نگرانی سینماداران چینی از تداوم تعطیلی بلند مدت

سینماداران کشور چین به شدت از اعمال تداوم تعطیلی سالن‌های سینما توسط مقامات ارشد شورای جمهوری خلق چین به عنوان بالاترین نهاد تصمیم‌گیری، گلایه‌مند هستند.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، بدنه اداری ارشد چین رسماً «توصیه کرده است» که سینماها و دیگر مکان‌های تفریحی به دلیل نگرانی‌ها از ویروس کرونا برای آینده قابل پیش‌بینی بسته باقی بمانند.

سینماداران کشور چین به شدت از اعمال تداوم تعطیلی سالن‌های سینما توسط مقامات ارشد شورای جمهوری خلق چین به عنوان بالاترین نهاد تصمیم‌گیری، گلایه‌مند هستند. حتی چنانچه سینماها همچون دیگر بخش‌های تجاری به کار برگردند، همچنان مشکلات برای این صنف پابرجا خواهد بود.

کابینه چین، در اعلامیه‌ای که هفته گذشته در وب‌سایت رسمی خود منتشر کرد، قوانین مربوط به مراکز تفریحی ازجمله سالن‌های سینما را تشریح کرد و اقدامات پیشگیرانه سراسری را توصیه کرد. حالا متخصصان محلی فیلم نگران بسته ماندن سالن‌های سینما تا ماه ژوئن یا جولای(خرداد یا تیرماه) هستند.

دولت چین در این مورد اعلام کرد: با توجه به شتاب و گسترش شیوع ویروس کرونا در جهان و فشار موارد ابتلا از بیرون به داخل کشور، ما باید به مقوله بازگشت به فرآیند تولید و زندگی روزمره از طریق «عادی‌سازی» کنترل‌های پیشگیرانه از پاندمی کرونا، سرعت ببخشیم. با این وجود که کشور باید به طور فعال و با روشی منظم ارتقاء کار و تولید را ازسر بگیرد، راه‌اندازی مجدد بخش زیادی ازحوزه سرگرمی هنوز خیلی زود است.

با اینکه این نخستین بار نیست که مقامات چینی اعلام کرده‌اند که سینماها همچنان روزهای سخت بسته ماندن را تجربه خواهند کرد، اعلام این دستور از سوی شورای جمهوری خلق چین به عنوان بالاترین مرجع دولتی آب پاکی را روی دست سینماداران چینی ریخت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.