نمایشگاه انفرادی نقاشی «فروز زارعی» در گالری شریف

گالری شریف جمعه ۸ بهمن ماه، نمایشگاه انفرادی نقاشی «فروز زارعی» را با نام «سراپا اشک می‌شوم» برگزار می‌کند.

به گزارش اینتیتر، فروز زارعی هنرمند ایرانی است که در برلین زندگی و کار می‌کند. او پیشتر در شهرهای برلین و لندن در نمایش‌گاه‌های گروهی و انفرادی شرکت کرده است و این اولین نمایشگاه انفرادی او در ایران است. این نمایشگاه مجموعه‌ای است از ۲۴ نقاشی و طراحی به همراه سه دفتر طراحی که در بازه زمانی هفت ساله‌ای کشیده شده اند. «فروز زارعی» درباره سبک کاری خود و مجموعه «سراپا اشک می‌شوم» چنین می‌گوید:

خط و رنج دو عنصر مهم در کارهای من هستند. خط مهم است چون در هر چیزی که می‌بینم این خطوط اند که در روابط‌شان با یکدیگر و از اجتماع و گسترش‌شان اشکال ساخته می‌شوند؛ و رنج مهم است چون عنصری است که بیش از دیگر چیزها در زندگی خود و دیگران می‌بینم. رنج برای من ناامیدی یا دست کشیدن از ادامه زندگی نیست، بلکه نیرویی است که با کالبدشکافی آن به شناخت بیشتری از خودم، احساساتم و جهان دست می‌یابم. نیرویی که از دید من آن روی دیگر لذت است و بدون حضورش کشف و درک لذت ممکن نخواهد.

«فروز زارعی» در ادامه چنین می‌افزاید:

من یک نقاش تمام‌وقت محسوب می‌شوم؛ در تمام طول روز و در کنار تمام مشغله‌هایی که زندگی برای من ایجاد کرده، نقاشی مهم‌ترین و اصلی‌ترین وسیله من برای «بودن» است. در جست‌وجوی حضور و روابط خطوط با یک‌دیگر، چیزها را می‌بینم و می‌کشم. کشف خط چنان مرا مجذوب خود می‌کند که گاه در کارهایم بارها و بارها تکرارشان می‌کنم و این کشف باعث آرامش ذهن من می‌شود. خط ها ساده هستند، می‌توانند مدام حرکت کنند و به سطح‌های بزرگ رنگی یا سیاه و سفید بدل شوند. می‌توانند انتها نداشته باشند، تا بی‌نهایت ادامه یابند، یک‌دیگر را گسترش دهند یا قطع کنند و در نهایت فرم جدیدی بسازند و از نو حرکت را ادامه دهند. جهان برای من در این خط‌ها و با این خط‌ها معنا می‌پذیرد.

این نمایشگاه تا سه‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه در گالری شریف برپاست. گالری شریف در خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱، طبقه سوم واقع شده است و ساعات بازدید آثار یکشنبه تا پنجشنبه ۱۲ تا ۱۹ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰ است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.