تا به کمک همکارش حقیقت پشت پرده‌ی رفتارهای روان‌پریشی این قاتل را کشف و افشا کنند. دراین‌میان یک سؤال هم پیش می‌آید که آیا می‌توان با استفاده از آزمایش ژنتیک جنینی، یک بیمار روانی را در رحم مادر اسکن کرد و تشخیص داد؟ و اینکه اگر بچه‌ی داخل رحم یک روانی باشد، آیا نگه داشتن آن فرزند عاقلانه خواهد بود؟

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.