نگاهی به انیمیشن‌های فراموش شده دیزنی

با وجود بسیاری از انیمیشن‌های محبوب دیزنی، برخی از آن‌ها در حال فراموشی هستند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کمپانی والت دیزنی چندین انیمیشن های متنوعی را برای سنین مختلف تولید و منتشر کرده است. با این حال، با وجود بسیاری از انیمیشن های محبوب دیزنی، فراموش کردن برخی از آن‌ها آسان است.

در اینجا لیستی از ۲۴ انیمیشن های فراموش شده دیزنی، آمده است.

گربه‌های اشرافی (The Aristocats)

هنگامی که یک خواننده اپرای بازنشسته، ارث خود را به گربه اش، دوشس (اوا گابور) و سه بچه گربه می‌سپارد، خدمتکار زن، به گربه‌ها دارو داده و آن‌ها را در حومه شهر رها می‌کند تا ثروت آن ها را تصاحب کند. دوشس و بچه گربه‌ها که در قلمرو ناآشنایی گم شده اند، با گربه ای با نام توماس اومالی (فیل هریس)، ملاقات می‌کنند. این گربه نر به گربه ها برای بازگشت به خانه شان در پاریس، کمک می کند.

برادر خرس (Brother Bear)

کنای (واکین فینیکس) یک جوان شجاع هندی است که علاقه خاصی به خرس‌ها ندارد. هنگامی که برادرش سیتکا (دنیل برنارد سوئینی) توسط یک خرس کشته شد، کنای در صددکشتن خرس است. اما خودش به طرز جادویی تبدیل به یکی از خرس ها می‌شود. برای بدتر کردن اوضاع، برادر دیگرش Denahi (جیسون رِیز) عهد کرد که خرس Kenai را بکشد. تنها امید کنای، یک کوه جادویی است که معتقد است از طریق آن، می‌تواند به یک انسان تبدیل شود . او از یک توله خرس واقعی، به نام کودا کمک می گیرد تا او را به آنجا برساند.

سیاره گنج (Treasure Planet)

این انیمیشن براساس داستان جزیره گنج، نوشته رابرت لوئیس استیونسون، یکی از بزرگترین داستان‌های ماجراجویی ساخته شده است. جیم هاکینز ۱۵ ساله همراه با خدمه یک کشتی فضایی به یک سفر خارق‌العاده در کهکشان، برای پیدا کردن گنج می‌رود.

گوژپشت نوتردام (The Hunchback of Notre Dame)

این انیمیشن ماجراجویی دیزنی درباره کازیمودو (تام هولس)، زنگدار کلیسای جامع نوتردام، است که تمام وقت خود را در یک برج می گذارند. کازیمودو آرزو دارد که در کنار دیگران باشد و این منجر به برخورد تصادفی او با یک دختر کولی با نام اسمرالدا (دمی مور) می شود.

زندگی جدید امپراطور (Emperor’s New Groove)

امپراتور جوان متکبر کوزکو توسط مشاور تشنه قدرت خود ، به یک لاما تبدیل می‌شود. کوزکو در جنگل گیر کرده و تنها فرصت او برای بازگشت به خانه در اختیار یک دهقان خوش قلب به نام پاچا است.

ماجرای گوفی (A Goofy Movie)

بی ادبی ها و سرگرمی های گوفی، به طور مرتب باعث خجالت پسر نوجوان او، مکس می‌شود. دردسر‌های ماکس در مدرسه، گوفی را متقاعد می‌کند که او باید به پسرش کمک کند.

کارآگاه بزرگ موش (The Great Mouse Detective)

داستان این انیمیشن، در مورد یک موش کارآگاه با نام باسیل است، در حال انجام بزرگترین پرونده شغلی خود، ربوده شدن بزرگترین اسباب بازی ساز لندن، است.

توستر کوچک شجاع (The Brave Little Toaster)

در این فیلم انیمیشن،یک توستر به همراه یک پتو، رادیو، لامپ و جاروبرقی که در یک کابین متروکه گیر افتاده و تنها شده اند. آن ها از میان بیابان به راه افتادند و با وجود منابع محدود برق،زنده ماندند. از این بدتر، وقتی آن‌ها به شهر بزرگ می‌رسند متوجه می‌شوند که به دلیل وجود وسایل مدرن و جدید، ممکن است دیگر مفید نباشند.

کتاب جنگل ۱۹۶۷ (The Jungle Book)

در این انیمیشن کلاسیک والت دیزنی بر اساس کتاب رودیارد کیپلینگ، موگلی، کودکی رها شده در جنگل، توسط گرگ‌ها به فرزندی پذیرفته می شود. بازگشت ببر انسان خوار Shere Khan (جورج سندرز) ، زندگی او را تهدید می‌کند. موگلی که در معرض مرگ حتمی است، باید بر عدم تمایل خود برای ترک خانواده گرگ‌ها و بازگشت به دهکده انسان ها غلبه کند. او با یک خرس بی خیال با نام بالو (فیل هریس)، آشنا شده و ماجراهایی برای او رقم می خورد.

جیمز و هلو غول پیکر (James and the Giant Peach)

این انیمیشن مبتنی بر استاپ موشن و لایو اکشن، با اقتباس از داستان محبوب کودکان رولد دال ماجرا‌های جیمز (پاول تری)، پسر جوان یتیم انگلیسی است. جیمز که مجبور به زندگی با عمه‌های بیرحم خود (جوانا لوملی، میریام مارگولیس) می‌شود. او یک هلو عظیم جادویی را پیدا می‌کند و از این طریق درگیر سفر ماجراجویانه ای می شود.

زندگی یک حشره (A Bug’s Life)

فلیک (دیو فولی) مورچه ای است که همیشه کلنی‌های خود را بهم می‌ریزد. آخرین سوء استفاده او تخریب فروشگاه‌های مواد غذایی بود که قرار بود توسط ملخ (کوین اسپیسی) استفاده شود. حالا مورچه‌ها مجبورند دو برابر غذا جمع کنند، یا با نابودی روبرو می‌شوند. برای جلوگیری از فاجعه، فلیک راهی می‌شود تا برای دفاع ، جنگجویانی را به خدمت بگیرد. هنگامی که او با گروهی از حشرات سیرک پرواز می‌کند، فکر می‌کند که نجات خود را پیدا کرده است.

تارزان (Tarzan)

در این داستان انیمیشن دیزنی، تارزان یتیم (تونی گلدوین) در بیابان دور افتاده آفریقا توسط یک گوریل (گلن کلوز) پرورش یافته است. هنگامی که مسافران بریتانیایی وارد جنگل می‌شوند، تارزان با دختری به نام جین روبرو می‌شود و تشخیص می‌دهد که مانند او ، انسان است. تارزان عاشق جین می‌شود،و در دوراهی رفتن از جنگل و یا ماندن در کنارگوریل قرار می گیرد.

رابین هود (Robin Hood)

یک خروس دوست داشتنی به نام آلن دال (راجر میلر) در این انیمیشن داستان‌های مختلفی از رابین هود قهرمان (برایان بدفورد) و یار معتمد او، جان کوچک (فیل هریس) را روایت می کند. . هنگامی که شاهزاده جان شرور (پیتر اوستینوف)، کلانتر ناتینگهام (پت باترام) را برای جمع آوری مالیات‌های نامعقول از حیوانات جنگل شروود، استخدام می کند، ماجراهایی بین رابین هود و آن ها اتفاق می افتد.

آتلانتیس: امپراتوری گم‌شده (Atlantis: The Lost Empire)

یک جوان ماجراجو بی تجربه هنگامی که با گروهی از کاوشگران جسارت برای یافتن امپراتوری افسانه‌ای گمشده آتلانتیس همراه می‌شود، کلید کشف یک رمز و راز باستانی می‌شود. ساده لوح، اما قاطع نقشه نویس موزه ned Milo Thatch (مایکل جی فاکس)، آرزو دارد که کار‌هایی را که پدربزرگ فقیدش، یک کاوشگر مشهور آغاز کرده است، به پایان برساند. هنگامی که یک ژورنال ظاهر می‌شود، یک میلیاردر عجیب و غریب یک اعزام مالی را تأمین می‌کند و اقدام به چرخ دنده بالا می‌رود.

الیور و دوستان (Oliver and Company)

داستان برگرفته از رمان معروف چارلز دیکنز، (اولیور توئیست) می‌باشد و درباره بچه گربه‌ای بی‌خانمان به نام اولیور (جوی لارنس) است که در خیابان‌های نیویورک سرگردان می‌باشد و به گروهی از سگ‌های بی‌خانمان به رهبری Dodger (بیلی جوئل) می‌پیوندد. این باند تبهکار از دیگران دزدی می کنند. در این دنیای تبهکارانه او با دختری ثروتمند به نام Jenny آشنا می‌شود و زندگی‌اش برای همیشه تغییر می‌کند.

امدادگران، ماموریت زیرزمینی (Rescuers Down Under)

کودی (آدام راین)، پسری که در مناطق استرالیایی زندگی می‌کند، یک عقاب کمیاب را از دام آزاد می‌کند. هنگامی که یک شکارچی غیرمجاز (جورج سی اسکات) کودی را می‌رباید تا عقاب را بگیرد، گروهی از حیوانات محلی با انجمن نجات در شهر نیویورک تماس می‌گیرند . آنان موش‌های برتر خود، برنارد (باب نیوهارت) و بیانکا (اوا گابور) را برای برای نجات کودی و عقاب تعیین می‌کنند. ماموران به استرالیا پرواز می‌کنند و از یک موش ماجراجو (تریستان راجرز) کمک می‌گیرند.

هرکول (Hercules)

این انیمیشن به اسطوره‌های یونان می‌پردازد. هرکول (تیت داناوان)، پسر خدایان، در زمان نوزادی توسط هادس (جیمز وودز) ربوده شد و مجبور شد به عنوان یک نیمه انسان، نیمه خدا در میان فانیان زندگی کند. هرکول که اکنون یک نوجوان است، نیاز به انجام آداب و رسوم در زمین دارد.

قهرمان بزرگ (Big Hero ۶)

قهرمان داستان، نوجوانی به نام هیرو (رایان پاتر) اعجوبه رباتیک در شهر سان فرانسوکیو زندگی می‌کند. در کنار برادر بزرگتر خود، تاداشی، نزدیکترین همراه هیرو رباتی با نام Baymax است. روباتی که تنها هدفش مراقبت از مردم است. هنگامی که یک رویداد ویرانگر، هیرو را به وسط یک نقشه خطرناک می‌اندازد، او بایمکس و دیگر دوستانش را به یک قهرمان با فناوری پیشرفته تبدیل می کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.